Αρχική BUSINESS Νέα Φιλόδοξο σχέδιο εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ

Φιλόδοξο σχέδιο εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ

 

Σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προκειμένου ο οργανισμός να περάσει εξ ολοκλήρου στην ψηφιακή εποχή έχει εκπονήσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Κωστής Μελαχροινός. Στόχος της διοίκησης του φορέα είναι τα ΕΛΤΑ να περάσουν από το παραδοσιακό ταχυδρομείο, το οποίο παρακμάζει διεθνώς, στο electronic post, παρέχοντας σύγχρονες υπηρεσίες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Σημειωτέον ότι ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ είναι πάνω από 50 έτη.

 

Το τρίπτυχο του σχεδίου που φιλοδοξεί να διασφαλίσει βιωσιμότητα για τον οργανισμό είναι το e-post, e-governance και e-services, λένε πηγές της εταιρείας. Ειδικότερα, τα ΕΛΤΑ θα στραφούν και θα επενδύσουν σε διαδικτυακές ταχυδρομικές και εφοδιαστικές υπηρεσίες, όπως το ασφαλές email και η πιστοποίηση της ασφαλούς ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, η διανομή και αποθήκευση μεγάλων ψηφιακών δεδομένων και οι υπηρεσίες «ψηφιακού διαμεσολαβητή». Επίσης, ο όμιλος θα επιχειρήσει να βγει εκτός των συνόρων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου και σχεδιάζει να δώσει βάρος με ένα κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας στην Αττική.

 

Παράλληλα, μελετάται η δημιουργία υπηρεσίας για παράδοση – παραλαβή δεμάτων καθ’ όλο το 24ωρο. Μάλιστα, στελέχη των ΕΛΤΑ σημειώνουν ότι το αμέσως επόμενο βήμα θα είναι η παράδοση δεμάτων κατ’ οίκον (σήμερα απαιτείται η παρουσία του παραλήπτη στο ταχυδρομείο). Επίσης, από το 2014 ορισμένα αστικά καταστήματα θα επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας τους σε 12ωρη βάση.

 

Σε ΚΕΠ και… τρένα


Ο όμιλος αναμένει την εφαρμογή του μνημονίου ΕΛΤΑ-ΚΕΠ που είχε υπογραφεί το 2012 και προβλέπει την παροχή διοικητικών υπηρεσιών από 68 ταχυδρομικά καταστήματα περιοχών που δεν έχουν ΚΕΠ. Μάλιστα, τα ΕΛΤΑ ζητούν από τους φορείς των οποίων διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές, όπως η Εφορία και η ΔΕΗ, να αναλάβουν και το δικαίωμα διακανονισμού που ζητούν οι συναλλασσόμενοι.

 

Στο μεταξύ, τα ΕΛΤΑ είναι κοντά στο να συμφωνήσουν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπουν βαγόνια στα καθημερινά δρομολόγια της εταιρείας που θα μεταφέρουν το ταχυδρομείο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σιδηροδρομικώς. Πρόκειται για κίνηση που θα εξασφαλίσει σίγουρη μείωση του κόστους μεταφοράς για τα ΕΛΤΑ. Παράλληλα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σε επίπεδο τομέων και διευθύνσεων, εξοικονομώντας ανθρώπινους πόρους και μειώνοντας την εσωτερική γραφειοκρατία.

 

Τα ΕΛΤΑ, τα οποία έχουν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και βαίνουν προς αποκρατικοποίηση, έχουν λάβει «προίκα» από τον «νόμο Βορίδη» την υποχρέωση να είναι ο πάροχος καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας σε όλη τη χώρα ως το 2028. Αυτό σημαίνει ότι τα ΕΛΤΑ υποχρεούνται να παρέχουν ένα μίνιμουμ ταχυδρομικών υπηρεσιών για όλους τους πολίτες ό,τι και να γίνει. Ωστόσο, ακριβώς για να διασφαλιστεί αυτή η υπηρεσία το υπουργείο Οικονομικών θα επιδοτεί τα ΕΛΤΑ με περίπου 13 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα γίνονται μετρήσεις για την τυχόν αναγκαία αυξομείωση του συγκεκριμένου ποσού.

 

Προοπτική πώλησης


Πηγές της αγοράς προεξοφλούν ότι, καθώς οι ταχυδρομικές υπηρεσίες βαίνουν μειούμενες διεθνώς, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας θα είναι μειωμένο. Αλλωστε διαγωνισμοί για την πώληση των ταχυδρομείων τόσο στην Πορτογαλία όσο και στη Ρουμανία απέβησαν άγονοι, ενώ το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει, αναπόφευκτα θα συγκεντρωθεί στην επιχειρούμενη μετοχοποίηση του Royal Mail στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

Τα ΕΛΤΑ κατέγραψαν το 2012 καθαρές ζημιές ύψους 9 εκατ. ευρώ και μείωση του τζίρου κατά 13% (419 εκατ. ευρώ αντί 484 εκατ. ευρώ). Καθ’ ότι η αγορά του επιστολικού ταχυδρομείου είναι πια απελευθερωμένη, ο όμιλος κινδυνεύει να χάσει μερίδια αγοράς. Είναι ενδεικτικό ότι ο τζίρος της αλληλογραφίας μειώθηκε από 350 εκατ. ευρώ σε 300 εκατ. ευρώ μεταξύ 2011-2012, ενώ συνολικά και λόγω της ύφεσης η ταχυδρομική αγορά έχει επιστρέψει στο 2000.

 

Επίσης, ο όμιλος υπέστη σοβαρότατο πλήγμα λόγω του «κουρέματος» των ελληνικών ομολόγων που διέθετε, αλλά και της μεταβίβασης της συμμετοχής του στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ) στο «κακό» ΤΤ. Ετσι, συνδυαστικά η «λυπητερή» για τα ΕΛΤΑ έφτασε τα 219 εκατ. ευρώ.

dealnews.gr

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...