Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Διεθνή Μελέτη: Πόσες ημέρες θα έχουμε στη διάθεσή μας για σκι στο μέλλον...

Μελέτη: Πόσες ημέρες θα έχουμε στη διάθεσή μας για σκι στο μέλλον λόγω κλιματικής αλλαγής

Την διαπίστωση πλήθους επιστημόνων, που μελετώντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής προβλέπουν μείωση των διαθέσιμων ημερών για την συνυφασμένη με τη χειμερινή τουριστική περίοδο δραστηριότητα του σκι, επιβεβαιώνει νέα έρευνα. Έτσι, πέρα από τους ανθρώπους των χιονοδρομικών κέντρων, ο φόβος για τις ραγδαίες συνέπειες από τη μεταβολή των καιρικών φαινομένων γίνεται πλέον και κοινή διαπίστωση των ειδικών αναλυτών, οι οποίοι εξετάζουν τα ακραία καιρικά φαινόμενα και πώς αυτά επιδρούν στις διαθέσεις των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, την πεποίθηση ότι οι χειμώνες γίνονται πράγματι όλο και πιο σύντομοι μοιράζονται οι καθηγητές Γεωγραφίας και Περιβαλλοντικής Διαχείρισης στο Πανεπιστήμιο του Γουότερλου στον Καναδά, Ντάνιελ Σκοτ και Δημόσιων Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ στην Αυστρία, Ρόμπερτ Στάιγκερ σε επιστημονικό τους άρθρο.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο πλαίσιο της σειράς επιστημονικών δημοσιεύσεων Current Issues in Tourism, εξετάζει την επίδραση της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε διάφορες πτυχές της βιομηχανίας σκι, συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας της σεζόν, των μέσων χειμερινών θερμοκρασιών σε διάφορες περιοχές των ΗΠΑ και των προβλεπόμενων οικονομικών απωλειών εάν τα κλιματικά ζητήματα παραμείνουν ανεξέλεγκτες.

Μία από τις πιο μοναδικές πτυχές της έκθεσης είναι ότι παρουσιάζει μια εναλλακτική πραγματικότητα για το πώς θα έμοιαζαν οι σεζόν του σκι μας τα τελευταία 20 χρόνια χωρίς επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από χιονοδρομικά κέντρα που συγκεντρώθηκαν μεταξύ 1960-1979, πριν αρχίσουν οι επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη να επηρεάζουν τους χειμώνες μας, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι περίοδοι του σκι μας θα είχαν παραταθεί κατά 5,5 έως 7,1 ημέρες. Οι χαμένες μέρες με τα τότε δεδομένα ισοδυναμούν με περίπου 252 εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα.

Χρησιμοποιώντας παρόμοια δεδομένα, οι ερευνητές πρόβλεψαν επίσης πώς θα επηρεαστούν οι μελλοντικές μας σεζόν σκι από την υπερθέρμανση του πλανήτη. Προσφέρουν παράλληλα μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο κόσμος μας και κατ’ επέκταση η χειμερινή τουριστική περίοδος αν μειώσουμε επιτυχώς τις εκπομπές ορυκτών καυσίμων, καθώς και τι θα γίνει αν δεν το κάνουμε.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ειδικότερα πως εάν συνεχίσουμε στην τρέχουσα τροχιά μας, οι εποχές μας κινδυνεύουν να χάσουν έως και 60 ημέρες στο σενάριο υψηλών εκπομπών. Και αν καταφέρουμε να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα, θα χάσουμε μόνο περίπου 14 έως 33 ημέρες. Αυτές οι εκτιμήσεις λαμβάνουν υπόψη όχι μόνο τη μειωμένη χιονόπτωση, αλλά και τις υψηλότερες θερμοκρασίες που θα κάνουν πιο δύσκολη ή αδύνατη τη δημιουργία χιονιού.

