Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΣΕΕ κατέληξε ότι χρειάζεται να ενισχυθεί ο εξωστρεφής χαρακτήρας της ελληνικής αγοράς μέσω της επιτάχυνσης των διαδικασιών διεθνοποίησής της. Στις «Καλοκαιρινές Γιορτές του Εμπορίου» οι επισκέπτες θα παρακολουθούν και θα συμμετέχουν σε δράσεις που θα συνδυάζουν πολιτισμικά δρώμενα, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και φυσικά διαφόρων τύπων εμπορικές εκδηλώσεις.
Η ΕΣΕΕ ανέθεσε σε ομάδα μελών του Δ.Σ., κυρίως τουριστικών περιοχών να συγκεντρώσει όλες τις ιδέες των Εμπορικών Συλλόγων, Επιμελητηρίων αλλά και των τοπικών αρχών και να καταλήξει σε «έξυπνες», απλές και εφαρμόσιμες προτάσεις.
Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα κρατήσεις, εκτιμάται μία αύξηση της τάξεως του 15%, σε αεροπορικά δρομολόγια εταιριών χαμηλού κόστους με προορισμούς τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, το Βόλο, τη Ζάκυνθο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Θεσσαλονίκη και φυσικά την Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι οι 15.000 «πτήσεις τσάρτερ» θα φέρουν 700.000 επιπλέον τουρίστες στη χώρα μας.
Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις στον τομέα της κρουαζιέρας διαμορφώνουν το χώρο για νέες ευκαιρίες. Τα προγραμματισμένα δρομολόγια για το 2011 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000 (αύξηση πάνω από 20% σε σχέση με το 2010) με μία συνακόλουθη αύξηση των επιβατών που θα επιβιβαστούν σε ελληνικά λιμάνια. Η Ελλάδα αποτελεί τον πρώτο transit προορισμό στην Ευρώπη με συνολικές αφίξεις σχεδόν 5.000.000 επιβατών, κάτι που επιβάλλει να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτόν τον τομέα. Βασιζόμενοι σε στοιχεία των νησιωτικών Εμπορικών Συλλόγων, θα μπορούσαμε να υπολογίσουμε, με σχετική ασφάλεια, ότι ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει ένα ελληνικό λιμάνι, είναι δυνατόν να «αφήσει» στην τοπική αγορά, περίπου, 150.000 ευρώ.