Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Hackathon: Προκλήσεις κινητικότητας στην εποχή του COVID-19 σε αστικές περιοχές

Hackathon: Προκλήσεις κινητικότητας στην εποχή του COVID-19 σε αστικές περιοχές

Το Hackathon αποτελεί έναν διαγωνισμό σύντομης χρονικής διάρκειας κατά την διάρκεια του οποίου ομάδες συμμετεχόντων καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά προβλήματα/προκλήσεις προτείνοντας καινοτόμες και πρωτότυπες λύσεις. Στην χρονική διάρκεια του διαγωνισμού, ζητείται από τις ομάδες να αναπτύξουν προγράμματα, πρότυπα, μοντέλα, εργαλεία ή εφαρμογές, που να αντιμετωπίζουν όλες τις πτυχές του προβλήματος.
Αντικείμενο του hackathon
Το συγκεκριμένο hackathon προσανατολίζεται στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδύονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στις αστικές περιοχές και ειδικότερα στο σύστημα μεταφορών τους. Οι συγκεκριμένες προκλήσεις αφορούν στον συνδυασμό αφενός της εξυπηρέτησης των αναγκών μετακίνησης του πληθυσμού και αφετέρου στην τήρηση των υγειονομικών κανόνων για τον περιορισμό της διασποράς του ιού.
Οι προτάσεις που θα αναπτυχθούν από τους συμμετέχοντες θα πρέπει να προσανατολίζονται στην επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με μια από τις παρακάτω θεματικές ενότητες/προκλήσεις, οι οποίες εστιάζουν στο τομέα του active mobility:
1. Αστική εφοδιαστική αλυσίδα (City logistics): Στην συγκεκριμένη ενότητα οι συμμετέχοντες καλούνται να προτείνουν λύσεις για τη βελτίωση των μεταφορών στο πλαίσιο του εφοδιασμού τροφίμων και άλλων αγαθών, προτείνοντας τρόπους βελτίωσης στις διαδικασίες παράδοσης, παραλαβής
και παρακολούθησης προϊόντων.
2. Χωροθέτηση – διαστασιολόγηση σταθμών micromobility (ποδηλάτων και scooter): Στην συγκεκριμένη θεματική ενότητα, οι συμμετέχοντες καλούνται να χωροθετήσουν σταθμούς κοινόχρηστων scooter εντός του αστικού ιστού, λαμβάνοντας υπόψη τις χρήσεις γης και την ζήτηση από τους μετακινούμενους.
3. Δρομολόγηση ασφαλέστερης διαδρομής (safe route): Οι ειδικές προκλήσεις που προκύπτουν από την έξαρση της πανδημίας του COVID-19 δημιουργούν την ανάγκη για κοινωνική αποστασιοποίηση κάτι που εφαρμόζεται και στις μετακινήσεις πεζή αλλά και μέσω ποδηλάτου. Στη συγκεκριμένη πρόταση οι συμμετέχοντες καλούνται να διαμορφώσουν ασφαλείς διαδρομές μετακίνησης λαμβάνοντας υπόψη την συγκέντρωση μετακινουμένων και άλλες παραμέτρους.
4. Ενίσχυση διατροπικότητας (multimodality): Σε αυτή τη θεματική ενότητα, ζητείται από τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν μια πρόταση, μέσα από την οποία θα προωθείται ο συνδυασμός όλων των διαθέσιμων μέσων μετακίνησης (Ι.Χ., δίκτυο αστικών λεωφορείων, δίκτυο κοινοχρήστων ποδηλάτων/scooter, πεζή μετακίνηση) για μετακινήσεις εντός του αστικού χώρου.
Τι είναι το Active mobility;
Η ανάγκη για περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και της μόλυνσης του περιβάλλοντος σε αστικό περιβάλλον, έχει αναδείξει ως σύγχρονη τάση στις μεταφορές, την προώθηση της πεζής μετακίνησης, της χρήσης ποδηλάτων και γενικότερα εναλλακτικών μέσων μετακίνησης έναντι των παραδοσιακών μέσων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα συγκεκριμένα μέσα μετακίνησης εντάσσονται στην γενικότερη κατηγορία του “Active Mobility”, στις μετακινήσεις δηλαδή με χρήση ανθρώπινης ενέργειας.
Σύνθεση ομάδων
Οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα πρέπει να τηρούν τους εξής περιορισμούς:
• Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να είναι άνω των 18 ετών
• Η δήλωση συμμετοχής θα πρέπει να γίνει μέσω της παρακάτω φόρμας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ατομικά ή ομαδικά. Σε περίπτωση ατομικής συμμετοχής, η σύνθεση των ομάδων θα πραγματοποιηθεί σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας από τους διοργανωτές
• Τουλάχιστον ένα μέλος της κάθε ομάδας θα πρέπει να είναι ενεργός προπτυχιακός ή μεταπτυχιακός φοιτητής
• Κάθε ομάδα θα πρέπει να περιλαμβάνει έως 5 μέλη
• Η εξοικείωση των συμμετεχόντων με αντικείμενα της επιστήμης του μηχανικού, της πληροφορικής ή των οικονομικών είναι σημαντική
Αξιολόγηση
Οι συμμετέχοντες καλούνται να ετοιμάσουν τις προτάσεις τους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και έπειτα να τις παρουσιάσουν στην επιτροπή αξιολόγησης. Οι προτάσεις των ομάδων θα αξιολογηθούν ανάλογα με την πληρότητα που θα παρουσιάζουν στους ακόλουθους τομείς:
Πρωτοτυπία (Innovation)                                            25%
Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan)                         20%
Τεχνικό Τμήμα (Technical Details)                                25%
Συμμετοχή Κοινού (Public Engagement)                       20%
Ρυθμιστικό/Κανονιστικό Πλαίσιο (Regulatory Details)     10%
Βραβείο
Οι νικητές του Hackathon θα λάβουν πλούσια δώρα.

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...