Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Μακεδονικό Σήμα: «Πλέον προστατευμένα τα προϊόντα μας - Κανείς δεν θα μπορεί...

Μακεδονικό Σήμα: «Πλέον προστατευμένα τα προϊόντα μας – Κανείς δεν θα μπορεί να καταχράζεται το όνομα Μακεδονία»

 Συνέντευξη κ. Γεώργιου Κωνσταντόπουλου, Πρόεδρος ΣΕΒΕ,   στο περιοδικό «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» έντυπη έκδοση του kabusiness.gr  και στην Ραλλιώ Λεπίδου

Κύριε Κωνσταντόπουλε έχετε πολλούς λόγους να είστε χαρούμενος και ικανοποιημένος, μετά από έναν μεγάλο αγώνα πετύχατε τον πρώτο στόχο και αναφέρομαι φυσικά στην καταχώρηση του Μακεδονικού σήματος.  Αυτό πρακτικά τι σημαίνει για τις εξαγωγικές εταιρίες;

 Στον ΣΕΒΕ πιστεύουμε πως το δόγμα «Παράγω και Εξάγω» αποτυπώνει απόλυτα τους άξονες στους οποίους πρέπει να εστιάσει η ελληνική οικονομία για να καταστεί βιώσιμη και να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς. Και το μακεδονικό σήμα αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την επίτευξη του δόγματος, καθώς πρεσβεύει την παραγωγική κοινότητα της Μακεδονίας. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των εξαγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής μας, θα είναι πλέον προστατευμένα και κανείς δεν θα μπορεί να καταχράζεται το όνομα Μακεδονία και τα παράγωγά του, πέραν των ελληνικών. Και αυτός ήταν εξαρχής ο στόχος μας στον ΣΕΒΕ, δηλαδή να δημιουργηθεί μία ομπρέλα προστασίας της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας της Μακεδονίας.

 

 

Στις 16 Αυγούστου το EUIPO, που εδρεύει στο Αλικάντε της Ισπανίας καταχώρησε το σήμα οριστικά. Το σήμα ποια προϊόντα αφορά;

Μέχρι στιγμής το μακεδονικό σήμα έχει καταχωρηθεί επίσημα για τις 27 από τις 38 κλάσεις προϊόντων και υπηρεσιών που αιτηθήκαμε από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Η καταχώριση των υπόλοιπων 11 κλάσεων πάγωσε προσωρινά διότι μία επιχείρηση της Βόρειας Μακεδονίας κατέθεσε αίτηση ανακοπής της καταχώρισης. Ωστόσο, η αίτηση δεν έχει καμία νομική βάση σύμφωνα με τους νομικούς μας συμβούλους και σύντομα θα συμπεριληφθούν και οι υπόλοιπες κλάσεις. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η διαδικασία καταχώρισης του σήματος για το σύνολο των προϊόντων θα ολοκληρωθεί άμεσα.

 

 

Πόσο δύσκολο θα είναι αυτό όμως όταν η γειτονική χώρα ήδη  όλα αυτά τα χρόνια στα προϊόντα τους χρησιμοποιούν τη λέξη Μακεδονία αυθαίρετα μεν αλλά έτσι τη χρησιμοποιούσαν.

 Είναι γεγονός ότι εδώ και δεκαετίες οι επιχειρήσεις της γειτονικής χώρας χρησιμοποιούσαν τη λέξη «Μακεδονία» και τα παράγωγά της ανεξέλεγκτα, αποκομίζοντας σημαντικό εμπορικό όφελος. Αυτό όμως θα αλλάξει. Πρέπει να ανατρέψουμε αυτό το κατεστημένο -όσο δύσκολο και να είναι- γιατί ήρθε η στιγμή να παλέψουμε για τα ελληνικά μακεδονικά προϊόντα και αυτή τη στιγμή έχουμε στο πλευρό μας την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

 

Το μακεδονικό σήμα είναι γενικής χρήσης; Πώς θα χρησιμοποιηθεί και αξιοποιηθεί από τις εταιρείες και ποια θα είναι η διαδικασία;

 Για να είναι πραγματικά επιτυχημένο το μακεδονικό σήμα, πρέπει να το αποκτήσουν όλες οι επιχειρήσεις των τριών περιφερειών της Μακεδονίας και να γίνει κομμάτι του πλάνου μάρκετινγκ τους. Το σήμα δεν είναι γενικής χρήσης. Για να το αποκτήσουν οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι ή να γίνουν μέλη του ΣΕΒΕ και να έχουν έδρα ή παραγωγή στις τρεις περιφέρειες της Μακεδονίας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γίνουν στοχευμένες ενέργειες ώστε να χτιστεί στρατηγικά το brand name των μακεδονικών προϊόντων, κάτι το οποίο ήδη δουλεύουμε στον ΣΕΒΕ.

