Αρχική BUSINESS Τεχνολογία Alfaview: Η διαδικτυακή πλατφόρμα Έλληνα που "σηκώνει" ταυτόχρονα 400 παράλληλες βιντεοκλήσεις

Alfaview: Η διαδικτυακή πλατφόρμα Έλληνα που “σηκώνει” ταυτόχρονα 400 παράλληλες βιντεοκλήσεις

Τον Μάιο του 2021, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, το παγκοσμίου φήμης μοντέλο Χάιντι Κλουμ παρουσίασε τον διαγωνισμό GNTM της Γερμανίας, χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα, που δεν δημιουργήθηκε στη Silicon Valley, αλλά στην Καρλσρούη. Που δεν ιδρύθηκε από έναν προγραμματιστή του Πάλο Άλτο ή του Σαν Χοσέ, αλλά από έναν Έλληνα αρχιτέκτονα. Πρόκειται για τον Νίκο Φωστηρόπουλο και την «Alfaview», μια πλατφόρμα ζωντανής και εικονικής μετάδοσης γεγονότων, με πολύ αυξημένες δυνατότητες σε κάποια πεδία, σύμφωνα με τον ιδρυτή της, ακόμα και σε σχέση με το «βαρύ πυροβολικό» της Silicon Valley στον τομέα αυτό, τα δημοφιλή «Zoom» και «Skype».

Μάλιστα, ενδιαφέρον για τη χρήση της πλατφόρμας έχει εκδηλωθεί όχι μόνο εντός Ευρώπης (όπου πραγματοποιούνται πωλήσεις ιδίως σε Γερμανία και Ελβετία), αλλά και από ΗΠΑ και Ινδία, με αποτέλεσμα να τη χρησιμοποιούν ήδη 20.000 οργανισμοί και πάνω από 1 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως. Σαν δέλεαρ για τους χρήστες λειτουργεί ιδίως ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της: σε αντίθεση με τις άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες, μπορεί να «σηκώσει» ταυτόχρονα 200 ή ακόμα και 400 παράλληλες βιντεοκλήσεις από εικονικούς χώρους, οι οποίες μάλιστα μπορούν να ελεγχθούν εύκολα, χωρίς να χρειάζεται ολόκληρο τεχνικό τμήμα για τη διαχείρισή τους, όπως επισημαίνει ο ιδρυτής της.

Από την τηλεδιδασκαλία στις εκατοντάδες ταυτόχρονες βιντεοκλήσεις

H ανάπτυξη της «Alfaview» ξεκίνησε πριν από περίπου δέκα χρόνια και τότε στόχος του δημιουργού της δεν ήταν να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές στον χώρο των βιντεοκλήσεων. Αρχικά, η πλατφόρμα σχεδιάστηκε για να καλύψει ανάγκες τηλεκπαίδευσης- τηλεδιδασκαλίας για τους σπουδαστές της πρώτης εταιρείας του κ.Φωστηρόπουλου, την «Alfatraining», που δραστηριοποιείται στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με παρουσία σε 140 γερμανικές πόλεις.

«Όλα ξεκίνησαν το 2010, όταν θελήσαμε να αποκτήσουμε μια δυνατή πλατφόρμα τηλεδιδασκαλίας με βίντεο για την “ Alfatraining”. Γρήγορα διαπιστώσαμε ότι η Silicon Valley δεν είχε τέτοια πλατφόρμα. Το Zoom δεν είχε ακόμα ιδρυθεί και το Skype δεν πληρούσε τις προδιαγραφές που θέλαμε. Έτσι, ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας πλατφόρμα, που μπορούσε να σηκώσει ως και 400 μαθητές online ταυτόχρονα, με μια απλή σύνδεση Ίντερνετ. Μέσα στην επόμενη πενταετία αποφασίσαμε να τη βγάλουμε και έξω από τη δική μας εταιρεία και να τη διαθέσουμε σε άλλους. Οι επιχειρήσεις σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ελβετία βρήκαν την πλατφόρμα μας ενδιαφέρουσα, όχι μόνο γιατί μπορεί να σηκώσει εκατοντάδες βιντεοκλήσεις ταυτόχρονα, αλλά και διότι είναι ευρωπαϊκή και ακολουθεί τους κανόνες του GDPR ως προς τη διαχείριση των δεδομένων των χρηστών. Μετά ήρθε η πανδημία και όλα επιταχύνθηκαν. Πλέον προχωράμε την πλατφόρμα κάθε εβδομάδα και κάθε μήνα.

