Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μεταφορές και υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης

Μεταφορές και υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης

Στον ρόλο των μεταφορών και των υποδομών ως εργαλείων ανάπτυξης επικεντρώθηκε το ομώνυμο πάνελ του Thessaloniki Helexpo Forum, που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι.Βελλίδης».

Την ανάδειξη αναδόχου για τη σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ εντός του Δεκεμβρίου, ενός έργου 70 εκατ.ευρώ, προανήγγειλε από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σημειώνοντας επίσης πως εντός του 2021 θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν και τα υπoλοιπόμενα 3 σιδηροδρομικά χλμ. με το λιμάνι της πόλης. Τόνισε μάλιστα πως δε νοείται να παίξει τον ρόλο που πρέπει η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της ως gateway port για όλη  τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αν δεν είναι συνδεδεμένη με τον σιδηρόδρομο και έναν σύγχρονο δρόμο. «Είναι αστείο να μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της χωρίς σιδηρόδρομο» είπε. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης πως είναι κοινή παραδοχή του τεχνικού κόσμου πως η επόμενη γενιά των έργων θα είναι τα σιδηροδρομικά, καθώς τα μεγάλα οδικά έργα έκλεισαν τον κύκλο τους.

Thessaloniki Helexpo Forum: Μεταφορές και υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης

Τέλος τόνισε πως γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθούν, να σχεδιασθούν και να αρχίσουν να δημοπρατούνται και να συμβασιοποιούνται μια σειρά μεγάλων, εμβληματικών έργων, περίπου 13 δισ.ευρώ.

Την επιτάχυνση των έργων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως ανέφερε ο βουλευτής του και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Παππάς, σημειώνοντας πως η κριτική αφορά κυρίως τα χρονοδιαγράμματα. Τόνισε δε πως το νέο παραγωγικό μοντέλο, για το οποίο γίνεται αυτό τον καιρό μεγάλη συζήτηση, δεν μπορεί παρά να έχει στην «καρδιά» και στη φιλοσοφία του τον άξονα των μεταφορών και των υποδομών.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Γιώργος Αρβανιτίδης, σημείωσε πως υπάρχει στασιμότητα στην εκτέλεση των έργων, ενώ τόνισε πως μέσα στην πανδημία αναδείχθηκε η ανεπάρκεια των δημόσιων υποδομών. Πρότεινε δε το 20% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης να πάει στις δημόσιες και κοινωνικές υποδομές. «Αυτή είναι η ιδανική στιγμή, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους» ανέφερε.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport στην Ελλάδα παρουσίασε ο κ. Alexander Zinell, CEO της εταιρείας, σημειώνοντας πως στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκαν έργα κόστους 90 εκατ. ευρώ, τα οποία ολοκληρώνονται στο τέλος του έτους. «Το καλοκαίρι παραδόθηκαν τα 11 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα παραδοθούν και τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, της Κω και της Σαντορίνης. Για το 2021 υπάρχει αβεβαιότητα, αλλά θα μάθουμε να ζούμε με τον ιό και να ταξιδεύουμε με τα υγειονομικά μέτρα και με ασφάλεια» είπε ακόμη ο κ. Zinell.

 

Υπέρμαχος της ένταξης σιδηροδρομικών έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππος Τσαλίδης, τονίζοντας ότι η εταιρεία μέσα στο 2019 μετακίνησε  20 εκατ. επιβάτες και 1.400.000 τόνους αγαθών. «Έρχονται 5 νέα τρένα στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το πρώτο από αυτά θα κάνει το παρθενικό εμπορικό του δρομολόγιο στις 25 Μαρτίου του 2021. Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη αποκτά μέχρι το τέλος του έτους μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις συντήρησης τραίνων στην Ευρώπη» σημείωσε ο κ. Τσαλίδης.

 

Για την ανάμειξη της πολιτικής στα έργα αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Νίκος Ταχιάος, ο οποίος, κάνοντας λόγο για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είπε πως η εταιρεία θα αναμένει την απόφαση επί της σχετικής αιτήσεως ακυρώσεως που έχει κατατεθεί στο ΣτΕ, ενώ δεσμεύτηκε πως η Αττικό Μετρό δουλεύει για να τελειώσει το έργο το 2023.

 

Τέλος ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος, υπογράμμισε πως το επενδυτικό πρόγραμμα βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος, ενώ εκτός από την 6η προβλήτα, πραγματοποιείται εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού, αναβάθμιση του επιβατικού σταθμού, ενώ θα υπάρξει σύντομα ακτοπλοϊκή σύνδεση με Λήμνο-Χίο-Σάμο.

 

 

Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος, κ. Δημήτρης Βενιέρης.

Το ka-business.gr προτείνει

MyCoast: η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τους πολίτες με σκοπό την τήρηση της νομιμότητας στους αιγιαλούς και τις παραλίες
Τη νέα ψηφιακή εφαρμογή «MyCoast» παρουσίασαν σήμερα, 29 Απριλίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης...
Σε λειτουργία το 10201: Η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων
Ενεργοποιήθηκε από την Ελληνική Αστυνομία το 10201, η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων. Η συγκεκριμένη γραμμή έρχεται να ενισχύσει επιπλέον δράσεις...
Ερχεται νόμος για «επαρκείς μισθούς» και συλλογικές συμβάσεις
Περιθώριο έως τον Οκτώβριο έχει η Ελλάδα να κυρώσει την Οδηγία για επαρκείς κατώτατους μισθούς που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, μετά από πολύμηνες διεργασίες, στις...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

MyCoast: η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τους πολίτες με σκοπό την τήρηση της νομιμότητας στους αιγιαλούς και τις παραλίες
Τη νέα ψηφιακή εφαρμογή «MyCoast» παρουσίασαν σήμερα, 29 Απριλίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης...
Σε λειτουργία το 10201: Η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων
Ενεργοποιήθηκε από την Ελληνική Αστυνομία το 10201, η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων. Η συγκεκριμένη γραμμή έρχεται να ενισχύσει επιπλέον δράσεις...
INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α. Αποτελέσματα 2023: Υψηλά Κέρδη, Αύξηση Παραγωγής και πρόταση για Διανομή Μερίσματος 0,16 ευρώ/μετοχή
Κερδοφορία, Αύξηση Παραγωγής, Ενεργητικού, Επενδύσεων, Ιδίων Κεφαλαίων και Αποθεμάτων καθώς και υψηλοί Δείκτες Φερεγγυότητας χαρακτηρίζουν τα Αποτελέσματα του 2023 της INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α. Επιπλέον, το Διοικητικό...