Αρχική BUSINESS Success Stories Εντός το 2013 θα ενοποιηθούν όλοι οι φορείς του κράτους για την...

Εντός το 2013 θα ενοποιηθούν όλοι οι φορείς του κράτους για την εξωστρέφεια

 

Ο κ. Μηταράκης επισήμανε επίσης πως εντός της επόμενης τριετίας, η κυβέρνηση στοχεύει να κλείσει εντελώς το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για το θέμα της ανάπτυξης και της εξωστρέφειας, τονίζοντας πως είναι αποτέλεσμα συντονισμένων δράσεων, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η χώρα χρειάζεται περισσότερο από ποτέ νέες θέσεις εργασίας και επενδύσεις».

Αναφερόμενος στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας, που υπογράφτηκε μεταξύ του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ και της ΕΣΕΕ, είπε πως «τέτοιες συνεργασίες, όπως η σημερινή, δεν δρουν αθροιστικά, αλλά πολλαπλασιαστικά».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Β. Κορκίδης, αναφέρθηκε στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας λέγοντας πως θα δώσει τη δυνατότητα σε Έλληνες επιχειρηματίες, που εδρεύουν, τόσο εντός της χώρας, όσο και σε άλλα κράτη της Ευρώπης, να συνεργαστούν και να δικτυωθούν πιο γρήγορα.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ, κ. Α. Καρβέλλας, δήλωσε πως στο πλαίσιο του Πρωτοκόλλου θα δημιουργηθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που αφορά 50 επιχειρήσεις από την Κρήτη και 50 από τη Δυτική Μακεδονία, οι οποίες θα συνεργαστούν με μέλη του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ από διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Ο κ. Καρβέλλας είπε ακόμη ότι ο φορέας, στον οποίο προεδρεύει, έχει προτείνει σχέδια στήριξης για να αντιμετωπιστεί η συρρίκνωση του ελληνικού εστιατορίου στο εξωτερικό, όπως την καθιέρωση Σήματος Ποιότητας.

 

Στο πλαίσιο των εκθέσεων DETROP & OENOS, πραγματοποιήθηκε και πλήθος άλλων παράλληλων εκδηλώσεων, αφιερωμένων στην εξωστρέφεια, στη δυνατότητα αύξησης των πωλήσεων οίνου στο εξωτερικό, στις πρωτοβουλίες ανάπτυξης του κλάδου κρέατος-αλλαντικών κτλ..

Ειδικότερα, όπως επισήμανε στην εκδήλωση με θέμα “Ενέργειες Προώθησης Πωλήσεων των Ελληνικών Κρασιών στη Γερμανική Αγορά”, ο κ. Κωνσταντίνος Σιούμης, σύμβουλος της εταιρίας ICAP, ο οίνος πρόσθεσε 40 εκατ. Ευρώ στον τζίρο του την τετραετία 2007-2011, επιδεικνύοντας αντίσταση στις δυσμενείς συνέπειες της κρίσης, καθώς έχει εξαγωγικό προσανατολισμό.

Ωστόσο, μολονότι ο τζίρος του κλάδου αυξάνεται, συρρικνώνεται η κερδοφορία του.

Για να αυξηθεί η τελευταία, κατά τον ίδιο, χρειάζεται να υπάρξει καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των δικτύων διανομής, μείωση των χρόνων πίστωσης, που δίνουν οι οινοποιητικές επιχειρήσεις και ελάττωση των διοικητικών δαπανών.

Πάντως, οι φορείς του οίνου είναι αισιόδοξοι για την προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών κρασιών, καθώς σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, κ. Α. Ρούβαλη, η παγκόσμια ζήτηση για κρασί θα διευρυνθεί μέχρι το 2016 κατά 2,5 δις. φιάλες.

Αναλύοντας τα πλεονεκτήματα της ελληνικής αγοράς οίνου, ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο κλάδος έχει στρατηγικό σχέδιο, αλλά και ιδιαίτερα προϊόντα, τα οποία είναι απόρροια των κλιματολογικών συνθηκών στις διάφορες περιοχές της χώρας.

