Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Ενέργεια Μέχρι το τέλος του έτους η μετατροπή οχημάτων με κινητήρες diesel

Μέχρι το τέλος του έτους η μετατροπή οχημάτων με κινητήρες diesel

Αυτό επισήμανε από το βήμα της ανοιχτής ημερίδας της “Σαμαράς & Συνεργάτες” για τις Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας στην Αυτοκίνηση και στις Μεταφορές, ο κ. Πάνος Κουκουλομάτης, ειδικός σύμβουλος του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

 

Ο κ. Κουκουλομάτης σημείωσε ότι αντιμετωπίστηκαν δύσκολα προβλήματα στην πορεία δημιουργίας θεσμικού πλαισίου σε μία αγορά που δεν υπήρχε, αλλά πλέον με τις νομοθετικές παρεμβάσεις, που έγιναν, τα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας.

 

Παράλληλα, έχουν εκδοθεί οι τεχνικές προδιαγραφές για μετατροπή βενζινοκινήτων οχημάτων, προκειμένου να κάνουν χρήση και φυσικού αερίου (CNG), ενώ τα πρατήρια θα μπορούν να διανέμουν φυσικό αέριο και σε απομακρυσμένες περιοχές.

“Ο στόχος μας είναι η ορθή λειτουργία μίας πραγματικά υγιούς αγοράς με τους κανόνες του εθνικού και του κοινοτικού δικαίου”, κατέληξε ο κ. Κουκουλομάτης.

 

 

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της “Σαμαράς & Συνεργάτες”, κ. Δημήτρης Σαμαράς τόνισε πως με τη χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές «θα μειωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, η εξάρτηση από το πετρέλαιο, το κόστος των μετακινήσεων & μεταφορών και το κόστος των προϊόντων και υπηρεσιών. Ακόμη, θα δουλέψουν οι κατασκευαστές, οι προμηθευτές εξοπλισμού, θα κάνουν μετατροπές τα συνεργεία, θα πουλήσουν αυτοκίνητα οι αντιπροσωπείες, θα έχουν μεγαλύτερο τζίρο τα πρατήρια και θα συρρικνωθεί το κόστος μεταφορών για τις ελληνικές επιχειρήσεις και μετακινήσεων για τα νοικοκυριά”.

Ακόμη, και το κόστος κατασκευής των πρατηρίων με φυσικό αέριο σταδιακά θα μειωθεί, ενώ θα δημιουργηθούν σημαντικές προοπτικές σε τομείς, όπως η διανομή από τα πρατήρια φυσικού αερίου με κατάλληλα βυτιοφόρα σε περιοχές, που δεν καλύπτονται από το δίκτυο της ΔΕΠΑ και τις κατά τόπους ΕΠΑ.

 

Ωστόσο ο κ. Σαμαράς τόνισε επιπλέον πως “έχουμε μείνει πολύ πίσω στη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, καθώς ο στόχος μέχρι το 2020 είναι να έχουν φτάσει τις 13.000 σημεία, ενώ το 2011 υπήρχαν μόλις 3”.

 

Να σημειωθεί πως τα εναλλακτικά καύσιμα είναι το υγραέριο (LPG), το συμπιεσμένο (CNG) και το υγροποιημένο (LNG) φυσικό αέριο, το υδρογόνο, ο ηλεκτρισμός, τα αλκοολούχα καύσιμα και το βιοντίζελ.

 

Η αεριοκίνηση (φυσικό αέριο CNG και υγραέριο LPG), η ηλεκτροκίνηση και η υδρογονοκίνηση αποτελούν πλέον πραγματικότητα και στη χώρα μας, ενώ τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας, όσο και σε επίπεδο νομοθεσίας προκύπτουν συνεχώς νέα δεδομένα, που έχουν αλλάξει άρδην το τοπίο. 

 

Με τη σειρά του ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, κ. Γιώργος Ορφανός, στο χαιρετισμό του σημείωσε πως «το αντικείμενο της εκδήλωσης αφορά στο παρόν και στο μέλλον. Είναι φανερό ότι έχουμε μία πρωτοβουλία, η οποία θα μας δώσει απαντήσεις. Θα έχει εξαιρετική επιτυχία».

 

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Γιώργος Ορφανός, δήλωσε πως το φυσικό αέριο είναι μία πραγματική εναλλακτική λύση, ενώ τα οφέλη από τη χρήση του ως καύσιμο είναι πολλαπλά για όλους τους εμπλεκόμενους, τους καταναλωτές και το περιβάλλον.

 

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, υπογράμμισε πως “κάθε μεταβολή στο πεδίο των καυσίμων έχει επίδραση στα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων. Βρισκόμαστε ενώπιον ακόμη μίας ριζικής αλλαγής στα καύσιμα με το φυσικό αέριο. Το κόστος του φυσικού αερίου και η φιλικότητα του προς το περιβάλλον είναι τα ελκυστικά στοιχεία του”.

 

Στην επέκταση του δικτύου πρατηρίων FISIKON στη χώρα μας αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Χατζόπουλος, στέλεχος της ΔΕΠΑ, τονίζοντας πως η ΔΕΠΑ επενδύει για την ίδρυση ενός δικτύου πρατηρίων, που θα έχουν και φυσικό αέριο για οχήματα. Στο πλαίσιο αυτό μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2015 αναμένεται πως θα λειτουργούν τρία τέτοια πρατήρια στη Θεσσαλονίκη, οκτώ στην Αττική και από ένα στη Λάρισα, Βόλο και Λαμία.

 

Ακόμη, προωθούνται συνεργασίες της ΔΕΠΑ με εταιρίες του κλάδου εμπορίας αυτοκινήτων για την ανάπτυξη (επιδότηση αγοράς) στόλων εργοστασιακών οχημάτων από επαγγελματίες (πχ ταξί), αλλά και η επιδότηση μετατροπής οχημάτων για τη χρήση του CNG στην κίνηση τους.

 

Η ημερίδα της “Σαμαράς & Συνεργάτες” τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας & Θράκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...