Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Επιμελητήριο Χαλκιδικής: Το πρώτο Επιμελητήριο της χώρας που ολοκληρώνει το έργο της...

Επιμελητήριο Χαλκιδικής: Το πρώτο Επιμελητήριο της χώρας που ολοκληρώνει το έργο της Ψηφιακής Αναβάθμισης

Το έργο “Ανάπτυξη & Αναβάθμιση Ηλεκτρονικής Υποδομής & Ψηφιακών Υπηρεσιών του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής”, παρουσιάστηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στον Πολύγυρο, παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, και του Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής κ. Ιωάννη Γιώργου.

Το έργο της Ψηφιακής Αναβάθμισης παρουσίασε ο κ. Νίκος Ζώτος, Project Manager του έργου, από την εταιρεία Knowledge A.E.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν η πρώτη της χώρας, που χρηματοδότησε και προχώρησε στην ψηφιακή αναβάθμιση των Επιμελητηρίων της περιφέρειάς της.  Αντίστοιχα και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής είναι το πρώτο Επιμελητήριο της χώρας που ολοκληρώνει και παρουσιάζει αυτό το σπουδαίο έργο, που με απόφαση του Περιφερειάρχη εντάχθηκε στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» στο πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού και ανάπτυξης καινοτόμων υπηρεσιών.  Το έργο περιλαμβάνει τους παρακάτω άξονες όπως αυτοί παρουσιάστηκαν από τον κ. Νίκο Ζώτο, της εταιρείας Knowledge A.E.:

 

ΑΞΟΝΑΣ 1: Αναβάθμιση της εσωτερικής Ψηφιακής Υποδομής σε λογισμικό και υλικό

ΑΞΟΝΑΣ 2: Ολοκληρωμένη Εφαρμογή προβολής των Επιχειρήσεων και υπηρεσιών στήριξης της επιχειρηματικότητας

ΑΞΟΝΑΣ 3: Στατιστικά στοιχεία και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας – Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας

ΑΞΟΝΑΣ 4: Παροχή Εξειδικευμένης Επιχειρηματικής Πληροφόρησης και Συμβουλών.

Στο πλαίσιο των παραπάνω εφαρμογών περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

  1. H Δημιουργία του νέου Portal (epihal.gr)
  2. Πλήρης διαδικτυακή εξυπηρέτηση των Επιχειρήσεων για τις συναλλαγές τους με το Επιμελητήριο (One Stop Shop)
  3. Μηχανισμός διάθεσης ανοικτών δεδομένων (Open Data)
  4. Αναβάθμιση της εσωτερικής Ψηφιακής Υποδομής σε λογισμικό και υλικό
  5. Σύγχρονος Επιχειρηματικός Οδηγός και εφαρμογή προβολής των επιχειρήσεων
  6. Ηλεκτρονικός Τουριστικός Οδηγός
  7. Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Συνεργασίας Επιχειρήσεων και Αγοράς Εργασίας με σύνδεση Ζήτησης και Προσφοράς.
  8. Online Επιχειρηματική Πληροφόρηση και Συμβουλευτική
  9. Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα του έργου, στην εξαιρετική συνεργασία που είχε με την Διοίκηση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής ενώ ευχήθηκε αυτή να συνεχιστεί και να εξελιχθεί.  Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Γιώργος  αναφέρθηκε στο έργο και τις πολλές και σημαντικές δράσεις της παρούσας Διοίκησης του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τόπου.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Κουφίδης αναφέρθηκε στο όραμα που έχει η παρούσα Διοίκηση να διευκολύνει την καθημερινότητα των μελών του, αλλά και να επωφεληθεί από όλες τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και τα διαθέσιμα εργαλεία, που θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τον ρόλο του θεσμού, που είναι η ανάπτυξη της οικονομίας του τόπου.

Προσέφερε δε τιμητική πλακέτα στον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα ως ελάχιστο δείγμα εκτίμησης και ευχαριστίας για τη συμβολή του στην ολοκλήρωση του έργου της Ψηφιακής αναβάθμισης του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.

 

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του πρώτου κύματος της έρευνας Οικονομικό Βαρόμετρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής,  από τον κ. Δημήτρη Βασιλειάδη της εταιρείας  Interview.

Πρόκειται για μια δίμηνη έρευνα, στην οποία συμμετέχουν οι επιχειρηματίες μέλη του Επιμελητηρίου και με τις απαντήσεις τους βοηθούν στο να αποτυπωθεί η κατάσταση της οικονομίας όπως την βιώνουν, αλλά και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα ώστε να γίνουν παρεμβάσεις και να ληφθούν μέτρα που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της κατάστασης.

Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2022 από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, σε δείγμα 315 επιχειρήσεων και από τα τέσσερα τμήματα του Επιμελητηρίου (Μεταποιητικό, Υπηρεσιών, Εμπορικό , Τουριστικό).

