Αρχική ΆΠΟΨΗ Θαλάσσια ΤΑΧΙ & Πλωτό Ασθενοφόρο ανάγκης Θερμαικού-Χαλκιδικής

Θαλάσσια ΤΑΧΙ & Πλωτό Ασθενοφόρο ανάγκης Θερμαικού-Χαλκιδικής

Ίσως οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να αναζητήσουν απο μόνες τους άλλες πιο ευέλικτες λύσεις οπως τα ταξί για να διασφαλίσουν τις ζωτικές για τις οικονομίες τους θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Είναι εντυπωσιακό σε ένα νομό με τόσες ευκαιρίες για εκτέλεση κοντινών θαλάσσιων διαδρομών να είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα θαλάσσια ταξί όταν μάλιστα το κόστος και οι διαδικασίες έκδοσης άδειας λειτουργίας είναι τόσο απλά.

Σύμφωνα με την ΥΑ 3131.2/22/97 ΦΕΚ 795 Β’ 3/9/1997 θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από 6 μέτρα, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη από 20 κόμβους και έχει ολική χωρητικότητα πάνω από 5 κόρους (μπορεί να μεταφέρει μέχρι 8 επιβάτες). Η άδεια χορηγείται από την τοπική Λιμενική Αρχή και κοστίζει τριάντα (30) ευρώ (10.000 δραχμές). Οι τιμές των κομίστρων ανά μίλι, σημαίας, κλπ. καθορίζονται ελεύθερα.

Εκτός από τους ιδιώτες και τα νομικά πρόσωπα έχουν την δυνατότητα λειτουργίας θαλάσσιων ταξί. Οι δημοτικές επιχειρήσεις του νομού θα μπορούσαν να αναπληρώσουν πιθανά κενά επιχειρηματικότητας από ιδιώτες σε αυτο το τομέα. Οι μικρής κλίμακας θαλάσσιες μεταφορές όπως τα ταξί είναι μια πηγή ανάπτυξης. Μια πηγή ανάπτυξης που σε πολλά μέρη αδικαιολόγητα είναι στα «προσεχώς», και «εν αναμονή» μιας αβέβαιας βελτίωσης κάποιων λιμενικών εγκαταστάσεων ή έγκρισης ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Το άρθρο 83 του ν. 3463/2006(ΦΕΚ Α 114/2006), επιτρέπει στους δήμους να ασκούν συγκοινωνιακό έργο, εφόσον το έργο αυτό δεν εξυπηρετείται από υφιστάμενη γραμμή.

Οι δημοτικές αρχές πρέπει να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν το δυναμικό των θαλάσσιων ταξί τόσο για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών και την ελκυστικότητα του τουριστικού προϊόντος όσο και την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς. Με το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους, τα θαλάσσια ταξί αν συνδυαστούν με λογικά κόμιστρα μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και νέα δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής-Πιερίας. Με εγκάρδιους χαιρετισμούς

* Θοδωρής.Γ.ΒΡΑΚΑΣ, Επιθ.Εμπ.Πλοίων./.-Υ/Λ Σκ.Κατερίνης-N,Μουδανιών, Αρχιπλοίαρχος(Μ)ε.α.Π.Ν.

Το ka-business.gr προτείνει

Θεσσαλονίκη: Συνεδριακό «άλμα» 31 θέσεων στην παγκόσμια κατάταξη
Θεαματική η άνοδος της Θεσσαλονίκης, καθώς κατάφερε να αναρριχηθεί στην 42η θέση της παγκόσμιας κατάταξης για τον συνεδριακό τουρισμό απο την 73η θέση στην...
Τράπεζας Πειραιώς: «Κοιτώντας το αύριο» – Μια δράση για την υποστήριξη μαθητών και μαθητριών8ι στις πληγείσες περιοχές του Έβρου και της Θεσσαλίας
Η Τράπεζα Πειραιώς, αναγνωρίζοντας τις σοβαρές επιπτώσεις που είχαν οι φυσικές καταστροφές στις τοπικές κοινότητες περιοχών του Νομού Έβρου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, καθώς...
ΠΑΟΚ: Πρωταθλητής για 4η φορά στην ιστορία του!
Ο ΠΑΟΚ στέφθηκε πρωταθλητής Ελλάδας, κατακτώντας τον 4ο του τίτλου, γράφοντας ιστορία με απόδραση από το Βικελίδης. Ο Δικέφαλος επικράτησε 2-1 του Άρη και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θεσσαλονίκη: Συνεδριακό «άλμα» 31 θέσεων στην παγκόσμια κατάταξη
Θεαματική η άνοδος της Θεσσαλονίκης, καθώς κατάφερε να αναρριχηθεί στην 42η θέση της παγκόσμιας κατάταξης για τον συνεδριακό τουρισμό απο την 73η θέση στην...
Τράπεζας Πειραιώς: «Κοιτώντας το αύριο» – Μια δράση για την υποστήριξη μαθητών και μαθητριών8ι στις πληγείσες περιοχές του Έβρου και της Θεσσαλίας
Η Τράπεζα Πειραιώς, αναγνωρίζοντας τις σοβαρές επιπτώσεις που είχαν οι φυσικές καταστροφές στις τοπικές κοινότητες περιοχών του Νομού Έβρου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, καθώς...
ΠΑΟΚ: Πρωταθλητής για 4η φορά στην ιστορία του!
Ο ΠΑΟΚ στέφθηκε πρωταθλητής Ελλάδας, κατακτώντας τον 4ο του τίτλου, γράφοντας ιστορία με απόδραση από το Βικελίδης. Ο Δικέφαλος επικράτησε 2-1 του Άρη και...