Η εκάστοτε θέση όλων των μοχλών ελέγχου του οχήματος και των βοηθητικών λειτουργιών μεταδίδεται στον κεντρικό υπολογιστή του προσομοιωτή. Όλοι οι μοχλοί ελέγχου, όπως τιμόνι, μοχλός επιτάχυνσης, πέδησης, αλλαγής ταχυτήτων, χειρόφρενο, διαθέτουν σύστημα παροχής ανάδρασης, ώστε ο οδηγός να έχει την αίσθηση πραγματικής οδήγησης. Ο προσομοιωτής διαθέτει 5 μεγάλες οθόνες, καθεμιά πλάτους 2 μ., ώστε να δίδεται ευρύ πεδίο όρασης στον οδηγό. Το ηχητικό σύστημα δημιουργεί ήχους ανάλογα με το σενάριο οδήγησης (ήχος εκκίνησης, ήχος μηχανής, τριγμός ελαστικών, αέρας, βροχή, κ.λ.π.). Το σύστημα κραδασμών δημιουργεί αληθοφανείς ταλαντώσεις της καμπίνας σύμφωνα με τις στροφές του προσομοιωμένου κινητήρα.
Είναι δυνατή η ανάπτυξη ειδικών σεναρίων οδήγησης, ανάλογα με το θέμα της εκάστοτε μελέτης. Ο οδηγός επιλέγει πορεία και ταχύτητα ελεύθερα. Η περιρέουσα κυκλοφορία περιλαμβάνει έως 30 χρήστες, αποτελούμενα από επιβατικά οχήματα, φορτηγά και ποδηλάτες, κινούμενα σύμφωνα με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, δηλαδή σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες και τα όρια ταχύτητας και τηρούν αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα. Η συμπεριφορά τους μπορεί να μεταβάλλεται ώστε να γίνουν πιο επιθετικοί, να οδηγούν πολύ αργά, να οδηγούν σαν αρχάριοι ή σαν να έχουν καταναλώσει οινόπνευμα. Μπορούν να επιλεχθούν διάφορες συνθήκες ορατότητας και οδοστρώματος (καλοκαιρία, ομίχλη, βροχή, χιόνι, νύχτα). Επίσης είναι δυνατό να επιλεγεί οδήγηση μετά από κατανάλωση διαφορετικού ποσού οινοπνεύματος.
Ο προσομοιωτής ενδείκνυται για τη μελέτη επικινδύνων καταστάσεων, που δε θα ήταν ασφαλής η μελέτη τους σε πραγματικές συνθήκες, π.χ. προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, κ.α.
Πηγή: http://www.site.imet.gr/Default.aspx?tabid=116&language=el-GR