Αρχική ΥΓΕΙΑ Ιατρική Το «Διατροφόμετρο» εισβάλλει στα γαλλικά σουπερμάρκετ για καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών

Το «Διατροφόμετρο» εισβάλλει στα γαλλικά σουπερμάρκετ για καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή πολιτική νίκη της υπουργού Υγείας Μαρισόλ Τουρέν, η οποία ξεπέρασε τις οργανωμένες προσπάθειες πολλών παραγόντων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της Γαλλίας – του συναδέλφου της επί της Γεωργίας Στεφάν Λεφόλ συμπεριλαμβανομένου! – που προσπάθησαν να αποτρέψουν τον «στιγματισμό» όσων τροφίμων περιέχουν υψηλά λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Από τον επόμενο μήνα οι γάλλοι καταναλωτές θα έχουν τελικά τη δυνατότητα να γνωρίζουν αν το προϊόν που ψωνίζουν είναι υψηλής, μέτριας ή χαμηλής διατροφικής αξίας, αν δηλαδή περιέχει μεγάλες ποσότητες από τους λεγόμενους «λευκούς δολοφόνους» (αλάτι και ζάχαρη) ή αν περιέχει επιβαρυντικά για την υγεία λιπαρά. Η αξιολόγηση με Α με το έντονο πράσινο χρώμα είναι η καλύτερη δυνατή, ενώ η Ε με το βαθύ κόκκινο υποδηλώνει χαμηλή διατροφική ποιότητα του προϊόντος.
Το «Διατροφόμετρο» με τις πέντε διαβαθμίσεις και τα αντίστοιχα χρώματα είναι μια επινόηση του γάλλου επιδημιολόγου Σερζ Ερσμπέργκ για την καταπολέμηση χρονίων νοσημάτων, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, και την εν γένει βελτίωση της δημόσιας υγείας. Ωστόσο η υιοθέτησή του τον επόμενο μήνα δεν θα είναι υποχρεωτική για τις εταιρείες τροφίμων. Κάτι τέτοιο απαγορεύεται από την κοινοτική νομοθεσία.
Ομως, η υπουργός Υγείας βασίζεται στη δύναμη των καταναλωτών. «Στόχος μας είναι επίσης να προκαλέσουμε τους καταναλωτές ώστε να απαιτήσουν να πληροφορούνται καλύτερα για το τι καταναλώνουν» σημείωσε στην εφημερίδα «Le Parisien» η Μαρισόλ Τουρέν. Και αυτό επειδή αν έστω και λίγα από τα προϊόντα ενός σουπερμάρκετ φέρουν το «Διατροφόμετρο», τα υπόλοιπα θα θεωρούνται αυτομάτως ύποπτα ότι… κάτι έχουν να κρύψουν. Ασφαλώς όλα τα τυποποιημένα προϊόντα αναγράφουν υποχρεωτικά τα συστατικά τους. Αλλά πόσοι, αλήθεια, συμβουλεύονται τις δυσανάγνωστες ετικέτες; Οι πολύ νέοι θεωρούν ότι δεν έχουν κανέναν λόγο να το κάνουν, ενώ οι λιγότερο νέοι, που έχουν λόγους να προσέχουν, έχουν και πρεσβυωπία.

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...