Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική...

Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου μάθηση.

Όπως επισήμανε εισαγωγικά η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός».

Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η Υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης:

«Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων» είπε η Υπουργός.

Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

«Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.

Όπως εξήγησε η Υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».

Ταυτόχρονα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.

Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.

Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:
«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».

Κλείνοντας, η κα Κεραμέως τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος.»

(video) ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 17ου πολυσυνεδρίου ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ – Όλες οι ομιλίες
Τις εργασίες παρακολούθησαν διαδικτυακά, μέσω live streaming  περισσότεροι από αναγνώστες του  σε όλο τον κόσμο, που διοργάνωσε το 17ο πολυσυνέδριο Καινοτομία &...

Το ka-business.gr προτείνει

Έβρος: Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση διάσωσης – Μεταξύ των μεταναστών 34 ανήλικοι
Εντοπίστηκαν απογευματινές ώρες από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κυπρίνου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας,  με τη συνδρομή της Ε.Μ.Α.Κ. και παρουσία αξιωματούχων του Frontex,...
Ενέργεια: Έρχεται το νέο «Εξοικονομώ 2023»
Ανοίγει από 12 Ιουνίου ο νέος κύκλος υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών «Εξοικονομώ 2023». Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, υλοποιείται στο πλαίσιο του...
«Κοινωνικός Τουρισμός»: Ποιοι δικαιούνται τα voucher – Μέχρι σήμερα πάνω από 200 χιλιάδες αιτήσεις
H πλατφόρμα για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ, για την περίοδο 2023-2024, θα παραμείνει ανοιχτή σήμερα και αύριο για όλα τα ΑΦΜ, με...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Έβρος: Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση διάσωσης – Μεταξύ των μεταναστών 34 ανήλικοι
Εντοπίστηκαν απογευματινές ώρες από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κυπρίνου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας,  με τη συνδρομή της Ε.Μ.Α.Κ. και παρουσία αξιωματούχων του Frontex,...
Ενέργεια: Έρχεται το νέο «Εξοικονομώ 2023»
Ανοίγει από 12 Ιουνίου ο νέος κύκλος υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών «Εξοικονομώ 2023». Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, υλοποιείται στο πλαίσιο του...
ΚΕ.Π.ΚΑ: Παγωτά – Μία απόλαυση που κρύβει κινδύνους
Το παγωτό είναι παρασκεύασμα του γάλακτος, γνωστό από την αρχαιότητα και πολύ διαδεδομένο σε όλο τον κόσμο. Περιέχει ζάχαρη, λίπος, πρωτεΐνες. Κάποια είδη παγωτού...