Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Time Out AIDA στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

AIDA στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Γοητευτικές άριες και συγκινητικά ντουέτα. Εντυπωσιακές σκηνές πλήθους και θριαμβικές νότες του διασημότερου εμβατηρίου στο λυρικό θέατρο. Πάθη και προδοσίες, συγκρούσεις και ανατροπές, εντάσεις και διαψεύσεις στην αυλή των Φαραώ της Αιγύπτου. 

Περισσότεροι από 200 συντελεστές, όπως μουσικοί, σολίστες, μαέστροι, χορωδοί,  χορευτές και ηθοποιοί, συμπράττουν στην κεντρική σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, δίνουν δημιουργική πνοή στην εμβληματική όπερα «Αντα» του Τζουζέπε Βέρντι και προσφέρουν σπάνιες αισθητικές εμπειρίες στο ευρύ κοινό. 

 

Φιλοτεχνημένη εξ ολοκλήρου στη Θεσσαλονίκη, η νέα, αυθεντική παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής θα παρουσιαστεί σε τρεις παραστάσεις, στις 15, 17 και 19 Οκτωβρίου (20.00, Αίθουσα Φίλων Μουσικής), συγκεντρώνοντας και αναδεικνύοντας δημιουργικές δυνάμεις της πόλης και καταξιωμένους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

 

Οι συντελεστές

Η σκηνοθετική σύλληψη της νέας παραγωγής ανήκει στη Ζαμίρα Πασκέρι (Zamira Pasceri) από την Ιταλία, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια έχει σχεδιάσει ο Αθανάσιος Κολαλάς από τη Θεσσαλονίκη. Τη μουσική διεύθυνση έχουν αναλάβει ο Ντάριουζ Μικούλκσι (Dariusz Mikulkski) από την Πολωνία (15.10) και ο Χάρης Ηλιάδης επίσης από τη Θεσσαλονίκη (17.10 &  19.10).

Τις μουσικές συνθέσεις ερμηνεύουν η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης, μέλη της MOYSΑ, της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, και μέλη της Στρατιωτικής Μουσικής του Γ΄ Σώματος Στρατού «Μέγας Αλέξανδρος». Συμμετέχει επίσης η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, σε διδασκαλία και διεύθυνση της Μαίρης Κωνσταντινίδου.

Τους τρεις βασικούς ρόλους ενσαρκώνουν η σοπράνο Σοφία Μητροπούλου (Αντα), η σοπράνο Κασσάνδρα Δημοπούλου (Άμνερις) και ο τενόρος Φίλιππος Μοδινός (Ρανταμές).

 

Η διάσημη όπερα, η οποία θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους, παρουσιάζεται σε συμπαραγωγή με το 51ο Φεστιβάλ Δημητρίων και σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα Skull of Yorick Productions με έδρα τη Θεσσαλονίκη.  Οι τιμές των εισιτηρίων αρχίζουν από 10€ (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι) και φτάνουν έως τα 35 ευρω                

 

 

 

 

                   

Με θέμα πρωτότυπο

Η «Αντα» είναι η πρώτη όπερα του Τζουζέπε Βέρντι (1813-1901) με εντελώς πρωτότυπο θέμα και περιεχόμενο, που δε βασίζεται σε προϋπάρχον λιμπρέτο, λογοτεχνικό ή θεατρικό έργο. Το σενάριό της ήταν σύλληψη του Γάλλου αρχαιολόγου Ογκίστ Μαριέτ (Auguste Mariette), πιθανόν εμπνευσμένο από αρχαίο αιγυπτιακό μύθο, και προτάθηκε στον Βέρντι στις αρχές του 1870 από τον Καμίλ ντι Λοκλ (Camille du Locle). Ο Αντόνιο Γκιζλαντσόνι (Antonio Ghislanzoni) ανέλαβε να μεταφράσει το κείμενο και να γράψει το λιμπρέτο στα ιταλικά, σε συνεργασία με τον ίδιο τον συνθέτη.

Η «Αντα» ανήκει στην κατηγορία της μεγαλοπρεπούς όπερας (grand opera), με τέσσερις πράξεις και επτά σκηνές, πολυμερή χορωδία και μεγάλο αριθμό κύριων ρόλων, και συνιστά ορόσημο στην ιστορία της ιταλικής μουσικής. 

