Αρχική BUSINESS Τεχνολογία Το Twitter γίνεται το νέο εργαλείο προσφοράς και ζήτησης εργασίας

Το Twitter γίνεται το νέο εργαλείο προσφοράς και ζήτησης εργασίας

 

To Twitter  γίνεται  μια πλατφόρμα όπου κυκλοφορούν όλο και περισσότερα βιογραφικά. Από την πλευρά τους, εκείνοι που ψάχνουν για δουλειά προσπαθούν να συνοψίσουν την επαγγελματική εμπειρία και τα προσόντα τους σε 140 χαρακτήρες ή σε ένα βίντεο 6 δευτερολέπτων.

Το Twitter, το οποίο ιδρύθηκε το 2006, δεν έχει ακόμη ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά εργασίας, αλλά μερικοί εργοδότες αξιοποιούν ήδη τα πλεονεκτήματά του, τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους είναι η γρήγορη, άμεση επαφή με τους υποψηφίους και η πρόσβαση σε μεγάλα δίκτυα ανθρώπων, τονίζεται σχετικά στην ηλεκτρονική σελίδα της Wall Street Journal.

Η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης θα γίνεται όλο και θελκτικότερη όσο αναπτύσσεται, λέει ο Josh Bersin, ιδρυτής της Bersin by Deloitte, μιας εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινων πόρων που ανήκει στην Deloitte Consulting. Αλλοι, πάντως, παραμένουν επιφυλακτικοί.

Κατ’ αρχάς οι κανόνες αναζήτησης υπαλλήλων μέσω του Twitter δεν είναι ακόμη ξεκάθαροι: όσοι ψάχνουν για δουλειά θα πρέπει να «ανεβάζουν» μόνο επαγγελματικά μηνύματα ή δεν υπάρχει πρόβλημα αν γράφουν και μηνύματα προσωπικού χαρακτήρα; Θα πρέπει οι εργοδότες να ανοίγουν διάλογο με τους υποψηφίους; Και, εν τέλει, πώς συντάσσει κανείς ένα βιογραφικό σε 140 χαρακτήρες – συνοψίζοντας σε ένα tweet την εμπειρία και τα προσόντα του;

Τον Φεβρουάριο η Enterasys, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στα ιντερνετικά δίκτυα, αποφάσισε να προσλάβει έναν υπάλληλο για τη θέση social media marketing, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το Twitter. Η εταιρεία εξέτασε μόνο τις περιπτώσεις εκείνων που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους με μηνύματα με το hashtag #socialCV. Ανάμεσα στις άλλες προϋποθέσεις: να έχει κανείς περισσότερους από 1.000 ενεργούς follower.

Καταφέρνοντας έτσι να περιορίσει τον αριθμό των… φιναλίστ σε περίπου 15, ο Vala Afshar, διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ, δηλώνει πεπεισμένος ότι το Twitter είναι ο κατάλληλος τρόπος για την εύρεση υποψηφίων. «Είμαι απολύτως σίγουρος ότι δεν θα ασχοληθώ ξανά με βιογραφικά», λέει. «Το web είναι το CV σου και τα κοινωνικά δίκτυα οι συστάσεις σου».

Η Jocelyn Lai, «κυνηγός» ταλέντων από τη διαφημιστική εταιρεία GSD&M στο Τέξας, λέει ότι χρησιμοποιεί συχνά το Twitter για να πάρει μια ιδέα για έναν υποψήφιο. «Βλέπω πώς αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι, ποιες είναι οι απόψεις τους, ποιοι είναι οι καλύτεροι φίλοι τους στο Twitter, αν έχουν αίσθηση του χιούμορ», υποστηρίζει.

Προς το παρόν, οι περισσότεροι υπεύθυνοι των τμημάτων ανθρώπινων πόρων θεωρούν πιο αποτελεσματικά γι’ αυτόν τον σκοπό άλλα social media, όπως το LinkedIn, αν και σχεδιάζουν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν στο μέλλον και το Twitter. Σε ειδικούς κλάδους της αγοράς εργασίας, πάντως, όπως τα μίντια και η τεχνολογία, οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι υποψήφιοι πίνουν ήδη νερό στο όνομα του Twitter. O Lars Schmidt, υποδιευθυντής του τμήματος πρόσληψης νέων υπαλλήλων και καινοτομίας στον δημόσιο ραδιοφωνικό σταθμό NPR, στράφηκε στο Twitter όταν ανέλαβε το πόστο στον σταθμό.

Εχοντας περιορισμένα κονδύλια στη διάθεσή του, δημιούργησε τον λογαριασμό @NPRJobs. «Οι καλύτεροι εργαζόμενοι δεν ψάχνουν πάντοτε για δουλειά, και δεν είναι απαραίτητο ότι θα επισκεφθούν τις ευκαιρίες καριέρας στο site μας. Είναι σίγουρο όμως ότι βρίσκονται στα social media», λέει ο Schmidt. Δύο από τις σημαντικότερες περυσινές προσλήψεις του ήταν άνθρωποι που έκαναν αίτηση για τις θέσεις, αφότου είδαν τη σχετική ανάρτηση στο προφίλ χρηστών που «ακολουθούσαν».

Ο Schmidt τονίζει πως η πλατφόρμα είναι αποτελεσματική επειδή επιτρέπει την αλληλεπίδραση με τους υποψηφίους. Το Twitter, σύμφωνα με το οποίο οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση αγγίζουν τα 200 εκατομμύρια, γνωρίζει καλά ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται στην αγορά εργασίας.

Η δημόσια φύση του Twitter «σου επιτρέπει να οικοδομήσεις ένα είδος σχέσης με επιχειρήσεις στις οποίες ειδάλλως δεν θα είχες πρόσβαση», αναφέρει η Alexandra Valasek, εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας. «Είναι πιο εύκολο να γράψεις ένα tweet από το να στείλεις ένα mail ή να πάρεις τηλέφωνο».

Καθημερινή

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...