Θετικό πρόσημο είχαν οι εξαγωγές των Ελληνικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, αφού σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων, Συμεών Διαμαντίδη, αναμένεται η φετινή χρόνια να αγγίξει νούμερα του 2022, ενώ στο νέο έτος επρόκειτο να φυσήξει πιο δυνατά ο «αέρας των εξαγωγών».
Μέσα από τη παρουσία του στην 4η Μαραθώνια Εκπομπή, στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ευθύνης, που διοργάνωσε η Ραλλιώ Λεπίδου και το ka-business.gr, ο κ. Διαμαντίδης σχολίασε τη σχέση των επιχειρήσεων με την Κοινωνική Ευθύνη, επισημαίνοντας ότι, «οι εταιρείες στο μέλλον αν δεν υιοθετήσουν τα ESG κριτήρια, ένα από τα οποία είναι και η κοινωνική ευθύνη, δεν θα έχουν μέλλον. Οι μεγάλες εταιρίες ήδη τα τηρούν, αλλά καθώς είναι ένας νέος όρος για την Ελλάδα, με τα χρόνια και οι μεσαίες, αλλά και οι μικρές επιχειρήσεις θα υιοθετήσουν αυτά το κριτήρια και συνεπώς και την Κοινωνική Ευθύνη».
«Εμείς ως ΣΕΒΕ, συμμετέχουμε στο δίκτυο της Θεσσαλονίκης που βοηθάει ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Δεν θέλουμε να τους λείπει κάτι στα Χριστούγεννα, ο καθένας όσο μπορεί», τόνισε ο πρόεδρος.
«Οι εταιρίες πάνε μπροστά και αυτό φαίνεται αφού δεν μπορούν να βρουν εργάτες»
Σχετικά με το «κενό» που έχει δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η εύρεση εργάτη αποδεικνύεται δύσκολη, ο κ. Διαμαντίδης υπογράμμισε ότι, «είναι σωστό που οι Έλληνες θέλουν να κάνουν κάτι καλύτερο για τα παιδιά τους. Όλοι θέλουμε μια καλύτερη δουλειά για τα παιδιά μας. Γι’ αυτό δημιουργείται και αυτό το κενό. Προσπαθούμε να το καλύψουμε με εργάτες από το εξωτερικό ή με ήδη υπάρχοντες μέσω της νέας διάταξης».
«Τα Ελληνικά τρόφιμα στο εξωτερικό είναι περιζήτητα»
Όσον αφορά την εξωστρέφεια των Ελληνικών τροφίμων στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ έκανε λόγο για ένα πολύ δυνατό brand name, το οποίο δεν αφορά μόνο τη χαμηλή τιμή, αλλά και τη καλή ποιότητα. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως, «πέρα από τα πετρέλαια που έχουν τον πρώτο λογο στις εξαγωγές, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν τα τρόφιμα, η μεσογειακή διατροφή. Τα Ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό είναι περιζήτητα και το «made in Greece» είναι ένα brand name πολύ ισχυρό, το οποίο δεν σημαίνει μόνο φθηνά προϊόντα, αλλά και ποιότητα. Έτσι, όπου και να εξάγουμε τα τρόφιμα είναι περιζήτητα».
Μάλιστα, για το Μακεδονικό σήμα, ο κ. Διαμαντίδης μετέφερε στο στούντιο του web tv πως, «το Μακεδονικό σήμα ξεκίνησε δυναμικά, τελείωσε ο πρώτος κύκλος και θα μπούμε σε έναν δεύτερο. Περίπου 100 επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν, οι οποίες αυτό το διάστημα τελειώνουν τις παλιές ετικέτες, τυπώνουν τις καινούριες και θα τις βάλουν πάνω στα προϊόντα τους. Εμείς τα προιοντα αυτα θα τα διαφημίσουμε στο εξωτερικό μέσω καμπάνιας, σε εκθέσεις και Β2Β συναντήσεις. Θα το κάνουμε μέχρι να γίνει γνωστό ότι αυτό το σήμα πρεσβεύει προϊόντα από την Ελληνική Μακεδονία που τηρούν όλες τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές».
Υπενθυμίζεται ότι, το ka-business.gr θα συνεχίσει να συγκεντρώνει τρόφιμα για άστεγους και ευπαθείς οικογένειες του Δήμου Θεσσαλονίκης, έως και τον εορτασμό των Θεοφανίων, στις 6 Ιανουαρίου.