Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Έρευνα Ερευνα: Η άποψη των επιβατών για τον ΟΑΣΘ

Ερευνα: Η άποψη των επιβατών για τον ΟΑΣΘ

Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των επιβατών του Ο.Α.Σ.Θ., μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο Ο.Α.Σ.Θ.

Συμπεράσματα:

  • Είναι η πρώτη φορά, στα33χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από4.000απαντήσεις, σε3ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον όγκο των δεδομένων, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις ημέρες της έρευνας και να καθυστερήσουμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
  • Το72%των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα:39%, 6 φορές την εβδομάδα:14%και 5 φορές την εβδομάδα:19%).
  • To45%αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το33%έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το4%αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
  • Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή52(Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.)10,5%, τη14(ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ)7%, τη3(Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ)6,7%, τη12(ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ)6,2%, τη10(ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)6,1% και τη31(ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.)6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
  • Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές:44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνά μας. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
    • «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια,Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
    • «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
    • «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από τοσταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
    • «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
    • «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
    • «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
  • Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι:23Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ,32Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ,56Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και52Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι:83ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,39ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ,10ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και25ΝΕΑΠΟΛΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
  • Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις:
    • 64%των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
    • 62%των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
    • 49%των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή – πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
    • 82%των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
    • 85%των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
    • 59%των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
    • 59%των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
    • 66%των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή -πολύ καλή και τέλεια.
    • Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι62%.
    • 55%των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
    • 52%των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
    • 89%των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
  • Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ.. Με βάση παράπονα που καταγράφουμε, σε καθημερινή βάση φτιάξαμε έναν ενδεικτικό κατάλογο:
    • 76%των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 97%των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 97%των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 94%των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 90%των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 58%των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 66%των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 87%των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
    • 83%των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 88%των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 78%των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
    • 79%των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
    • Μείωση συχνότητας δρομολογίων:29%
    • Αύξηση του αντιτίμου:26%
    • Υπερφόρτωση:21%
    • Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων:13%

Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.

  • Έκπληξη μας προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
  • Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, που λάβαμε, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Η AstraZeneca αποσύρει το εμβόλιο Covid, μετά την παραδοχή σπάνιας παρενέργειας
Το εμβόλιο Covid της AstraZeneca αποσύρεται παγκοσμίως, μήνες αφότου ο φαρμακευτικός κολοσσός παραδέχθηκε για πρώτη φορά σε δικαστικά έγγραφα ότι μπορεί να προκαλέσει μια...
Παγκόσμιο Βραβείο Ελευθερίας του Τύπου: Στους Παλαιστίνιους δημοσιογράφους της Γάζας
Η UNESCO ανακοίνωσε πως απονέμει το φετινό παγκόσμιο Βραβείο Ελευθερίας του Τύπου στο σύνολο των Παλαιστινίων δημοσιογράφων, οι οποίοι καλύπτουν τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας και οι οποίοι έχουν...
Θεσσαλονίκη: Εξαφάνιση 29χρονου από την περιοχή του Ντεπώ
Μεγάλη κινητοποίηση των αρχών στη Θεσσαλονίκη μετά την εξαφάνιση του Ιωάννη Χατζηδημητρίου. Τα ίχνη του 29χρονου χάθηκαν από την περιοχή του Ντεπώ, όπως ανακοίνωσε το «Χαμόγελο του Παιδιού». Για...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Η AstraZeneca αποσύρει το εμβόλιο Covid, μετά την παραδοχή σπάνιας παρενέργειας
Το εμβόλιο Covid της AstraZeneca αποσύρεται παγκοσμίως, μήνες αφότου ο φαρμακευτικός κολοσσός παραδέχθηκε για πρώτη φορά σε δικαστικά έγγραφα ότι μπορεί να προκαλέσει μια...
Παγκόσμιο Βραβείο Ελευθερίας του Τύπου: Στους Παλαιστίνιους δημοσιογράφους της Γάζας
Η UNESCO ανακοίνωσε πως απονέμει το φετινό παγκόσμιο Βραβείο Ελευθερίας του Τύπου στο σύνολο των Παλαιστινίων δημοσιογράφων, οι οποίοι καλύπτουν τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας και οι οποίοι έχουν...
Θεσσαλονίκη: Εξαφάνιση 29χρονου από την περιοχή του Ντεπώ
Μεγάλη κινητοποίηση των αρχών στη Θεσσαλονίκη μετά την εξαφάνιση του Ιωάννη Χατζηδημητρίου. Τα ίχνη του 29χρονου χάθηκαν από την περιοχή του Ντεπώ, όπως ανακοίνωσε το «Χαμόγελο του Παιδιού». Για...