Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Εκπαίδευση Διαχείριση συγκρούσεων ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές

Διαχείριση συγκρούσεων ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές

 

Η έρευνα έγινε από Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Μαρία Θεοδοσίου, στο πλαίσιο μεταπτυχιακής εργασίας με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών και καθηγητών».Την επίβλεψη της εργασίας είχε ο καθηγητής του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ με τίτλο: «Διοίκηση ολικής ποιότητας και καινοτόμες εφαρμογές στην εκπαίδευση», Παναγιώτης Γκορέζης.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε 60 μαθητές του Γυμνασίου του Αριστοτελείου Κολλεγίου, η πλειονότητα των οποίων απάντησε ότι είναι σπάνιες  οι συγκρούσεις με τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο. Ειδικότερα, στο ερώτημα για τη συχνότητα εμφάνισης των συγκρούσεων, το 32% απάντησε «ποτέ», το  56% «σπάνια» και το 12% «μερικές φορές».

Σε ότι αφορά τις αιτίες των συγκρούσεων, οι ερωτηθέντες  επισήμαναν ότι αυτές οφείλονται στη στάση-συμπεριφορά των ίδιων των μαθητών (31%), στο μειωμένο ενδιαφέρον τους μέσα στην τάξη(25%), στη στάση των καθηγητών (20%), στην έλλειψη κατανόησης (11%), στην έλλειψη επικοινωνίας (11%) και στην κακή συνεργασία κάποιου εκπαιδευτικού(2%).

Όταν ρωτήθηκαν για τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων, οι μαθητές επέλεξαν τις εξής απαντήσεις: 1. Τήρηση των κανόνων της τάξης (23%), 2. Μείωση των φαινομένων αδικίας (22%), 3. Δημοκρατικότερο κλίμα (14%), 4. Συναντήσεις με τον ψυχολόγο του σχολείου (12%), 5. Ανάληψη πρωτοβουλιών από μαθητές (11%), 6. Συναντήσεις με σχολικούς συμβούλους (6%), 7. Ανάληψη πρωτοβουλιών από εκπαιδευτικούς(6%) και 8. Συμμετοχή σε ημερήσια σεμινάρια με ειδικούς ψυχολόγους (6%).

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σχεδόν το 80%  των μαθητών θεωρούν ότι τηρούνται αρκετά ή πολύ οι κανόνες της τάξης, ενώ σημαντικές παράμετροι θεωρούνται η καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η αλληλεγγύη και η συνεργασία μεταξύ μαθητών, η δικαιοσύνη, η κατανόηση και η στήριξη των μαθητών, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα.

«Οι περισσότεροι μαθητές ήταν συνειδητοποιημένοι και γνώριζαν ότι οι συγκρούσεις επιλύονται μέσω του διαλόγου. Γενικότερα, κατέστη εμφανές ότι το Αριστοτέλειο Κολλέγιο έχει θέσει ως προτεραιότητα την προσπάθεια διαχείρισης των συγκρούσεων μέσα στην εκπαιδευτική μονάδα. Οι μαθητές έχουν αυτογνωσία και δείχνουν να αντιλαμβάνονται ότι η συμπεριφορά τους προκαλεί τις όποιες συγκρούσεις με τους καθηγητές», τόνισε η κ. Θεοδοσίου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα οφέλη της εξωδιδακτικής βοήθειας, στην οποία περιλαμβάνονται οι πολιτιστικές, αθλητικές και λοιπές δράσεις που οργανώνει το σχολείο, καθώς και η παροχή στήριξης από ψυχολόγο, καθώς οι μαθητές θεωρούν ότι ενισχύουν τις διαπροσωπικές σχέσεις(33%), την εκτίμηση(27%) και το σεβασμό(40%) μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

Οι προτάσεις των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου του Αριστοτελείου Κολλεγίου για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων συνίστανται στα εξής:

Ø Eνθάρρυνση των μαθητών για την ανάληψη ευθυνών μέσα στο σχολικό περιβάλλον

Ø   Eνίσχυση της αυτοεκτίμησής τους,  με την ανάληψη πρωτοβουλιών

Ø  Ενεργή συμμετοχή τους σε προγράμματα και καινοτόμες δράσεις

Ø  Συχνότερες συναντήσεις, εκτός των ωρών διδασκαλίας, εκπαιδευτικών και μαθητών

Ø  Τακτικότερη επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών για την ευαισθητοποίησή τους και την έγκαιρη ενημέρωσή τους

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων από την κ. Θεοδοσίου στο Γυμνάσιο του Αριστοτελείου Κολλεγίου συνδυάστηκε με βιωματικές ασκήσεις, κατά τις οποίες οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και επιχείρησαν να επιλύσουν προβλήματα συνεργαζόμενοι μεταξύ τους και ανταλλάσσοντας απόψεις. «Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα που προκαλούν οι συγκρούσεις, όπως θυμό, στενοχώρια και απογοήτευση, ενώ στη συνέχεια παρουσίασαν ένα μικρό θεατρικό με παιχνίδι ρόλων», επισήμανε η κ. Θεοδοσίου.

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...
Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θέατρο: Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» για λίγες παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Ο Άκης Σακελλαρίου υποδύεται τον Τζον Κήτινγκ, τον αντισυμβατικό καθηγητή που όλοι θα θέλαμε...
BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...