Με χιούμορ και αγάπη για τις ανθρώπινες σχέσεις, ο «Ντετέκτιβ» του Πήτερ Σάφερ κυκλοφορεί πλέον στο «Βασιλικό θέατρο» στη Θεσσαλονίκη και δημιουργεί πολύ θετικά συναισθήματα.
Η νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Έφης Δρόσου, αποτελεί μια κωμική ιστορία έρωτα και απιστίας, εμπλουτισμένη με στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος και φάρσας.
Η παράσταση, εμπλουτισμένη, με έντονο άρωμα της δεκαετίας του ’60, υπονομεύει τις κοινωνικές συμβάσεις και ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και την κοινωνική σάτιρα. Οι θεατές παρακολουθούν ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά τις ανθρώπινες σχέσεις και πώς αυτές εξελίσσονται.
Το κοινό γελά και απολαμβάνει την ιστορία επανασύνδεσης του ζευγαριού που επιχειρεί ο «Ντετέκτιβ». Την ίδια ώρα προβληματίζεται για τα θέματα που θίγονται επί σκηνής και απασχολούν όλα τα ζευγάρια και ταυτόχρονα διασκεδάζει με την υπέροχη μουσική που βοηθάει στην εξέλιξη της υπόθεσης.
Η παράσταση
Η Μπελίντα διασχίζει τους δρόμους της πόλης και ξοδεύει τον χρόνο της σε άσκοπους περιπάτους. Την ίδια ώρα, ο σύζυγός της, τρελαμένος από τη ζήλια, αναθέτει σε έναν ντετέκτιβ την παρακολούθησή της. Ένας εκκεντρικός τύπος την ακολουθεί σε όλες τις διαδρομές της… ή μήπως τον ακολουθεί εκείνη; Οι δυο τους αναπτύσσουν μια παράδοξη, σιωπηλή σχέση.
Το έργο
Ο «Ντετέκτιβ» παίχτηκε για πρώτη φορά το 1962 στο Globe Theatre με τον Kenneth Williams και τη Maggie Smith. Ο αγγλικός τίτλος του έργου είναι «The Public Eye» και συνήθως ανεβαίνει μαζί με ένα ακόμη μονόπρακτο, γραμμένο την ίδια χρονιά, με τίτλο «The Private Ear». Το μονόπρακτο «The Public Eye» έγινε ταινία, με τίτλο «Follow Me!», το 1972, σε σενάριο του ίδιου του Σάφερ και σκηνοθεσία του Carol Reed. Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Mia Farrow, ο Topol και ο Michael Jayston.
Στην Ελλάδα τα δύο μονόπρακτα, «The Private Ear» και «The Public Eye», παίχτηκαν πρώτη φορά μαζί στο θέατρο «Ακάδημος» από τον θίασο Γιάννη Φέρτη και Ξένιας Καλογεροπούλου, τη θεατρική περίοδο 1966 -1967, με τίτλο «Η Αφροδίτη και ο Ντετέκτιβ». Το έργο προβλήθηκε και από «Το θέατρο της Δευτέρας», το 1976.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Γιατί τον ντετέκτιβ-που κανονικά ο τίτλος του είναι δημόσιο μάτι; Το δημόσιο μάτι, οι νοοτροπίες, οι εμμονές, τα πρέπει ,ο κοινός νους. Από το ’60 τί άλλαξε; Τί ξεπεράσαμε; Ο πολιτισμός και οι γνώσεις, μας βοήθησαν στο να γίνουμε πιο ελεύθεροι; Ο Σάφερ έξυπνος, μας προσφέρει γρήγορα το πρώτο χαμόγελο που σύντομα γίνεται γέλιο .Όλοι έχουν μυστικά, όλοι φορούν προσωπεία, όλοι είναι ένοχοι και αθώοι μαζί. Ένα κείμενο γεμάτο ανατροπές με έντονο το κωμικό στοιχείο και βαθιές βουτιές στην εξομολογητική διάθεση των χαρακτήρων.
Έφη Δρόσου
Συντελεστές
Μετάφραση/ Σκηνοθεσία: Έφη Δρόσου
Σκηνογραφική Επιμέλεια: Δανάη Πανά
Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας
Μουσική: Στέλιος Ντάρας
Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
Video Art: Βαλλεντίνα Κόπτη
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Διανομή
Τζούλιαν: Δημήτρης Διακοσάββας
Τσαρλς: Θοδωρής Πολυζώνης
Μπελίντα: Νατάσσα Δαλιάκα
Πληροφορίες
Βασιλικό Θέατρο (πλ. Λευκού Πύργου)
Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά, χωρίς διάλειμμα
Παραστάσεις: Τετάρτη, Κυριακή (19.00), Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (21.00).
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr |Τ. 2315 200 200
*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν ως covid free χώροι για θεατές που έχουν εμβολιαστεί κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει πρόσφατα. Για την παρακολούθηση των παραστάσεων είναι απαραίτητη η επίδειξη εμπρόθεσμου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Η είσοδος σε παιδιά και εφήβους από 4 έως 17 ετών, επιτρέπεται εναλλακτικά και με τη δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test). του τελευταίου 24ώρου.
—————————————————————————————
ka-business.gr / Χρήστος Δόκαλης