Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Τέχνη & Πολιτισμός Μπορεί να επιβιώσει η τέχνη εκτός των κλασικών, αναμενόμενων χώρων; Και μπορεί...

Μπορεί να επιβιώσει η τέχνη εκτός των κλασικών, αναμενόμενων χώρων; Και μπορεί να συμβιώσει με το δίκαιο;

 

Μετά την πρώτη επιτυχημένη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του δικηγορικού γραφείου, η δεύτερη έκδοση του {Just/Art}* αναλαμβάνει να διερευνήσει τη σχέση της τέχνης με ένα ορόσημο που έχει αλλάξει πολλές χρήσεις: Στάβλοι, παρθεναγωγείο, δημοτικό σχολείο, εστιατόριο, ροκ στέκι, χωροφυλακή, ο θρυλικός χώρος της Ηρακλειδών στο Θησείο που σήμερα φιλοξενεί τον πολυχώρο the Sowl, έχει βιώσει διάφορες μετενσαρκώσεις, και η καθεμία έχει αφήσει τα δικά της σημάδια. Χτισμένο το 1845 για να φιλοξενήσει τους Στάβλους του Όθωνα, το κτίριο αυτό με την απαράμιλλη διατηρητέα αθηναϊκή πρόσοψη είναι απο τα παλαιότερα και ιστορικότερα κτίρια της Αθήνας.

 

Ποιο μέρος λοιπόν θα ήταν καταλληλότερο για να φιλοξενήσει την έκθεση του Δημήτρη Αντωνίτση, που επιστρέφει στην εποχή του Όθωνα και της Αμαλίας με μια σειρά από έργα με τίτλο Πεθαίνω σαν χώρα; Και ποια περίοδος θα ήταν καταλληλότερη για να υποδεχθεί μια τέτοια έκθεση από την σημερινή;

 

Ο Δημήτρης Αντωνίτσης επαναδιαπραγματεύεται την ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας με αφορμή το τηλεοπτικό σίριαλ “Βασίλισσα Αμαλία” που προβλήθηκε από την τότε ΕΙΡΤ την περίοδο 1975-1976 με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

 

Μεταξύ άλλων, ο καλλιτέχνης απομονώνει τρεις σκηνές από διαφορετικά επεισόδια και τις σκηνοθετεί με το δικό του cast (Βασίλισσα Αμαλία: Μαρία Μπακοδήμου, Φωτεινή Κολοκοτρώνη: Καίτη Λαμπροπούλου, Μεγάλη κυρία επί των Τιμών: Ελισσάβετ Λύρα) μπροστά στο τεράστιο διαμάντι, έργο του ιδίου, στο Tudor Hall του ξενοδοχείου King George.

Η Αμαλία, διχασμένη από εσωτερικές συγκρούσεις, με φόντο τα γεγονότα της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843, τα οποία κατέληξαν στην παραχώρηση Συντάγματος από τον Όθωνα, αποτελεί την ιδανική μορφή για να αναλογιστούμε τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει ίδιο.

Από το Σύνταγμα, που ουσιαστικά θεμελιώνει την έννομη τάξη, μέχρι τον σωφρονιστικό κώδικα, οι δαιδαλώδεις, διαμορφωμένοι και υπαίθριοι χώροι του the Sowl συνδέονται ιστορικά με την εξέλιξη της έννοιας του δικαίου και, σε συνδυασμό με την έκθεση, μας προκαλούν να διερευνήσουμε τον διαρκώς μεταβαλλόμενο ρόλο του δικαίου, καθώς και τη σύνδεσή του με την εκάστοτε πολιτική πραγματικότητα.

 

 

Διοργανωτής: {Just/Art}*

Καλλιτέχνης: Δημήτρης Αντωνίτσης

Χώρος Έκθεσης: πολυχώρος The Sowl- Ηρακλειδών 10 (είσοδος την ημέρα των εγκαινίων από την οδό Φαίδρας) Θησείο

Εικαστικός Σύμβουλος: Ηριδανός Τσιριγκούλης

Διάρκεια Έκθεσης: 9 Δεκεμβρίου 2016- 15 Ιανουαρίου 2017

Εγκαίνια Έκθεσης :9 Δεκεμβρίου, 19:30 μ.μ. Στοιχεία Επικοινωνίας: τηλ. 210 7244850-1 – e-mail: [email protected],

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...