Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Νίκος Ταχιάος στο ka-business.gr: Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολλές και,...

Νίκος Ταχιάος στο ka-business.gr: Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολλές και, πραγματικά, άρτιες υποδομές

Κεντρικός ομιλητής στη θεματική ενότητα «Έξυπνες και Βιώσιμες Υποδομές του Μέλλοντος», στο πλαίσιο του 18ου πολυσυνεδρίου «Καινοτομία & Ανάπτυξη», που διοργανώνει το ka-businesss.gr, για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα, θα είναι ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Το πολυσυνέδριο θα λάβει χώρα στις 30 Μαρτίου, στο ξενοδοχείο Porto Palace, με πάνω από 50 ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το πολυσυνέδριο εχει τεθεί υπό την αιγίδα του υπ. Ανάπτυξης, του υπ. Εσωτερικών τμήμα Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ταχιάος δημοσίευσε σχετικό άρθρο στο περιοδικό «Καινοτομία & Ανάπτυξη», που αποτελεί την έντυπη έκδοση του ka-business.gr:

Διαβάστε το άρθρο του κ. Ταχιάου: 

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολλές και, πραγματικά, άρτιες υποδομές. Ωστόσο, η συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός τους κρίνεται απαραίτητος, καθώς μεγάλο μέρος αυτών είναι και γερασμένο. Και πάντα, προτεραιότητά μας είναι και η κατασκευή νέων υποδομών που καλύπτουν τις ανάγκες που προκύπτουν. Και για αυτές θα πρέπει να φροντίσουμε εξ’ αρχής να είναι ασφαλείς και ανθεκτικές, ενώ παράλληλα θα ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Με δύο λόγια, να τις καταστήσουμε «υποδομές του μέλλοντος»και να τις προσαρμόσουμε σύμφωνα με τα πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης που τίθενται από τα Ηνωμένα Έθνη. Την λεγόμενη Green Agenda 2030.

Πρώτο χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας υποδομής- που αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό κατασκευή- είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Ολοκαίνουρια, υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας, αυτόματες τετράδυμες αυτοκινητάμαξεςχωρίς οδηγό, πρότυπες προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας. Τι σημαίνει το Μετρό για την πόλη σε αριθμούς; Η βασική γραμμή και η επέκτασή της προς Καλαμαριά θα εξυπηρετούν 313.000 επιβάτες καθημερινά, που σημαίνει 57.000 ΙΧ λιγότερα στους δρόμους της πόλης και μείωση ρύπων κατά 212 τόνους ημερησίως. Με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής,τον προσεχή Νοέμβριο, η πόλη θα αναβαθμιστεί σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη και το αστικό τοπίο θα βελτιωθεί ριζικά.

Δεύτερο, επίσης ένα έργο υπό κατασκευή, το FlyOver. Το έργο που έχει συζητηθεί όσο κανένα τα τελευταία χρόνια, αποτελεί την πλέον διορατική λύση και βιώσιμη εναλλακτική στο κυκλοφοριακό που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς και που είναι βέβαιο ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα, θα ήταν αδύνατο να λυθεί. Θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα της υφιστάμενης οδού, θα μειώσει τα ατυχήματα, το χρόνο μετακίνησης και το λειτουργικό κόστος, θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα με κομβικά σημεία εντός και εκτός πολεοδομικού ιστού και σαφώς θα έχει «πράσινα» οφέλη, αφού θα μειώσει την ηχορύπανση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.Συνεπώς, η αναγκαιότητα του έργου κρίνεται αδιαμφισβήτητη και γι’ αυτό και ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διευκολύνουμε την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στην Ανατολική Περιφερειακή από την εγκατάσταση του εργοταξίου.

Σαφώς, από την λίστα των «υποδομών του μέλλοντος» δε θα μπορούσε να λείπει και η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη, ένα έργο που εναρμονίζεται πλήρως με τον 9ο άξονα της Green Agenda 2030. Ή ακόμα και η ενεργειακή αναβάθμιση ή κατασκευή των δημοσίων κτηρίων, συμπεριλαμβανομένων σχολείων, ανά την Ελλάδα. Πρότυπο παράδειγμα τέτοιου κτηρίου είναι και το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, που θα στεγάζει την Υπηρεσία του Υπουργείου μας, στην οδό Πειραιώς.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, τον Ιούλιο της περασμένης χρονιάς, θέσαμε δύο βασικούς στόχους. Την ταχύτερη ολοκλήρωση των υπό κατασκευή έργων υποδομής και την ενίσχυση και βελτίωση των υφιστάμενων. Και για τους δύο αυτούς στόχους τέθηκε μια απαρέγκλιτη προϋπόθεση: η βιωσιμότητα τους. Και αυτός είναι ο κανόνας που δε θα παραβούμε σε καμία περίπτωση.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Celestyal: Υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports
Η Celestyal πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Τμήμα Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι (DCT Abu Dhabi) μαζί με τον όμιλο
HANNOVER MESSE 2024: Τέσσερις ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Βιομηχανικής Τεχνολογίας στο Ανόβερο
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε 22-26 Απριλίου, στο Ανόβερο, από τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Αννοβέρου, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα και την Κύπρο από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό...
Απόπειρα δολοφονίας του σλοβάκου πρωθυπουργού: Γνωστός σλοβάκος λογοτέχνης πυροβόλησε τον Ρόμπερτ Φίτσο
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του ατόμου που πυροβόλησε τον σλοβάκο πρωθυπουργό, Ρόμπερτ Φίτσο, και πρόκειται για τον Γιουράι Τσιντούλα, που είναι γνωστός λογοτέχνης στη Σλοβακία. Τα κίνητρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Celestyal: Υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports
Η Celestyal πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Τμήμα Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι (DCT Abu Dhabi) μαζί με τον όμιλο
HANNOVER MESSE 2024: Τέσσερις ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Βιομηχανικής Τεχνολογίας στο Ανόβερο
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε 22-26 Απριλίου, στο Ανόβερο, από τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Αννοβέρου, που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα και την Κύπρο από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό...
Απόπειρα δολοφονίας του σλοβάκου πρωθυπουργού: Γνωστός σλοβάκος λογοτέχνης πυροβόλησε τον Ρόμπερτ Φίτσο
Αποκαλύφθηκε η ταυτότητα του ατόμου που πυροβόλησε τον σλοβάκο πρωθυπουργό, Ρόμπερτ Φίτσο, και πρόκειται για τον Γιουράι Τσιντούλα, που είναι γνωστός λογοτέχνης στη Σλοβακία. Τα κίνητρα...