 

 

Από όσο θυμάμαι η συμφωνία των Πρεσπών προέβλεπε οι δύο πλευρές Ελλάδα και Σκόπια να βρουν κοινές λύσεις για εμπορικά θέματα. Αυτό συμβαίνει?

 Δυστυχώς όχι. Η συμφωνία των Πρεσπών προέβλεπε τη σύσταση δύο επιτροπών εμπειρογνωμόνων, οι οποίες τελικά δε λειτούργησαν με ευθύνη της άλλης πλευράς. Σκεφτείτε μόνον ότι φορείς της Βόρειας Μακεδονίας, είτε καθυστέρησαν, είτε αρνήθηκαν να αλλάξουν το όνομά τους βάσει της νέας ονομασίας που προέβλεπε η συμφωνία. Αυτό και μόνο δείχνει την ενόχλησή τους και αποδεικνύει ταυτόχρονα την αξία της καταχώρισης του μακεδονικού σήματος από ελληνικής πλευράς. Έχουμε την ατυχία να έχουμε γείτονες που όχι μόνο θέλουν να οικειοποιηθούν το όνομά μας και την ιστορία μας, αλλά θέλουν και να προβάλλονται ως μοναδικοί κληρονόμοι.

 

 

Ποια βήματα λοιπόν θα πρέπει να ακολουθήσετε τώρα για να πετύχετε τους στόχους σας;

 Οι ενέργειές μας για την προώθηση και καλύτερη τοποθέτηση του σήματος δε σταμάτησαν ποτέ από την στιγμή που το ανακοινώσαμε μέχρι σήμερα, και αναμένεται να ενταθούν στο προσεχές διάστημα. Χρειάζονται όμως σταδιακά βήματα. Ένα πρώτο για την καλύτερη ενημέρωση των επιχειρήσεων ήταν η παρουσία μας στη φετινή ΔΕΘ με κεντρικό περίπτερο για το μακεδονικό σήμα και η τοποθέτησή του στα κτίρια των επιμελητηρίων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, ώστε οι επιχειρήσεις να ενημερώνονται. Παράλληλα, ετοιμάζουμε μεγάλη διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό ενώ, θα υπάρξει πρόγραμμα διεθνούς προβολής του σήματος, μέσω ενός προγράμματος που κατοχύρωσε ο ΣΒΕ γι’ αυτόν τον σκοπό. Φυσικά, ενημερωτικό υλικό θα μπορεί να βρει κανείς σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος παγκοσμίως, όπως σε αεροπορικές εταιρίες και πολυσύχναστα σημεία, ενώ στο πλάνο προώθησης θα ενταχθούν ενεργά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

 

Το επόμενο βήμα ποιο θα είναι?

Το επόμενο βήμα είναι να ολοκληρωθεί η καταχώριση του σήματος για όλες τις κλάσεις και στη συνέχεια να γίνουν κοινωνοί αυτού του εγχειρήματος όλες οι επιχειρήσεις των τριών περιφερειών της Μακεδονίας. Είναι ένας διαρκής αγώνας, ένας διεθνής μαραθώνιος που απαιτεί σωστή προετοιμασία και στρατηγικό σχεδιασμό, όπως έχουμε κάνει μέχρι τώρα.

o κ. Κωνσταντόπουλος μίλησε στο web tv του ka-business.gr στην εκπομπή ΠΡΟΣΩΠΑ και την Ραλλιώ Λεπίδου, για τις εξελίξεις στο θέμα του Μακεδονικού Σήματος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιώργος Κωνσταντόπουλος: Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδας στο ka-business.gr | KA-Business.gr 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...