Στο Κάιρο η πρώτη παρουσίαση

Ο Χεδίφης (αντιβασιλέας) της Αιγύπτου, Ισμαήλ Ιμπν Ιμπραήμ Πασάς, είχε θέσει ως στόχο να παρουσιάσει, κατά την αποπεράτωση της Όπερας του Καρου (1869),  μεγαλοπρεπές λυρικό έργο στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για την ολοκλήρωση της Διώρυγας του Σουέζ. Ο Βέρντι είχε αρχικώς αρνηθεί να συνθέσει για τα εγκαίνια της νέας όπερας. Ωστόσο, γοητευμένος από το σενάριο του Ογκίστ Μαριέτ, συμφώνησε τελικώς να προχωρήσει στη σύνθεση της «Αντα», η  οποία προοριζόταν να παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Κάιρο. Αν και προγραμματισμένη να γίνει τον Ιανουάριο του 1871, η πρεμιέρα αναβλήθηκε, λόγω του Γαλλοπρωσικού Πολέμου, και τελικώς παρουσιάστηκε στις 24 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους με μεγάλη επιτυχία. Αμέσως μετά το Κάιρο, η «Αΐντα» παρουσιάστηκε στη Σκάλα του Μιλάνου (Φεβρουάριος 1872) και ακολούθως έγινε πασίγνωστη στην Ευρώπη.

Διάσημο ερωτικό τρίγωνο

Στη διαχρονική δημοτικότητα της «Αντα» έχουν συνεισφέρει, εκτός των άλλων, οι ιστορικές  και γεωγραφικές συντεταγμένες της υπόθεσης. Η δράση εκτυλίσσεται στη φαραωνική Αίγυπτο σε μυθική εποχή, με την οποία το κοινό του 20ού αιώνα εξοικειώθηκε μέσω των εικόνων που προσέδωσαν στην όπερα οι γοητευτικές ταινίες του Χόλιγουντ.

Ωστόσο, αυτή είναι η μία όψη της υπόθεσης, καθώς στο επίκεντρο της όπερας αναπτύσσεται ένα διάσημο ερωτικό τρίγωνο: η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των Φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του βασιλιά των Φαραώ, η οποία είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του.

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Φορολογία: Αλλάζουν όλα στους φορολογικούς ελέγχους -Πώς θα γίνονται, όλα τα νέα εργαλεία
Σε τίποτα δεν θα θυμίζουν οι φορολογικοί έλεγχοι το επόμενο διάστημα. Ψηφιακά δελτία αποστολής, ηλεκτρονικό πελατολόγιο, ψηφιακό σκανάρισμα πινακίδων κυκλοφορίας, ενεργοποίηση του συστήματος αυτοματοποιημένων...
Επιστολική ψήφος: Εκπνέει απόψε η προθεσμία για εγγραφή
Εκπνέει απόψε στις 23:59 ώρα Ελλάδος η διαδικασία εγγραφής των ψηφοφόρων για την επιστολική ψήφο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου...
INTERLIFE: Ταξίδι επιβράβευσης στην Κυανή Ακτή για τους συνεργάτες της
Με ένα ξεχωριστό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Κυανή Ακτή επιβράβευσε η INTERLIFE Ασφαλιστική τους Συνεργάτες της που πέτυχαν τους παραγωγικούς στόχους και τις ποιοτικές προϋποθέσεις...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Φορολογία: Αλλάζουν όλα στους φορολογικούς ελέγχους -Πώς θα γίνονται, όλα τα νέα εργαλεία
Σε τίποτα δεν θα θυμίζουν οι φορολογικοί έλεγχοι το επόμενο διάστημα. Ψηφιακά δελτία αποστολής, ηλεκτρονικό πελατολόγιο, ψηφιακό σκανάρισμα πινακίδων κυκλοφορίας, ενεργοποίηση του συστήματος αυτοματοποιημένων...
Επιστολική ψήφος: Εκπνέει απόψε η προθεσμία για εγγραφή
Εκπνέει απόψε στις 23:59 ώρα Ελλάδος η διαδικασία εγγραφής των ψηφοφόρων για την επιστολική ψήφο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου...
INTERLIFE: Ταξίδι επιβράβευσης στην Κυανή Ακτή για τους συνεργάτες της
Με ένα ξεχωριστό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Κυανή Ακτή επιβράβευσε η INTERLIFE Ασφαλιστική τους Συνεργάτες της που πέτυχαν τους παραγωγικούς στόχους και τις ποιοτικές προϋποθέσεις...