Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Καινοτομία Ελληνική startup: «Καταργεί» τους ταμίες και τους πωλητές

Ελληνική startup: «Καταργεί» τους ταμίες και τους πωλητές

Mέσω της πλατφόρμας της Valuelenz ο καταναλωτής μπορεί, μεταξύ άλλων, να κάνει self checkout και παράκαμψη της αναμονής σε ουρές. Δηλαδή, πληρωμή ηλεκτρονικά, χωρίς να περάσει ο πελάτης από το ταμείο.

Τις ευκολίες των ηλεκτρονικών αγορών εντός του φυσικού καταστήματος και την ανθρώπινη επαφή με τον πωλητή από τον καναπέ του σαλονιού σου επιχειρεί να «παντρέψει» η Valuelenz μέσα από την τεχνολογική λύση που έχει αναπτύξει για το λεγόμενο «υβριδικό λιανεμπόριο».

Η λύση αυτή, που πρόκειται για πλατφόρμα σε υπολογιστικό νέφος (cloud), δεν απαιτεί την εγκατάσταση, το κατέβασμα και τη χρήση κάποιας εφαρμογής, αλλά λειτουργεί μέσα από το πρόγραμμα περιήγησης στο Διαδίκτυο, τον γνωστό μας browser, ενώ το μέσο κόστος για μια επιχείρηση είναι 50 έως 250 ευρώ μηνιαίως με τη μορφή συνδρομής. Αν και πτυχές της τεχνολογικής λύσης που έχει αναπτύξει η Valuelenz έχουν αναπτυχθεί ήδη από άλλες εταιρείες, το ολοκληρωμένο πακέτο που έχει δημιουργήσει η ελληνική αυτή startup, η οποία ξεκίνησε πέρυσι, δεν παρέχεται από άλλους, σύμφωνα με τους ιδρυτές της, τον Πάνο Κωνσταντινίδη και την Τζένη Ταντίδου.

Εντός του φυσικού καταστήματος η επιχείρηση λιανικής που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της Valuelenz μπορεί να παρέχει τις ακόλουθες υπηρεσίες:

• Ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο φυσικό κατάστημα με τη χρήση QR κωδικών και barcodes. Δηλαδή, ο πελάτης βλέπει ένα ρούχο που θέλει να το αγοράσει, σκανάρει τον κωδικό και αυτό προστίθεται στο ηλεκτρονικό καλάθι αγορών. Μέσω του σκαναρίσματος του QR code μπορεί να δει και διάφορα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

• Self checkout και παράκαμψη της αναμονής σε ουρές. Δηλαδή, πληρωμή ηλεκτρονικά, χωρίς να περάσει ο πελάτης από το ταμείο.

• Προσωποποιημένες και αποκλειστικές προσφορές. Μάλιστα μπορεί να εφαρμόζονται και οι λεγόμενες «δυναμικές» τιμές, δηλαδή διαφορετικές τιμές ανάλογα με την ώρα που ψωνίζει κάποιος, τη διαθεσιμότητα του προϊόντος κ.ο.κ.

Το μέσο κόστος για μια επιχείρηση είναι 50 έως 250 ευρώ μηνιαίως με τη μορφή συνδρομής.

• Ο καταναλωτής μπορεί, έχοντας ολοκληρώσει ηλεκτρονικά τις αγορές μέσα στο φυσικό κατάστημα, να πάρει τα προϊόντα που αγόρασε (click & collect) ή να επιλέξει να του τα στείλουν (click & deliver).

Εκτός φυσικού καταστήματος, η πλατφόρμα της Valuelenz μπορεί να παρέχει τη δυνατότητα αγορών ακόμη και μέσω ηλεκτρονικών καταλόγων ή ακόμη και όταν βλέπεις ένα προϊόν στη βιτρίνα ενός καταστήματος που είναι κλειστό. Επίσης, προσφέρει τη δυνατότητα να έχεις βοήθεια από πωλητές του καταστήματος ενώ βρίσκεσαι στο σπίτι σου, μέσω βιντεοκλήσης. Τούτο δίνει λύση και σε άτομα με προβλήματα κινητικότητας, αλλά και όταν η πρόσβαση σε ένα φυσικό κατάστημα είναι για διάφορους λόγους δύσκολη.