Είναι τα προαναφερθέντα δεδομένα που έκαναν τους συγγραφείς να εστιάσουν στο σκι ως δραστηριότητα. «[Οι άνθρωποι] μπορεί να μην ενδιαφέρονται για την απώλεια του είδους ή για μια πλημμύρα που συμβαίνει σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου», δήλωσε ο καθηγητής Ντάνιελ Σκοτ, και συμπλήρωσε: «Αλλά ο αθλητισμός είναι συχνά κάτι για το οποίο ενδιαφέρονται οι άνθρωποι. Και μπορούν να δουν κάποιες από αυτές τις αλλαγές να συμβαίνουν».

Η μελέτη γίνεται τη στιγμή που ο πλανήτης είχε την πιο καυτή χρονιά του το 2023. Έρχεται μάλιστα να προηγηθεί αντίστοιχη μελέτη, σύμφωνα με την οποία ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Βασιλείας, τα χιονοδρομικά κέντρα, ακόμη και αυτά που δεν θεωρούνται χαμηλό υψόμετρο, όπως το ελβετικό θέρετρο Andermatt-Sedrun-Disentis, ίσως να πρέπει να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από τα μηχανήματα τεχνητού χιονιού, για να είναι ανοιχτά 100 ημέρες κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον οικολογικό αντίκτυπο των διακοπών σκι και τον τρόπο με τον οποίο οι προορισμοί των χιονοδρομικών κέντρων θα πρέπει τελικά να προσαρμοστούν στην κλιματική αλλαγή, προσφέροντας διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις για να παραμείνουν ελκυστικοί, καθώς και βιώσιμοι.

Έτσι, φαίνεται ότι ο καιρός και το κλίμα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τουρισμό και ταξίδια, καθώς τα ακραία φαινόμενα είναι πιθανό να σημειώνονται όλο και πιο συχνά. Στην πραγματικότητα, θα συνεχίσουν να επηρεάζουν όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής, όπως εξηγείται σε πρόσφατη μελέτη στο Lancet, εάν ο κόσμος αποτύχει να λάβει τις σωστές αποφάσεις και να εφαρμόσει αποτελεσματικές δράσεις για το κλίμα.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Σάλος και στα Σκόπια με το «Μακεδονία» της νέας Προέδρου: Θέμα εγκυρότητας της ορκωμοσίας της θέτει ο υπ.Δικαιοσύνης
Για ζήτημα εγκυρότητας της ορκωμοσίας της νέας προέδρου της Βορείου Μακεδονίας, μίλησε ο υπουργός δικαιοσύνης της γειτονικής χώρας, μετα την αναφορά της στον όρο...
ΟΑΣΘ: Αυτοψία της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου στο έργο κατασκευής του σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στο αμαξοστάσιο στη Σταυρούπολη
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου πραγματοποίησε μία ακόμη αυτοψία στο έργο κατασκευής του σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, στο...
Β. Μακεδονία: Η νέα πρόεδρος αποκάλεσε τη χώρα «Μακεδονία» στην ορκωμοσία της
Η Σιλιάνοφσκα, κατά την ορκωμοσία αποκάλεσε τη χώρα ως «Μακεδονία», παρά το γεγονός ότι στο κείμενο του όρκου, το οποίο απήγγειλε ο πρόεδρος της...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θέατρο: The Doctor του Robert Icke
«Όπως και να μας βλέπουν, δεν είμαστε αυτό που βλέπουν». Από15 έως 26 Μαΐου, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, ανεβαίνει στη σκηνή του Βασιλικού θεάτρου- ΚΘΒΕ, στη...
Σάλος και στα Σκόπια με το «Μακεδονία» της νέας Προέδρου: Θέμα εγκυρότητας της ορκωμοσίας της θέτει ο υπ.Δικαιοσύνης
Για ζήτημα εγκυρότητας της ορκωμοσίας της νέας προέδρου της Βορείου Μακεδονίας, μίλησε ο υπουργός δικαιοσύνης της γειτονικής χώρας, μετα την αναφορά της στον όρο...
ΟΑΣΘ: Αυτοψία της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου στο έργο κατασκευής του σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στο αμαξοστάσιο στη Σταυρούπολη
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου πραγματοποίησε μία ακόμη αυτοψία στο έργο κατασκευής του σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, στο...