Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δράσεις Μετρό Θεσσαλονίκης. Εγκαίνια , κόντρες και προοπτικές

Μετρό Θεσσαλονίκης. Εγκαίνια , κόντρες και προοπτικές

 

“Το 2013 είχα βρεθεί εδώ στα υπόγεια των εκσκαφών τότε του μετρό, σε έναν άλλο σταθμό, ο οποίος θα ολοκληρωθεί αργότερα, στη Βενιζέλου, όπου από κάτω περνάει ένα τμήμα, ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας της πόλης, της αρχαίας Εγνατίας. Και ήταν πράγματι μια συγκλονιστική εμπειρία, διότι βρίσκεσαι στην Εγνατία όπως ακριβώς ήταν τα αρχαία χρόνια. Η μεγάλη διαμάχη, λοιπόν, ήταν από αυτούς οι οποίοι συνήθως θεωρούν ότι τα εμπόδια είναι τεράστια και ανυπέρβλητα και δεν μπορούν να ξεπεραστούν παρά μόνο με μεγαλύτερο κόστος και περισσότερο δημόσιο χρήμα και ήθελαν τα αρχαία να φύγουν από τους σταθμούς του μετρό. Το μεγάλο θέμα ήταν ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει το έργο με την παρουσία των αρχαίων» τόνισε ο Πρωθυπουργός εγκαινιάζοντας τον πρώτο ολοκληρωμένο Σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Συντριβάνι προσθέτοντας «εγώ, λοιπόν, σήμερα είμαι δύο φορές περήφανος που και το έργο ολοκληρώνεται και η αρχαία πολιτιστική κληρονομιά αυτής της πόλης διασώζεται.

Και οι πολίτες, αλλά και οι επισκέπτες αυτής της πόλης, θα μπορούν να έχουν μια άμεση βιωματική σχέση με αυτήν την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά της πόλης σχεδόν σε κάθε σταθμό του μετρό της Θεσσαλονίκης. Και αυτό πιστεύω ότι είναι μια πάρα πολύ σημαντική κατάκτηση. Σπάσαμε δηλαδή το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό, και καταλήξαμε στο να έχουμε και αρχαία και μετρό. Και αυτή είναι μια πολύ σημαντική επιτυχία».

 

Όπως ειπώθηκε στα εγκαίνια που έγιναν το Σάββατο 29 Δεκεμβρίου, «το έργο είναι στο 95% ολοκληρωμένο , σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους».

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

ΝΔ: Ένα μέρος από τον δήθεν έτοιμο σταθμό, θα ξηλωθεί αμέσως μετά 

«Κάλπη-κη φιέστα, με σοβαρό οικονομικό κόστος, στήνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Αλέξης Τσίπρας. Ένα μέρος από τον δήθεν έτοιμο σταθμό θα ξηλωθεί αμέσως μετά για να ολοκληρωθούν εργασίες που δεν έγιναν», αναφέρει σε δήλωσή του για τη σημερινή εκδήλωση στον σταθμό Σιντριβανίου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης.

«Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σφραγίδα. Ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή. Προχώρησε με την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά. Ταυτόχρονα εξασφαλίστηκε η επέκταση του προς την Καλαμαριά με πόρους προγράμματος του ΕΣΠΑ, του οποίου είχα ως αρμόδιος υπουργός την εποπτεία», αναφέρει ο βουλευτής της ΝΔ, επισημαίνοντας πως «παρά τις αρχικές αναστολές και καθυστερήσεις η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να το συνεχίσει». «Δυστυχώς», προσθέτει ο κ. Καλαφάτης, «απομένουν άλλα 2 χρόνια για τα εγκαίνια».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινιάζει το… ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, ή μάλλον έναν… σταθμό χωρίς ΜΕΤΡΟ, με συναυλία και με την παρουσία του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα. Στην ουσία εγκαινιάζει… κυλιόμενες σκάλες» αναφέρει σε ανακοίνωση της και η Διοικούσα Επιτροπή ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Δημοκρατική Συμπαράταξη: Πάψτε να εμπαίζετε τους Θεσσαλονικείς

 Για «τέλεια θεατρική εκδοχή ενός σταθμού εν λειτουργία, κατά το ανάλογο των χωριών Ποτέμκιν« κάνει λόγο η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

«Το είδαμε στη ΔΕΘ τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η παράσταση τότε, είχε ως θέμα  τη δήθεν υπερσύγχρονη μηχανή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «Ασημένιο Βέλος», που θα εκτελούσε την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες. Όσο η υπόλοιπη Ελλάδα είδε ξανά το «Ασημένιο Βέλος», άλλο τόσο το είδαν και οι Θεσσαλονικείς» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Γιάννης Μανιάτης. 

