Να αυξηθούν οι πόροι από τη νέα ΚΑΠ

 

Ειδικότερα, όπως επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Αποστόλου, ενώ οι προτάσεις της Επιτροπής εμφανίζονται εξαιρετικά φιλόδοξες στους στόχους και τις απαιτήσεις, οι πόροι που θα διατεθούν γι’ αυτούς τους στόχους δεν ανταποκρίνονται σ’ αυτή τη φιλοδοξία, αντίθετα βαίνουν μειούμενοι. Επιπλέον η αβεβαιότητα ενισχύεται από το γεγονός ότι το τοπίο είναι ακόμα θολό, σε ότι αφορά τις πραγματικές απώλειες των παραγωγών μας στη διάρκεια όλης αυτής της προγραμματικής περιόδου.

 

Όπως τόνισε ο κ Αποστόλου η Ελλάδα αξιοποίησε και συνεχίζει να αξιοποιεί τα εργαλεία του πρώτου και του δεύτερου πυλώνα. Αυτά μπορεί να μην ανέτρεψαν ριζικά τις δυσκολίες, ωστόσο συνέβαλαν σημαντικά στην προσέλκυση νέων ανθρώπων στον τομέα της γεωργίας αλλά και στην παραμονή τους στην ύπαιθρο. 

Επιδιώξαμε καταρχήν να εξασφαλίσουμε μια εισοδηματική στήριξη, στο πλαίσιο του πρώτου πυλώνα, με τη δέσμευση ποσοστού 2% των άμεσων ενισχύσεων του εθνικού φακέλου της χώρας και με τη χορήγηση κατά προτεραιότητα δικαιωμάτων ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα, και στη συνέχεια.

μέσα από τα διαθέσιμα εργαλεία του δεύτερου πυλώνα, εφαρμόζουμε μέτρα ειδικά για τους νέους γεωργούς, όπως η εγκατάσταση, που αφορά 16.000 νέους και άλλα.

Στο δεύτερο ερώτημά σας: Αναφέρω ενδεικτικά ότι οι νέοι αγρότες μέχρι 35 ετών λαμβάνουν επιπλέον μοριοδότηση, στην παραχώρηση με χαμηλό τίμημα της χρήσης ακινήτων του Υπουργείου μας για την αγροτική δραστηριότητα.

Στο τελευταίο ερώτημά σας. Η ΚΑΠ μετά το 2020, όπως και κάθε μεταρρύθμιση, αποτελούν από τη φύση τους μια ευκαιρία για βελτιώσεις και ως τέτοιο εργαλείο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί. 

 

Κατά την άποψή μας, ορισμένα μέτρα για τους νέους γεωργούς, όπως αυτά του πρώτου πυλώνα, θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι υποχρεωτικά για τα κράτη-μέλη, εάν θέλουμε να διασφαλίσουμε τον κοινό χαρακτήρα της αγροτικής μας πολιτικής. 

Στο δεύτερο πυλώνα τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέτρα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες και τις ανάγκες των νέων αγροτών.