Αρχική BUSINESS Τεχνολογία Έρχεται ηλεκτροκίνητο ταξί στη Θεσσαλονίκη

Έρχεται ηλεκτροκίνητο ταξί στη Θεσσαλονίκη

 

 

Η ηλεκτροκίνηση δίνει τη δυνατότητα να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση – και κατά συνέπεια η ρύπανση που προκαλούν οι συμβατικές μορφές κίνησης των ταξί. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ένωσης Ταξί, Αθανάσιος Μαυρίδης, “υπάρχει έντονο και άμεσο ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνηση στα ταξί. Ωστόσο, ένα ηλεκτροκίνητο ταξί χρειάζεται φόρτιση τουλάχιστον μία φορά – ίσως και δύο φορές – την ημέρα. Αυτό απαιτεί την ύπαρξη σταθμών φόρτισης, ώστε η φόρτιση να γίνεται εύκολα και γρήγορα”.

 

Ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, επισημαίνει ότι “o ΔΕΔΔΗΕ έχει αναθέσει στο ΙΜΕΤ την υπηρεσία τεχνικού συμβούλου για την ποσοτικοποίηση των απαιτουμένων ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών αξόνων και απλών φορτιστών στις αστικές περιοχές της Ελλάδας.

Η πρώτη αυτή σειρά ταχυφορτιστών αναμένεται να εγκατασταθεί με κρατικά κονδύλια. Είναι προφανές ότι στη μελέτη αυτή, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, θα συμπεριλάβουμε και τη δυνατότητα εγκατάστασης σταθμών φόρτισης για ταξί, σε νευραλγικά σημεία, στις εισόδους των πόλεων, σε σταθμούς συγκέντρωσης ταξί και αλλού. Η μελέτη παραδίδεται στα μέσα του Οκτωβρίου και, αναμένεται στη συνέχεια να ακολουθήσει η συγκεκριμένη χωροθέτηση και ενέργειες εγκατάστασης των φορτιστών. Απομένουν αλλαγές στη νομοθεσία, ώστε να επιτραπεί η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων ως ταξί αλλά και να συμπεριληφθούν στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων – που απαλλάσσονται από φόρους και δασμούς – και αυτά με range extender, δηλαδή με βοηθητικό κινητήρα που απλά επεκτείνει την αυτονομία του οχήμτος για κάποια χιλιόμετρα, σε περίπτωση εξάντλησης της μπαταρίας του. Αυτά τα οχήματα, σε όλη την Ευρώπη θεωρούνται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στην Ελλάδα θεωρούνται υβριδικά και φορολογούνται. Επιπλέον, ήδη, με δική του πρωτοβουλία – και κόστος, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ εγκαθιστά πιλοτικά τον πρώτο ταχυφορτιστή, αλλά και ομάδας απλών φορτιστών σε σταθμό φόρτισης των ΕΛΠΕ, σε σημείο μεταξύ Χαριλάου και Θέρμης, για χρήση από το ευρύτερο κοινό”.

 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επίσκεψή του στο περίπτερο της Taxiway στη ΔΕΘ ήταν θετικός στις νομοθετικές αλλαγές για να επιτραπεί η κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων ως ταξί στην Ελλάδα.

Πρόθεση των επαγγελματιών, σύμφωνα με τον κ. Μαυρίδη είναι να ξεκινήσει το πρόγραμμα με περίπου 100 ταξί αρχικά, στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς ο στόλος των ταξί δεν έχει ανανεωθεί από την Ολυμπιάδα του 2004. 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Σέιχ Σου: Επί ποδός ο κρατικός μηχανισμός για την πυροπροστασία του
Ο υψηλός βαθμός ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού και των συναρμόδιων φορέων να παρέμβουν άμεσα, σε οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό πυρκαγιάς στο Σέιχ Σου, επιβεβαιώθηκε στη...
Στράτος Σιμόπουλος: Δημιουργία Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό και Αξιοποίηση της Στοάς Αγίου Μηνά Θεσσαλονίκης
Με αφορμή τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής  του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, ΝΔ Στράτου Σιμόπουλου, στη Βουλή, με τίτλο “Δημιουργία Θαλάσσια Συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό και...
ProCredit Bank: Μάθημα για Αρχάριους – Πώς θα μάθουμε να αποταμιεύουμε;
Ο κόσμος λατρεύει τα βιβλία και τα άρθρα με ηχηρούς τίτλους - «Δεν θα σας το διδάξουν αυτό στο  σχολείο», «Λίγοι άνθρωποι το γνωρίζουν...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σέιχ Σου: Επί ποδός ο κρατικός μηχανισμός για την πυροπροστασία του
Ο υψηλός βαθμός ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού και των συναρμόδιων φορέων να παρέμβουν άμεσα, σε οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό πυρκαγιάς στο Σέιχ Σου, επιβεβαιώθηκε στη...
Στράτος Σιμόπουλος: Δημιουργία Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό και Αξιοποίηση της Στοάς Αγίου Μηνά Θεσσαλονίκης
Με αφορμή τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής  του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, ΝΔ Στράτου Σιμόπουλου, στη Βουλή, με τίτλο “Δημιουργία Θαλάσσια Συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό και...
ProCredit Bank: Μάθημα για Αρχάριους – Πώς θα μάθουμε να αποταμιεύουμε;
Ο κόσμος λατρεύει τα βιβλία και τα άρθρα με ηχηρούς τίτλους - «Δεν θα σας το διδάξουν αυτό στο  σχολείο», «Λίγοι άνθρωποι το γνωρίζουν...