Και συνεχίζει: 

«Τώρα, τη σκυτάλη των παραστάσεων παίρνει το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Στόχος των Τσίπρα – Σπίρτζη είναι να πείσουν τους Θεσσαλονικείς ότι ολοκληρώνεται το ΜΕΤΡΟ της πόλης. Παρουσιάζεται λοιπόν  σε παγκόσμια πρώτη, ο πρώτος σκηνογραφικά ολοκληρωμένος σταθμός «ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ». Η  τέλεια θεατρική εκδοχή ενός σταθμού εν λειτουργία, κατά το ανάλογο των χωριών Ποτέμκιν. Ωστόσο, η επόμενη μέρα είναι βέβαιο ότι θα βρει τον ανάδοχο κατασκευής να ξεστήνει τα σκηνικά της σημερινής παράστασης για να ξεκινήσει εκ νέου τις εργασίες αποπεράτωσης του σταθμού. Πόσο  απύθμενο μπορεί να είναι το θράσος σας κύριοι Τσίπρα – Σπίρτζη;

Σκηνοθετείτε τα εγκαίνια ενός σταθμού, όταν γνωρίζετε πολύ καλά ότι η  εκκίνηση της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται να γίνει πριν το 2022. Ή μήπως και αυτό είναι υπερβολή; Είναι υπερβολή ότι δεν έχετε ξεκαθαρίσει ακόμη την τελική λύση του σταθμού Βενιζέλου; Είναι υπερβολή ότι δεν έχετε ακόμη καταλήξει με τη σηματοδότη του έργου; Είναι υπερβολή ότι στους σταθμούς δεν έχουν ακόμη ουσιαστικά προχωρήσει οι ηλεκτρομηχανολογικές  εργασίες; Είναι υπερβολή ότι η επιδομή υπολείπεται πολύ από το λέει κανείς ότι έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες εργασίες; Επιτέλους  σοβαρευθείτε! Πάψτε να εμπαίζετε τους Θεσσαλονικείς! Πάψτε να κοροϊδεύετε του πολίτες!».

Αστυνομικοί Θεσσαλονίκης: Μας κόβουν το ρεπό λόγω Τσίπρα

Για υπηρεσιακό χάος κάνει λόγο η Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Πρωτοβουλία Αστυνομικών.

«Έχουμε δεχθεί δεκάδες τηλεφωνήματα συναδέλφων που εκφράζουν την αγανάκτηση τους για το ότι διοικητές τους κόβουν τις αυριανές ημερήσιες αναπαύσεις λόγω μέτρων των εγκαινίων ενός σταθμού μετρό.Τι και αν οι συνάδελφοι μας γιορτινές ημέρες είχαν κανονίσει να περάσουν στιγμές με τις οικογένειες τους, η ΓΑΔΘ φρόντισε να τους υπενθυμίσει ότι κανείς δεν τους υπολογίζει και δεν τους σέβεται», αναφέρει η πρωτοβουλία στην ανακοίνωσή της. 

«Είμαστε σίγουροι ότι τα μέτρα θα μπορούσαν να βγουν και χωρίς κομμένα ρεπό, αρκεί κάποιοι να σκέφτονταν το προσωπικό και όχι τις κρίσεις του Ιανουαρίου», τονίζεται τέλος στην ανακοίνωση.

 

 Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Celestyal: Υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports
Η Celestyal πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Τμήμα Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι (DCT Abu Dhabi) μαζί με τον όμιλο
HANNOVER MESSE 2024: Τέσσερις ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Βιομηχανικής Τεχνολογίας στο Ανόβερο
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε 22-26 Απριλίου, στο Ανόβερο, από τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Αννοβέρου, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα και την Κύπρο από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό...
Απόπειρα δολοφονίας του σλοβάκου πρωθυπουργού: Γνωστός σλοβάκος λογοτέχνης πυροβόλησε τον Ρόμπερτ Φίτσο
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του ατόμου που πυροβόλησε τον σλοβάκο πρωθυπουργό, Ρόμπερτ Φίτσο, και πρόκειται για τον Γιουράι Τσιντούλα, που είναι γνωστός λογοτέχνης στη Σλοβακία. Τα κίνητρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Celestyal: Υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports
Η Celestyal πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Τμήμα Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι (DCT Abu Dhabi) μαζί με τον όμιλο
HANNOVER MESSE 2024: Τέσσερις ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Βιομηχανικής Τεχνολογίας στο Ανόβερο
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε 22-26 Απριλίου, στο Ανόβερο, από τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Αννοβέρου, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα και την Κύπρο από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό...
Απόπειρα δολοφονίας του σλοβάκου πρωθυπουργού: Γνωστός σλοβάκος λογοτέχνης πυροβόλησε τον Ρόμπερτ Φίτσο
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του ατόμου που πυροβόλησε τον σλοβάκο πρωθυπουργό, Ρόμπερτ Φίτσο, και πρόκειται για τον Γιουράι Τσιντούλα, που είναι γνωστός λογοτέχνης στη Σλοβακία. Τα κίνητρα...