Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μαχαίρι στο κόκκαλο Διχάζουν για ακόμα μια φορά τη Θεσσαλονίκη τα αρχαία της Βενιζέλου!

Διχάζουν για ακόμα μια φορά τη Θεσσαλονίκη τα αρχαία της Βενιζέλου!

21 Επιστημονικοί και επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης με υπόμνημά τους ζητούν την επανεκκίνηση των εργασιών του έργου.

Μεταξύ άλλων ζητούν:

– Από την Κυβέρνηση να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε το έργο να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα.

 

– Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση να υποστηρίξει το έργο και να βοηθήσει, ως οφείλει, την άμεση συνέχισή του.

Οι κάτοικοι αυτής της πόλης, η επιχειρηματική της κοινότητα, η επιστημονική της κοινότητα, η Θεσσαλονίκη Απαιτεί το σεβασμό όλων απέναντι  στην πόλη, στους πολίτες της και σε όσους θυσιάστηκαν και θυσιάζονται καθημερινά κλείνοντας τις επιχειρήσεις τους και μένοντας χωρίς δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος: ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.»

 

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με αφορμή το σταθμό του ΜΕΤΡΟ στην οδό Βενιζέλου και την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης σημείωσε:

 

Είναι μια ακόμη συνάντηση από τις πολλές που έχουμε κάνει και σχετίζεται με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Το έργο από συνάντηση σε συνάντηση πάει από το κακό στο χειρότερο. Τα πράγματα χειροτερεύουν γιατί το έργο οδεύει προς ολοκληρωτική διακοπή. Κάθε φορά αναθεωρούμε τις ημερομηνίες που λέγαμε ακόμα και εμείς που είμαστε οι απαισιόδοξοι και που πολλές φορές προπηλακιστήκαμε για αυτά που ισχυριζόμαστε.

Κάποτε λέγαμε ότι το έργο δεν θα τελείωνε πριν το 2017, αναθεωρήσαμε και είπαμε το 2019 και αυτή τη στιγμή δηλώνουμε δημόσια ότι το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2022.

Σήμερα ψάχνουμε και κατασκευάζουμε ενόχους ενώ υπάρχουν ευθύνες οι οποίες πρέπει να καταλογιστούν σε αυτούς που ανήκουν. Το πρόβλημα της διακοπής του έργου δεν είναι ο σταθμός της Βενιζέλου. Ουδέποτε και από κανέναν δεν άκουσα ότι το πρόβλημα είναι ο συγκεκριμένος σταθμός. Ο σταθμός είναι μια παράμετρος και ένα μέρος του προβλήματος. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι σταθμός Βενιζέλου χωρίς αρχαία δεν μπορεί να υπάρξει , όπως δεν μπορεί να υπάρξουν και αρχαία χωρίς το σταθμό.

Πρέπει να γίνει ο σταθμός και να ολοκληρώσουμε τα έργα που θα προβάλλουν περαιτέρω την πόλη και θα συμβάλλουν στον τουρισμό της.

Διχαζόμαστε για ζητήματα που δεν μας αναλογούν και στα οποία συμφωνούμε όλοι. Αδίκως ο δήμαρχος μιλά μόνο για τον σταθμό στη Βενιζέλου και τα αρχαία. Οι φορείς τον εξουσιοδοτήσαμε να μας εκπροσωπεί για το σύνολο του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Οι ευθύνες βαραίνουν εκείνους που βαραίνουν. Εκείνους που μας έλεγαν ψέματα και μας κατηγορούσαν όταν τους λέγαμε ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2016.

Εάν υπάρξει ακόμα και αύριο πλήρης χρηματοδότηση σε ένα έργο που τόσα χρόνια κατάφερε μόλις να ολοκληρώσει το 35% των εργασιών του, τρώγοντας ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του προϋπολογισμού του, δεν μπορεί να υπάρξει ολοκλήρωση μέχρι το 2019.

Δεν υπάρχει περίπτωση, όταν προβλέπεται δοκιμαστική χρήση του ΜΕΤΡΟ για 18 μήνες, να ολοκληρωθεί το 65% του έργου που απέμεινε μέχρι το 2019. Πρέπει να συμφωνήσουμε ότι τα αρχαία πρέπει να παραμένουν στη θέση τους και να δούμε τι γίνεται με το έργο που έχει σταματήσει, τους εργαζόμενους που απολύονται, την Κοινοπραξία που ζητά 650 εκ. ευρώ για να το ολοκληρώσει. Στο έργο υπάρχουν πολυδαίδαλα συμφέροντα που δεν πρέπει να μας αφήνουν ασυγκίνητους.

Θα πρέπει να σταματήσουμε να διχαζόμαστε! Στην Αθήνα γλεντάνε μαζί μας γιατί το ΜΕΤΡΟ εκεί συνεχώς επεκτείνεται. Να σταματήσουμε να διαφωνούμε για πράγματα που δεν υπάρχουν”.

Ο κ. Σιμόπουλος δήλωσε:

Ο κ. Μπουτάρης παρουσίασε σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο την προμελέτη ανάδειξης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αρχαιότητες του κέντρου (Μπεζεστένι, Αλκαζάρ, Αρχαία Αγορά κλπ). 

Ουσιαστικά παρουσίασε την άποψή του για το πώς θα δημιουργήσει την “τρύπα Μπουτάρη” στο κέντρο της πόλης. Διότι, ακόμη και αν καταργούσαμε το σταθμό Βενιζέλου, συμβιβαζόμασταν με ένα «κολοβό» Μετρό και ξεπερνούσαμε τον κίνδυνο απένταξης του έργου  από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, η μελέτη, η εξεύρεση των πόρων και η κατασκευή της ιδέας του απαιτεί πολλά χρόνια να υλοποιηθεί.

Όπως εδώ και πολύ καιρό τονίζω, μόνη λύση αποτελεί η προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων ώστε να έχουμε, τελικά, ένα σταθμό – Μουσείο. Παράλληλα, το έργο, με ευθύνη της Κυβέρνησης, πρέπει να επανεκκινήσει άμεσα στα υπόλοιπα εργοτάξια, να μην αλλάξει ο σχεδιασμός του , φυσικά να μην επαναδημοπρατηθεί και σε επόμενη φάση να κατασκευασθεί και ο σταθμός Βενιζέλου.

«Και Μετρό και Αρχαία» λοιπόν και όχι  «Μόνο Αρχαία», όπως θα καταλήξουμε αν προχωρήσει η υλοποίηση της ιδέας Μπουτάρη.

 

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε να σταματήσει η κινδυνολογία και υπεραμύνθηκε της απόφασής του να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ώστε να παραμείνουν στην περιοχή τα αρχαία που βρέθηκαν.

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...