Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δράσεις ΚΕ.Π.ΚΑ: Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

ΚΕ.Π.ΚΑ: Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από το 2025, οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην Ευρώπη, θα έχουν, στη διάθεσή τους, περισσότερα σημεία φόρτισης. Σήμερα, η έλλειψη σημείων φόρτισης αποτελεί εμπόδιο, για την αύξηση των πιο «πράσινων» αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι νέοι γρήγοροι φορτιστές θα πρέπει, πάντοτε, να αναγράφουν τις τιμές σε κιλοβατώρες (kWh) και να διευκολύνουν την πληρωμή. Αυτές οι θετικές εξελίξεις θα ακολουθήσουν τη συμφωνία, ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά όργανα, η οποία θα βελτιώσει τη νομοθεσία, για τις υποδομές φόρτισης, δηλαδή τον Κανονισμό για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων.

Δυστυχώς, σήμερα, τα σημεία αργής φόρτισης, τα οποία είναι πολύ περισσότερα, από αυτά της γρήγορης φόρτισης, δεν απαιτείται να συμμορφώνονται, με τις ίδιες απαιτήσεις τιμολόγησης και πληρωμής, όπως τα καινούργια σημεία γρήγορης φόρτισης.

Η BEUC – Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών και το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών πιστεύουμε ότι πρέπει να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες, για όλα τα σημεία φόρτισης, είτε γρήγορης, είτε αργής.

Ο νέος Κανονισμός για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων έχει ενσωματώσει πολλές προτάσεις της BEUC και των μελών της:

Οι καταναλωτές πρέπει να μπορούν να πληρώνουν το κόστος φόρτισης των αυτοκινήτων τους, με πιστωτικές, ή χρεωστικές κάρτες. Επιπλέον, οι χειριστές των σημείων φόρτισης μπορούν να παρέχουν το δικό τους σύστημα πληρωμής (όπως π.χ. QR code). Όμως, αυτό το σύστημα πληρωμής δεν πρέπει να είναι το μοναδικό, αλλά να συνυπάρχει, με τα συστήματα, που αναφέρθηκαν παραπάνω. Αντίθετα, τα σημεία αργής φόρτισης μπορούν να προσφέρουν πληρωμή μόνον μέσω QR code.

Οι τιμές χρέωσης πρέπει να έχουν τη μορφή τιμή/kWh, ώστε να είναι διαφανείς και να αντικατοπτρίζουν τη μορφή τιμή/λίτρο, στην οποία οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι.
Οι χειριστές σημείων φόρτισης πρέπει να διασφαλίζουν ότι το δίκτυό τους βρίσκεται σε καλή κατάσταση και είναι καλά συντηρημένο. Επίσης, πρέπει να διορθώνουν, γρήγορα, οποιαδήποτε βλάβη.

Η Γενική Διευθύντρια της BEUC, κ. Monique Goyens, σχολίασε: «Για να ξεφορτωθούμε τα παλιά βενζινοκίνητα/πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, πρέπει να ενισχύσουμε την πεποίθηση των καταναλωτών ότι μπορούν να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους, εύκολα και οπουδήποτε. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, μέτρα για τη διαφάνεια στην τιμολόγηση και για την εύκολη πληρωμή, πρέπει να ισχύουν (από τη σχεδίαση), για όλα τα σημεία φόρτισης και όχι μόνο για τα καινούργια σημεία γρήγορης φόρτισης.»

Το ka-business.gr προτείνει

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...
ΑΠΘ: Η Φοιτητική Ομάδα «SeaCare» κατέλαβε τη θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων σε Παγκόσμιο Τελικό Διαγωνισμό Καινοτομίας
Μία καινοτόμα ιδέα της φοιτητικής Ομάδας του ΑΠΘ «SeaCare» αναδείχθηκε, σε παγκόσμιο επίπεδο, ως μία από τις πέντε κορυφαίες λύσεις για την αντιμετώπιση του...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
Γιατί το Ισραήλ θα προχωρήσει σε αντίποινα κατά του Ιράν, τι εκτιμούν αναλυτές -Τι θα ακολουθήσει στη σύγκρουση
Αποφασισμένο να δώσει συνέχεια και να απαντήσει στην επίθεση που δέχθηκε για πρώτη φορά στο έδαφός του απευθείας από το Ιράν είναι το Ισραήλ,...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...