Προσθέτουμε νέα χαρακτηριστικά και εργαλεία συνεργασίας και δημοσκοπήσεων. Θέλουμε οι άνθρωποι που τη χρησιμοποιούν να νιώθουν πως επικοινωνούν και συνεργάζονται όπως στην αληθινή ζωή» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της, Νίκος Φωστηρόπουλος και προσθέτει ότι η πλατφόρμα, την οποία χρησιμοποιούν ήδη και κάποια ελληνικά πανεπιστήμια, συνεργάζεται αγαστά με όλα τα διαθέσιμα λειτουργικά, με το 90% του συστήματος να είναι κοινό για IOS, Android, Windows κτλ, κάτι που καθιστά τη χρήση του εύκολη για τον χρήστη.

Στόχος για διπλάσιους προγραμματιστές σε Γερμανία και Ελλάδα ως το τέλος του 2021

Σήμερα πάνω στην περαιτέρω ανάπτυξη της «Alfaview» εργάζονται 50 προγραμματιστές σε Γερμανία και Ελλάδα, εκ των οποίων οι οκτώ στη Θεσσαλονίκη, ενώ εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, στόχος είναι ο συνολικός αριθμός να διπλασιαστεί ώς το τέλος του 2021, σύμφωνα με τον Νίκο Φωστηρόπουλο.

«Μπορούμε να έχουμε 200 ταυτόχρονα streams σε ένα σάιτ HTML» λέει από τη πλευρά του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αδερφός του Νίκου, φυσικός Κωνσταντίνος Φωστηρόπουλος, επικεφαλής της ομάδας για τα Οργανικά Ηλεκτρονικά και τις Ηλιακές Κυψέλες στο ερευνητικό κέντρο Helmholz του Βερολίνου. Το χαρακτηριστικό αυτό έκανε την Alfaview ιδανική επιλογή για χρήση και στο επιστημονικό πολυγεγονός Nanotexnology 2021, που πραγματοποιείται στις 5-9 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη.

«Στο Nanotexnology οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να επισκέπτονται εικονικά όποια αίθουσα του συνεδρίου επιθυμούν , απ’ όποιο σημείο του κόσμου βρίσκονται και να μετατρέπουν τη σύνδεσή τους σε virtual ή live. Η πλατφόρμα είναι απλή στη χρήση της και δεν χρειάζεται διαρκή τεχνική υποστήριξη» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Φωστηρόπουλος, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία του εικονικού σχεδίου κάτοψης της διοργάνωσης (powered by Alfaview), αλλά και ως ένας από τους ομιλητές του συνεδρίου και διδάσκων στο Θερινό Σχολείο Νανοτεχνολογίας.

Μια ιστορία μετανάστευσης, επιμονής και επιχειρηματικότητας

Οι Νίκος και Κωνσταντίνος Φωστηρόπουλος γεννήθηκαν στην Κρύα Βρύση Γιαννιτσών, αλλά εν έτει 1964, σε πολύ νεαρή ηλικία -έξι ετών ο πρώτος, τεσσάρων ο δεύτερος- βρέθηκαν να ζουν στη Γερμανία, όταν η οικογένειά τους μετανάστευσε εκεί. Ο Νίκος αποφάσισε να σπουδάσει αρχιτεκτονική κι από πολύ νωρίς τράβηξε το ενδιαφέρον του ο ηλεκτρονικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, αντί του παραδοσιακού.

