Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, που θα κινείται δίχως οδηγό, πραγματοποιήθηκε σήμερα παρουσία του υφυπουργού υποδομών και μεταφορών Νίκο Ταχιάου. Όπως ο ίδιος έκανε γνωστό , το μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθεί προς χρήση στους πολίτες τον Νοέμβριο του 2024. Στο συρμό επιβιβάστηκαν και οι δημοσιογράφοι. Το ka-business.gr ήταν εκεί.
17 λεπτά από το σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης ως την Nέα Ελβετία. Αυτός είναι ο χρόνος διαδρομής της βασικής γαρμπής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι πολίτες θα κόψουν το πρώτο εισιτήριο για να επιβιβαστούν στο μετρό τον ερχόμενο Νοέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ka-business.gr η τιμή του εισιτηρίου θα είναι πιό κάτω από το 1,20 ευρώ δαλαδή φθηνότερο από το μετρό της Αθήνας.
Η Βασική γραμμή συμπεριλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και διαθέτει 13 ενδιάμεσους σταθμούς.
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 πολίτες ημερησίως και αναμένετε να αποσυμφορήσεις το κέντρο της πόλης και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Έξη (6) μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής θα παραδοθεί και η επέκταση της Καλαμαριάς και θα ακολουθήσουν αφού εκπονηθούν μελέτες και βρεθεί χρηματοδότηση η επέκταση προς τα δυτικά αλλά και το αεροδρόμιο Μακεδονία
Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου θα έχουν απομακρυνθεί όλα τα εργοτάξια του μετρό από το κέντρο της πόλης εκτός από το σταθμό Βενιζέλου όπου οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού.
Αξίζει να σημειώσουμε πως το έργο ξεκίνησε με προϋπολογισμό 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ αλλά μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές και διεκδικήσεις του αναδόχου για καθυστερήσεις καθώς και της επιπλέον δαπάνες για αρχαιολογική έρευνα το συνολικό κόστος ανήλθε στα 2,082 δισεκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του κόστος επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Το μετρό Θεσσαλονίκης ακούστηκε πρώτη φορά στον εθνικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1976. Την δεκαετία του 1980 η “τρυπα” του Κούβελα προκάλεσε αναταράξεις. Περίπου 40 χρόνια μετά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα αποκτήσουν το δικό του μετρό αφού -όπως φαίνεται- θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024.