Η πλατφόρμα δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συγκεντρώνουν περισσότερα δεδομένα για τη συμπεριφορά των πελατών τους και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους, ειδικά στον φυσικό κόσμο, και περιλαμβάνει εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων, ακόμη και προτού οι πελάτες καταλήξουν στην αγορά.

Την πλατφόρμα της Valuelenz χρησιμοποίησαν πέρυσι στην Ελλάδα η MediaMarkt και στην Κύπρο η αλυσίδα σούπερ μάρκετ SPAR καθώς και τα πολυκαταστήματα ERA. Φέτος στην Ελλάδα ολοκληρώνεται η δοκιμαστική λειτουργία σε επιχειρήσεις του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, της μόδας, αλλά και της ενέργειας, με στόχο το επόμενο διάστημα οι επιχειρήσεις αυτές να χρησιμοποιήσουν πλέον πλήρως την πλατφόρμα της Valuelenz. Οσον αφορά ειδικά την ενέργεια, δίνεται βαρύτητα στην αγορά υπηρεσιών μέσω βιντεοκλήσης, έτσι ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια που υπάρχουν σήμερα με τις τυποποιημένες ερωτήσεις και απαντήσεις που χρησιμοποιούνται στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών του κλάδου.

Η πλατφόρμα της Valuelenz είναι διαθέσιμη σε 26 γλώσσες, κάτι που επιτρέπει άμεσα την επέκτασή της στο εξωτερικό, αλλά επίσης και τη χρήση της στην Ελλάδα από αλλόγλωσσους αγοραστές.

 

Της Δήμητρα Μανιφάβα // kathimerini.gr

 

(Video) 16ο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Απολογισμός – Πρόσωπα – Αποδελτίωση – Ομιλίες
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το 16ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ που διοργάνωσε το με θέμα τις «ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ». Το 16ο ΚΑ που...

Το ka-business.gr προτείνει

Δυτική Λέσβος: Συνέντευξη Δημάρχου στο ΚΑ –Γιατί πρέπει να επισκεφτούμε το νησί
Συνέντευξη του κ. Ταξιάρχη Βέρρου, Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ"  Ιουνίου 22 και στην Ραλλιώ Λεπίδου  ...
ΛΕΣΒΟΣ: Ο απόλυτος γαστρονομικός προορισμός
Άρθρο του Ευστράτιου Κυτέλη, Δήμαρχος Μυτιλήνης στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22. «Βυθισμένο μέσα στο πράσινο, είναι το νησί...
Γρηγόρης Τάσιος: “Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!”
Άρθρο στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22, του Γρηγόρη Τάσιου,  Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  (ΠΟΞ) – Τουριστικού Οργανισμού...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Δυτική Λέσβος: Συνέντευξη Δημάρχου στο ΚΑ –Γιατί πρέπει να επισκεφτούμε το νησί
Συνέντευξη του κ. Ταξιάρχη Βέρρου, Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ"  Ιουνίου 22 και στην Ραλλιώ Λεπίδου  ...
ΛΕΣΒΟΣ: Ο απόλυτος γαστρονομικός προορισμός
Άρθρο του Ευστράτιου Κυτέλη, Δήμαρχος Μυτιλήνης στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22. «Βυθισμένο μέσα στο πράσινο, είναι το νησί...
Γρηγόρης Τάσιος: “Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!”
Άρθρο στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" Ιουνίου 22, του Γρηγόρη Τάσιου,  Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  (ΠΟΞ) – Τουριστικού Οργανισμού...