Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Αγροτικά ΠΚΜ: Το One Stop Liaison Office υποστηρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αλυσίδας...

ΠΚΜ: Το One Stop Liaison Office υποστηρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αλυσίδας αξίας ρυζιού

Με απώτερο σκοπό μακροπρόθεσμα να αναπτυχθεί ένας Αγροδιατροφικός Ψηφιακός Κόμβος Καινοτομίας η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την υποστήριξη του One Stop Liaison Office, έχει ξεκινήσει την «πιλοτική δοκιμή ψηφιακών υπηρεσιών στην αλυσίδα αξίας ρυζιού» (blockchain, apps), που αποσκοπεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό της.

Η αγροδιατροφή αποτελεί έναν από τους 4 τομείς προτεραιότητας της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης στην Περιφέρεια, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Στην περιοχή καλλιεργείται το 75% του ρυζιού της χώρας και ταυτόχρονα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς και εξαγωγείς του αγροτικού προϊόντος στην Ευρώπη.

Η πρωτοβουλία, που χρηματοδοτείται από το Interreg Europe, συνέδεσε ενδιαφερόμενα μέρη από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας ρυζιού, όπως των ερευνητικών φορέων ΕΚΕΤΑ και ΕΛΓΟ-Δήμητρα, αγροτικών συνεταιρισμών (μεταξύ αυτών δύο από τους μεγαλύτερους που μετρούν περισσότερα από 100 έτη ιστορία), καλλιεργητών, μεταποιητών, λιανοπωλητών και εξαγωγέων, για να ενισχύσει την ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, προάγοντας την ιχνηλασιμότητα, την προστασία του περιβάλλοντος, την αμφίδρομη πληροφόρηση κ.α. Το πιλοτικό έργο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, και έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον και την υποστήριξη των εμπλεκομένων stakeholders.

Η δράση αυτή καλύπτει την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού των δυναμικών-κι όχι μόνο- κλάδων της αγροδιατροφικής αλυσίδας και την προσαρμογή τους στην γεμάτες προκλήσεις ψηφιακή εποχή. Η ευπάθεια των γεωργικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως είναι το ρύζι, απαιτεί τον αυστηρό έλεγχο των συνθηκών προμήθειας, παραγωγής, μεταποίησης, αποθήκευσης και διανομής, προκειμένου να διασφαλιστεί η διατροφική αξία του προϊόντος και η υγεία του καταναλωτή. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της αλυσίδας αξίας για το ρύζι, θα αναδείξει ευρύτερα το τοπικό προϊόν και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του, αλλά και ως καλή πρακτική θα αναδείξει περαιτέρω τις δυνατότητες του αγροτικού τομέα σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, προωθώντας πολιτικές με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους αγρότες.

Στο πλαίσιο αυτό στο Κοινοτικό Κατάστημα Χαλάστρας, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διερεύνησης του ενδιαφέροντος των εμπλεκομένων μερών της αλυσίδας αξίας για την ανάπτυξη του ψηφιακού κόμβου, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων του ΕΚΕΤΑ Δρα Νότη Αργυρίου και του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ Δρα Δημήτρη Κατσαντώνη, συνεταιρισμών, καλλιεργητών, μεταποιητών, καθώς και του ΠΤΑ ΠΚΜ και του One Stop Liaison Office και με παρουσία του προέδρου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κώστα Κιλτίδη, του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κωνσταντίνου Γιουτίκα και του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Καινοτομίας Νίκου Τζόλλα. Στο πλαίσιό του συζητήθηκε επιπλέον και η προοπτική ταυτοποίησης του ρυζιού ως προϊόντα Προστασίας Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) που έτυχε θερμής αποδοχής.

Τα επόμενα βήματα προβλέπουν την ολοκλήρωση των ψηφιακών εργαλείων blockchain και παρουσίασής τους στα ενδιαφερόμενα μέρη της αλυσίδας αξίας, της ετοιμασίας και υποβολής φακέλου για την πιστοποίηση του τοπικού προϊόντος ως Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) και της περαιτέρω στοχευμένης προώθησης και προβολής του σε παγκόσμιο επίπεδο, με τη συνεχή υποστήριξη του γραφείου καινοτομίας της περιφέρειας One Stop Liaison Office. Οι επιμέρους δράσεις χρηματοδοτούνται από πόρους του Interreg Europe και ιδίους πόρους της ΠΚΜ.

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Smartup: Η πρώτη εταιρία που κυκλοφόρησε εφαρμογή delivery στην ελληνική αγορά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMARTUP κ.  Βασίλειος Τσίτουρας μιλά στο για την καινοτομία της εφαρμογής delivery που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά το
Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Έκτη ισχυρότερη παρουσία η Ελλάδα στην 36η Anuga
Με την Ελλάδα να κατατάσσεται στο ΤΟΡ 10 των ισχυρότερων συμμετοχών και συγκεκριμένα στην 6η θέση, έπεσε η αυλαία της 36ης Anuga, της κορυφαίας εμπορικής έκθεσης...
ΑΠΘ: Φοιτητές δημιούργησαν διαγνωστικό εργαλείο για τον καρκίνο του παγκρέατος
Στην τελική ευθεία για την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό «iGEM Competition», έχει μπει η φοιτητική διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ «iGEM Thessaloniki»,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ντόρα Μπακογιάννη: Διαγνώστηκε με καρκίνο σε αρχικό στάδιο
«Πεντακόσιοι άνθρωποι τον χρόνο διαγιγνώσκονται με πολλαπλό μυέλωμα στην Ελλάδα.​Ένας από αυτούς είμαι πλέον κι εγώ. Πολλαπλό μυέλωμα σε πολύ αρχικό στάδιο και με...
Smartup: Η πρώτη εταιρία που κυκλοφόρησε εφαρμογή delivery στην ελληνική αγορά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMARTUP κ.  Βασίλειος Τσίτουρας μιλά στο για την καινοτομία της εφαρμογής delivery που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά το
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος ambassador της Αγοράς του 62oυ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!
Με πρέσβη τον παρουσιαστή, ηθοποιό και δημοσιογράφο Φώτη Σεργουλόπουλο, αλλά και με νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που στηρίζουν το ελληνικό σινεμά, η Αγορά του...