Στη συνέχεια εργάστηκε ως καθηγητής σε ιδιωτική σχολή, όπου έκανε μαθήματα επαγγελματικής κατάρτισης στην ηλεκτρονική επεξεργασία αρχιτεκτονικού σχεδίου. Η σχολή όμως έκλεισε το 2000, όταν η κρίση που ακολούθησε το σκάσιμο της «φούσκας» του dot.com οδήγησε σε λουκέτο πολλές επιχειρήσεις.

Ο Νίκος έμεινε άνεργος για λίγους μήνες, αλλά η ανεργία δεν τον πτόησε, γιατί είχε ήδη στο μυαλό του την ιδέα και την επιμονή να δημιουργήσει κάτι δικό του. «Μπορεί να μην είχα ευρώ στην τσέπη μου, αλλά είχα τις γνώσεις και την εμπειρία μου. Έτσι πήγα στην τράπεζα και ζήτησα δάνειο για να δημιουργήσω τη δική μου σχολή. Η τράπεζα μου έδωσε 150.000 ευρώ» θυμάται.

Ξεκινώντας με αυτό το κεφάλαιο ίδρυσε στην Καρλσρούη τη δική του σχολή επαγγελματικής κατάρτισης ενηλίκων και μετεκπαίδευσης ανέργων, την «Alfatraining», η οποία εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες του κλάδου στη χώρα, με παρουσία σε 140 γερμανικές πόλεις. Το 2015, με την επιθυμία να εξελίξει την πλατφόρμα τηλεδιδασκαλίας που χρειαζόταν η Alfatraining, ο Νίκος Φωστηρόπουλος εξαγόρασε και μια εταιρεία πληροφορικής. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά.

Έκτοτε η πλατφόρμα έχει χρησιμοποιηθεί από σχολεία, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις από τις ευρωπαϊκές πόλεις μέχρι τη Νέα Υόρκη, από τη Heidi Klum στο Germany’s Next Top Model, αλλά και από 100 οπαδούς της ομάδας χάντμπολ του Βερολίνου «Berliner Füchse», για να παρακολουθήσουν ζωντανά μια κρίσιμη αναμέτρηση της ομάδας τους τον Φεβρουάριο και να την υποστηρίξουν μέσα στο γήπεδο, έστω μέσω οθονών LED τοποθετημένων στις κερκίδες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Smartup: Η πρώτη εταιρία που κυκλοφόρησε εφαρμογή delivery στην ελληνική αγορά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMARTUP κ.  Βασίλειος Τσίτουρας μιλά στο για την καινοτομία της εφαρμογής delivery που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά το
Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Έκτη ισχυρότερη παρουσία η Ελλάδα στην 36η Anuga
Με την Ελλάδα να κατατάσσεται στο ΤΟΡ 10 των ισχυρότερων συμμετοχών και συγκεκριμένα στην 6η θέση, έπεσε η αυλαία της 36ης Anuga, της κορυφαίας εμπορικής έκθεσης...
ΑΠΘ: Φοιτητές δημιούργησαν διαγνωστικό εργαλείο για τον καρκίνο του παγκρέατος
Στην τελική ευθεία για την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό «iGEM Competition», έχει μπει η φοιτητική διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ «iGEM Thessaloniki»,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ντόρα Μπακογιάννη: Διαγνώστηκε με καρκίνο σε αρχικό στάδιο
«Πεντακόσιοι άνθρωποι τον χρόνο διαγιγνώσκονται με πολλαπλό μυέλωμα στην Ελλάδα.​Ένας από αυτούς είμαι πλέον κι εγώ. Πολλαπλό μυέλωμα σε πολύ αρχικό στάδιο και με...
Smartup: Η πρώτη εταιρία που κυκλοφόρησε εφαρμογή delivery στην ελληνική αγορά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMARTUP κ.  Βασίλειος Τσίτουρας μιλά στο για την καινοτομία της εφαρμογής delivery που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά το
Ο Φώτης Σεργουλόπουλος ambassador της Αγοράς του 62oυ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!
Με πρέσβη τον παρουσιαστή, ηθοποιό και δημοσιογράφο Φώτη Σεργουλόπουλο, αλλά και με νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που στηρίζουν το ελληνικό σινεμά, η Αγορά του...