Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τον Φεβρουάριο:
– Το 45% των ερωτηθέντων προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας. Το ποσοστό παραμένει σχεδόν αμετάβλητο τους τελευταίους πέντε μήνες. Μικρή μείωση της ανεργίας προβλέπει το 21% (έναντι 24% τον Ιανουάριο).
– Συνεχίστηκε η ανησυχία των νοικοκυριών για την αύξηση του πληθωρισμού. Άνοδο τιμών, με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό, προβλέπει το 39% (ποσοστό αμετάβλητο τους τελευταίους τρεις μήνες), ενώ σταθερότητα προβλέπει το 33% (από 35% τον Ιανουάριο).
– Το 48% προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Σταθερότητα προβλέπει μόνο το 17%.
Το ΙΟΒΕ διαπιστώνει ακόμα ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τουλάχιστον, η απόσταση που τους χωρίζει από τους υπόλοιπους πεσιμιστές μειώθηκε. Την πεντάδα των απαισιόδοξων συμπληρώνουν οι Βούλγαροι (-26,6 μονάδες Φεβρουάριο από -26 τον Ιανουάριο), οι Ρουμάνοι (-14,3 από -14,8), οι Ιταλοί (-11,8 από 10,5) και οι Γάλλοι (-11,6 από -13,8).
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και ευρωζώνης οι μέσοι δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκαν ελαφρά τον δεύτερο μήνα του 2019 στις -7,2 μονάδες (από -7,8 τον Δεκέμβριο) και στις -7,4 (από -7,9) αντιστοίχως. Ανοδική τάση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο σε 9 χώρες, ενώ θετικό πρόσημο διατηρούν 6 χώρες: η Τσεχία, η Δανία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Φινλανδία. Όπως διευκρινίζει το ΙΟΒΕ, η αλλαγή της σύνθεσης του δείκτη είχε ως αποτέλεσμα ορισμένες χώρες που είχαν σταθερά θετικό πρόσημο τα τελευταία χρόνια, όπως η Σουηδία, να έχουν πλέον αρνητικό πρόσημο και το αντίστροφο.