Αρχική BUSINESS Έρευνες: Για τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία στις αγορές

Έρευνες: Για τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία στις αγορές

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Testberichte.de, την περίοδο από τον Μάιο 2019 μέχρι τον Φεβρουάριο 2021 μελετήθηκαν πάνω από 1.000 κατηγορίες προϊόντων. Και διαπιστώθηκε ότι η κρίση της πανδημίας οδήγησε σε μεγάλες αυξήσεις τιμών.

Από τον Μάιο του περασμένου έτους η τιμή για κάμερες Η/Υ σχεδόν διπλασιάστηκε. Αρχικά υπήρξαν αισθητές ελλείψεις στην προσφορά εξαιτίας του πρώτου λοκντάουν στην Κίνα. Μετά ήρθε η αυξημένη ζήτηση και η τηλεργασία στη Γερμανία, καθώς και προβλήματα στις παραγγελίες και αποστολές προϊόντων.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, ο «χρυσός κανόνας» για τηλεοράσεις, λάπτοπ και εκτυπωτές, ότι μετά από μερικούς μήνες αφού βγουν στην αγορά τα προϊόντα, οι τιμές πέφτουν, τουλάχιστον για το έτος της πανδημίας 2020 καταρρίφθηκε. Όσοι αποφάσισαν να πάρουν χρόνο για τις αγορές, τους περίμενε μία δυσάρεστη έκπληξη: Οι τιμές για υπολογιστές αυξήθηκαν κατά 79%, ενώ για εκτυπωτές περίπου 19%, σημειώνει η ιστοσελίδα.

Αλλά και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων καταγράφηκε αισθητή διαφορά μετά την αλλαγή στον τρόπο ζωής λόγω κορωνοϊού, όπως το μαγείρεμα στο σπίτι και η αθλητική άσκηση εκτός γυμναστηρίου. Σημειώθηκε έτσι αύξηση στις τιμές ηλεκτρικών συσκευών κατά 24,5% και μηχανημάτων γυμναστικής κατά σχεδόν 18%. Ακόμη και τα θερμόμετρα σημείωσαν αύξηση τιμών.

Στα ίδια συμπεράσματα όμως κατέληξε και η έρευνα της ιστοσελίδας mydealz, στην οποία ανεβαίνουν καθημερινά προσφορές: 550 προϊόντα, τα οποία επιλέχθηκαν τυχαία, ήταν τον Φεβρουάριο του 2021 ακριβότερα από τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους.

«Η πανδημία του κορωνοϊού ανέτρεψε τις ισορροπίες στις αγορές», υπογραμμίζει ο ειδήμων σε θέματα αγορών Φάμπιαν Σπιλμπέργκερ. Δεν ακρίβυναν όμως, όπως αναφέρει, μόνον οι τηλεοράσεις και οι εκτυπωτές, αλλά και τα μαχαιροπίρουνα, τα ποτήρια, οι ταινίες και τα βιντεοπαιχνίδια. «Ο κορωνοϊός έφερε αλυσιδωτές αντιδράσεις», επισημαίνει ο Σπιλμπέργκερ.

Σύμφωνα με τη Στίμπερ, «η στρατηγική της ανταγωνιστικότητας στις τιμές έχει αλλάξει αρκετά εξαιτίας της πανδημίας. Προς το παρόν, αυτός που θεωρείται κερδισμένος είναι εκείνος που ελέγχει όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και μπορεί όντως να στείλει τα προϊόντα του, ακόμη και δίχως εκπτώσεις ή προσφορές». Το παρήγορο είναι πάντως ότι η ζήτηση κατεβαίνει σταδιακά, κι αυτό συμπαρασύρει και τις τιμές.

 

Πηγή: DPA/DW

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...