Τα αποτελέσματα του 1ου κύματος έχουν ως εξής:

 

6 στις 10 επιχειρήσεις της Χαλκιδικής ανησυχούν για την πορεία των  επιχειρήσεων τους

 

Μέτρια κρίνουν 4 στις 10 Χαλκιδικιώτικες επιχειρήσεις την κατάσταση της επιχείρησης τους αναφορικά με το επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων για το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2022, ενώ για το επόμενο εξάμηνο 5 στις 10  εκτιμούν, πως η επιχείρηση τους θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα, την ώρα που, σχεδόν, 2 στις 10 διαβλέπει χειροτέρευση της πορείας τους.

Αναφορικά με την εξέλιξη του τζίρου τους,  6 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, παρέμεινε ο ίδιος και μόλις 2 στις 10 ότι ο τζίρος τους αυξήθηκε, ενώ σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά ο τζίρος μειώθηκε για περίπου 5 στις 10 επιχειρήσεις και παρέμεινε σταθερός για 4 στις 10.

Σχετικά με την απασχόληση προβλέπουν ότι  7 στις 10 επιχειρήσεις θα διατηρήσουν το ίδιο προσωπικό,  3 στις 10 θα προβούν σε νέες προσλήψεις και μόλις 2 στις 10 σκέφτονται να προβούν σε απολύσεις.

Από τις αυξήσεις στις τιμές ενέργειας, πρώτων υλών, μεταφορών κλπ 9 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν βέβαιο ότι θα επηρεαστούν, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία θα επηρεάσει 8 στις 10 επιχειρήσεις.

Περισσότερο ικανοποιημένες οι μεταποιητικές επιχειρήσεις

 

Στην ερώτηση πώς κρίνετε την κατάσταση της επιχείρηση σας σήμερα σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων το 43% δηλώνει πως είναι μέτρια, το 29% κακή, το 18% ικανοποιητική ενώ το 10% καλή.

 

Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων, βάσει του είδους των επιχειρήσεων ανάλογα με το τμήμα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής στο οποίο υπάγονται (Μεταποιητικό,  Υπηρεσιών, Εμπορικό και Τουριστικό) το 13,1% των μεταποιητικών δηλώνει ότι η κατάσταση της επιχείρησής του είναι καλή, το 18,8% ικανοποιητική, ενώ το 46,4% δηλώνει μέτρια και το 21,7%  κακή.

 

Αναφορικά με τις επιχειρήσεις υπηρεσιών, το 10,7% απαντά πως είναι καλή η πορεία της επιχείρησης του, το 18,9% ικανοποιητική, το 41,8% δηλώνει μέτρια ενώ το 28,6% κακή.

 

Στις εμπορικές επιχειρήσεις το 10,8% χαρακτηρίζει καλή την κατάσταση των επιχειρήσεων του, το 16,2% ικανοποιητική, το 44,6% μέτρια  και το 28,4% κακή.

 

Στις τουριστικές επιχειρήσεις το 8,3% χαρακτηρίζει καλή την κατάσταση της επιχείρησής του, το 18.8% ικανοποιητική, το 39,6% μέτρια,  ενώ το 33,3% κακή.

 

Βελτίωση εκτιμά ότι θα υπάρξει στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησής του για το επόμενο εξάμηνο το 51% των συμμετεχόντων στην έρευνα, το 32% πιστεύει ότι η κατάσταση θα παραμείνει η ίδια, ενώ το 17% πιστεύει πως η κατάσταση θα χειροτερεύσει.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα περισσότερο απαισιόδοξες εμφανίζονται οι μεταποιητικές επιχειρήσεις, καθώς το 23,2% αυτών εκτιμά πως θα υπάρξει χειροτέρευση της κατάστασης των επιχειρήσεων τους το επόμενο εξάμηνο. Το ποσοστό απαισιοδοξίας για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών διαμορφώνεται στο 12,3%, για τις εμπορικές στο 19,2% ενώ για τις τουριστικές  στο 17,7%.

 

Αναφορικά με την πορεία και την εξέλιξη του τζίρου των επιχειρήσεων, με βάση την επεξεργασία των στοιχείων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, το 61% δηλώνει πως παρέμεινε το ίδιο, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς το 44% δήλωσε ότι μειώθηκε.

 

7 στους 10 θα διατηρήσουν τους εργαζόμενους τους

 

Για το επόμενο δίμηνο, το 68% των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην έρευνα, σχεδιάζει να διατηρήσει το προσωπικό που απασχολεί, το 2% θα προχωρήσει σε απολύσεις και το 30% θα κάνει προσλήψεις. Σημειώνεται πως το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν απασχολεί προσωπικό στις επιχειρήσεις του.

 

Στο μεταξύ, μέτρα για να υπάρξει έλεγχος στις ανατιμήσεις μιας σειράς προϊόντων, ζητούν οι επιχειρήσεις της Χαλκιδικής. Το 42% των συμμετεχόντων απαντά πως το πλέον ενδεδειγμένο μέτρο είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, το 39% ζητά την μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 6% στα είδη πρώτης ανάγκης, ενώ το 19% ζητά αύξηση της επιδότησης στην ενέργεια.

