H στόχευσης της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι:
- H αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων
- H βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών
- H βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών
- H βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών
- H προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα
- H ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών
- H ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων»
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα «Για τη βέλτιστη προσέγγιση αυτών των στόχων, τίθενται 10 προτεραιότητες:
1η. Η δρομολόγηση, υλοποίηση και ολοκλήρωση εμβληματικών έργων υποδομής, όπως είναι, μεταξύ άλλων, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός ‘Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ο άξονας Μπράλος-‘Αμφισσα, οι επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας.
2η. Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
3η. Ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων της οικονομίας, όπως είναι η αναβάθμιση και η αναδιάταξη του συστήματος και των υποδομών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
4η. Η αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
5η. Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, μέσα από την υλοποίηση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με όραμα εναρμονισμένο προς τις στρατηγικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ο.Η.Ε.
6η. Η ενίσχυση της αεριοκίνησης, της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης.
7η. Η υλοποίηση επενδύσεων στο Εθνικό Αρδευτικό Δίκτυο.
8η. Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών, με την εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς.
9η. Η ψηφιοποίηση εργασιών του Υπουργείου.
10η. Η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου και οδικού χάρτη για την εφαρμογή του BIM στην Ελλάδα».