Ο πληθυσμός γερνάει γρήγορα και αυτό θα φέρει μεγάλες αλλαγές τα επόμενα 20-30 χρόνια.
Η προσβασιμότητα καταστημάτων και πόλεων πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας γιατί μαζί με τα χρόνια έρχονται θέματα κινητικότητας, υγείας και αισθήσεων.
Όμως αυτή τη στιγμή οι συμπολίτες μας οπτική αναπηρία ήδη βρίσκονται στο περιθώριο καθώς όχι μόνο δεν είναι προσβάσιμα τα περισσότερα καταστήματα αλλά και το προσωπικό εκεί δεν είναι εκπαιδευμένο για τη σωστή εξυπηρέτηση τους.
Έτσι η ierax analytix συνεργάστηκε με τον οργανισμό εκπαίδευσης προσωπικού επιχειρήσεων Black Light, ώστε να ακούσουμε τις απόψεις των ατόμων με οπτική αναπηρία αλλά και αυτές του γενικού κοινού γύρω από θέματα προσβασιμότητας.
Τα άτομα με οπτική αναπηρία δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε κάτι συνηθισμένο όπως το σούπερ μάρκετ (55%), ότι σταμάτησαν να πηγαίνουν σε ένα κατάστημα λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης (43%) και πως θα ήθελαν οι εταιρείες να εκπαιδεύουν το προσωπικό τους σε θέματα εξυπηρέτησης ατόμων με οπτική αναπηρία (78%).
Το γενικό κοινό από την πλευρά του, θεωρεί στο σύνολο τους ότι τα καταστήματα δεν είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες αλλά και το προσωπικό δε γνωρίζει πως να τους εξυπηρετήσει κατάλληλα. Μάλιστα 68% θα επέλεγε ένα κατάστημα που έχει φροντίσει να είναι προσβάσιμο σε όλους από κάποιο που δεν είναι, δείχνοντας το δρόμο για ένα δικαιότερο μέλλον.
Ταυτότητα Έρευνας:
Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά. Συμμετείχαν 62 άτομα με οπτική αναπηρία, 18 ετών και άνω, από τις 21 Μαρτίου μέχρι 6 Απριλίου 2023 και στην έρευνα γενικού κοινοί συμμετείχαν 924 άτομα, 18 ετών και άνω, από τις 15 με 20 Μαρτίου 2023.