H υπεύθυνη Επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Λία Μπουντιούκου παρουσίασε τη νέα οπτική εικόνα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής αλλά και τις προσεχείς εκδηλώσεις και δράσεις:

Νέα οπτική εικόνα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής

Στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης και προκειμένου να ανανεωθεί συνολικά η εικόνα του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής αποφασίστηκε η δημιουργία νέου λογοτύπου.

Το νέο λογότυπο είναι εμπνευσμένο από την ιστορία και τους ανθρώπους της Χαλκιδικής καθώς χρησιμοποιεί την προτομή του Αριστοτέλη, ενός από τους σημαντικότερους φιλοσόφους και επιστήμονες της αρχαιότητας μαζί με ένα κλαδί ελιάς, ένα από το χαρακτηριστικότερα προϊόντα του τόπου, σύμβολο ειρήνης, αφθονίας, γονιμότητας, ελπίδας αλλά και του Ελληνισμού γενικότερα.

Γενική Συνέλευση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης των Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.)

Η Χαλκιδική αποτελεί από τον Δεκέμβριο του 2019 το 20ο μέλος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης των Ελληνικών νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.) και υπάχθηκε σε αυτόν λόγω της Αμμουλιανής. Η ένταξη στον Ε.Ο.Α.Ε.Ν. έχει ιδιαίτερη σημασία για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Αμμουλιανής, του μοναδικού νησιού της Χαλκιδικής και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής έχει τη χαρά να διοργανώνει και να φιλοξενεί φέτος την 51η Γενική Συνέλευση του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. στις 27-29 Μαΐου 2022 στην Ουρανούπολη και την Αμμουλιανή.

2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής διοργανώνει το 2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL, την Κυριακή 19 Ιουνίου στο Νέα Μαρμαρά, στη Σιθωνία, Χαλκιδικής. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας σειράς δράσεων ενταγμένων στο τοπικό πρόγραμμα της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής LEADERCLLD (ΠΑΑ 2014-2020), με στόχο να αναδειχθεί η γαστρονομία της Χαλκιδικής.

Η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού μέσα από τη γαστρονομία, η βελτίωση της ποιότητας του τουρισμού, η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, η ανάπτυξη λιγότερο τουριστικών περιοχών, η ανάπτυξη και προώθηση της παραγωγής τροφίμων, της εστίασης και της φιλοξενίας, η επισκεψιμότητας χώρων του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, είναι μερικοί μόνο από τους στόχους του προγράμματος.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 2022

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής θέλοντας να επιβραβεύσει τις επιχειρήσεις του Νομού οι οποίες διακρίθηκαν σε διάφορους τομείς και προκειμένου να τονώσει την επιχειρηματική άμιλλα, διοργανώνει εκδήλωση απονομής βραβείων επιχειρηματικότητας αφιερωμένη σε αυτούς που ξεχώρισαν.

Η εκδήλωση είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 08 Σεπτεμβρίου 2022 και θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Pomegranate Wellness Spa Hotel στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής.

Η όλη εκδήλωση έχει τεθεί υπό την αιγίδα Υπουργείων, δημόσιων οργανισμών και φορέων της χώρας, ενώ έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων της 86ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

(Video) 16ο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Απολογισμός – Πρόσωπα – Αποδελτίωση – Ομιλίες
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το 16ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ που διοργάνωσε το με θέμα τις «ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ». Το 16ο ΚΑ που...

Το ka-business.gr προτείνει

Δυτική Λέσβος: Συνέντευξη Δημάρχου στο ΚΑ –Γιατί πρέπει να επισκεφτούμε το νησί
Συνέντευξη του κ. Ταξιάρχη Βέρρου, Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ"  Ιουνίου 22 και στην Ραλλιώ Λεπίδου  ...
ΛΕΣΒΟΣ: Ο απόλυτος γαστρονομικός προορισμός
Άρθρο του Ευστράτιου Κυτέλη, Δήμαρχος Μυτιλήνης στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22. «Βυθισμένο μέσα στο πράσινο, είναι το νησί...
Γρηγόρης Τάσιος: “Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!”
Άρθρο στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22, του Γρηγόρη Τάσιου,  Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  (ΠΟΞ) – Τουριστικού Οργανισμού...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Δυτική Λέσβος: Συνέντευξη Δημάρχου στο ΚΑ –Γιατί πρέπει να επισκεφτούμε το νησί
Συνέντευξη του κ. Ταξιάρχη Βέρρου, Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ"  Ιουνίου 22 και στην Ραλλιώ Λεπίδου  ...
ΛΕΣΒΟΣ: Ο απόλυτος γαστρονομικός προορισμός
Άρθρο του Ευστράτιου Κυτέλη, Δήμαρχος Μυτιλήνης στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22. «Βυθισμένο μέσα στο πράσινο, είναι το νησί...
Γρηγόρης Τάσιος: “Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!”
Άρθρο στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22, του Γρηγόρη Τάσιου,  Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  (ΠΟΞ) – Τουριστικού Οργανισμού...