 

Η αγορά κρέατος, οι νέες υγειονομικές-αγορανομικές διατάξεις, ο καινούργιος κώδικας τροφίμων-ποτών, τα επενδυτικά προγράμματα στις βιομηχανίες του κλάδου και όλες οι νέες σχετικές τεχνολογίες, βρέθηκαν στο επίκεντρο ενημερωτικής ημερίδας-σεμιναρίου, που διοργάνωσε σήμερα, στο πλαίσιο της DETROP, το περιοδικό Meat Place.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της ΔΕΘ-HELEXPO, ενώ υποστηρίχθηκε από τον Σύλλογο για την Προστασία και Ανάπτυξη της Ελληνικής Παραγωγής Εμπορίας και Μεταποίησης Κρέατος Β. Ελλάδος (ΣΠΑΚΒΕ).

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκε επίκαιρη έρευνα για τα παραδοσιακά αλλαντικά της εταιρίας δημοσκοπήσεων Interview, η οποία υλοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2013 σε δείγμα 605 ατόμων.

Το 61% των ερωτώμενων καταναλωτών απάντησε ότι αγοράζει αλλαντικά και το 39% όχι, αλλά από τους τελευταίους το 90% τα καταναλώνει σε έτοιμα προϊόντα διατροφής (πίτσες, σάντουιτς κα).

Η συχνότητα κατανάλωσης αλλαντικών για αυτούς που τα προτιμούν είναι 2-3 φορές την εβδομάδα (το 54% τα καταναλώνει μ’ αυτό το ρυθμό), κάθε ημέρα το 20%, 2-3 φορές το μήνα το 19% και σπανιότερα το 8%.

Η αγορά αλλαντικών από τον πάγκο, δηλαδή με κοπή εκείνη τη στιγμή από υπάλληλο, είναι η κυρίαρχη συνήθεια των καταναλωτών σε ποσοστό 76% ενώ από το ράφι, δηλαδή σε τυποποιημένη μορφή, αγοράζει το 24%.

Το 90% προμηθεύεται αλλαντικά από τα σούπερ-μάρκετ, το 8% από παντοπωλείο-μίνι μάρκετ και το 2% από εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen.

Οι επώνυμες βιομηχανίες αλλαντικών υπερτερούν των μικρών παραγωγών, καθώς το 90% αγοράζει προϊόντα των πρώτων και το 10% των δεύτερων.

Πάντως, η κρίση έχει πλήξει και την αγορά αλλαντικών, καθώς το 54% απαντά ότι αγοράζει σήμερα μικρότερες ποσότητες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν, το 39% το ίδιο και μόλις το 7% περισσότερες.

 

Το μέλλον των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό-Ευκαιρίες εξωστρέφειας, ήταν το θέμα άλλης παράλληλης εκδήλωσης, όπου ο Γερμανός Πρόξενος στη Θεσσαλονίκη, κ. Βόλφγκανγκ Χέλσερ-Όμπερμαϊερ, απευθύνοντας χαιρετισμό, τόνισε πως εύχεται ότι η Γερμανίδα Καγκελάριος κα. Άνγκελα Μέρκελ, όπως αναφέρθηκε θετικά για τον ελληνικό τουρισμό πρόσφατα στην έκθεση ITB, να πράξει το ίδιο σύντομα και για τα ελληνικά τρόφιμα-ποτά.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ελληνικού εμπορικού ομίλου Trienon GmbH, κ. Σάββας Τριανταφυλλίδης, είπε ότι η τοποθέτηση ελληνικών προϊόντων στα ράφια των Γερμανικών λιανεμπορικών αλυσίδων έχει γίνει δυσκολότερη το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Ο λόγος είναι ότι οι Γερμανικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου βάζουν προϋποθέσεις για την αγορά ελληνικών προϊόντων, όπως εγγυήσεις ότι προέρχονται από παραγωγούς με συνεπή εξαγωγική δραστηριότητα.

Μάλιστα ο κ. Τριανταφυλλίδης απέδωσε αυτή την ανασφάλεια των Γερμανικών αλυσίδων στο ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στους Έλληνες παραγωγούς, καθώς ενώ υπογράφονται συμφωνίες πώλησης προϊόντων για ένα χρόνο, ξαφνικά σε τρεις μήνες οι τιμές αλλάζουν και η συμφωνία παύει να υφίσταται.

 

 

 

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...
Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θέατρο: Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» για λίγες παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Ο Άκης Σακελλαρίου υποδύεται τον Τζον Κήτινγκ, τον αντισυμβατικό καθηγητή που όλοι θα θέλαμε...
BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...