Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Τουρισμός Γρηγόρης Τάσιος: "Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!"

Γρηγόρης Τάσιος: “Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!”

Άρθρο στην έντυπη έκδοση του ka-business.gr το περιοδικό “ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ” Ιουνίου 22, του Γρηγόρη Τάσιου,  Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων  (ΠΟΞ) – Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής (ΤΟΧ)

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΟΝΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ 16ο “ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ” με ΘΕΜΑ: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ – Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

 

Να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά!

Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις για ένα μεγάλο αναπτυξιακό άλμα με το οποίο θα  κερδίσει το χαμένο χρόνο και το χαμένο χρήμα από τις διασταυρούμενες κρίσεις που αντιμετωπίσαμε και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε. Αλλά το άλμα αυτό δεν μπορεί να γίνει “στα τυφλά”. Προϋποθέτει σχέδιο που να επικεντρώνεται στους τομείς που η χώρα μας πραγματικά έχει μεγάλα ανεκμετάλλευτα πλεονεκτήματα για να κάνει τη μεγάλη διαφορά και να κερδίσει το αναπτυξιακό μέλλον της.

Οι τομείς αυτοί  – όπως αποδείχθηκε ακόμη και μέσα στις δυσκολίες και τις αντιξοότητες της πανδημίας –  δεν είναι πολλοί.  Είναι σίγουρα ο τουρισμός που έδωσε και συνεχίζει να δίνει δουλειές και εισοδήματα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, συνεισφέροντας πάνω από 25% του ΑΕΠ.

Είναι επίσης η ποιοτική πρωτογενής παραγωγή που καταφέρνει να κερδίζει νέους απαιτητικούς καταναλωτές σε νέες αγορές. Η πιστοποίηση, η αυθεντικότητα, το branding είναι πλέον τα κλειδιά που ανοίγουν τις πόρτες του μέλλοντος για την ελληνική παραγωγή.

Η καλύτερη διασύνδεση μεταξύ τους μπορεί να  δώσει άμεσα αναπτυξιακά αποτελέσματα. Η γαστρονομική διάσταση της τουριστικής εμπειρίας έχει πλέον ιδιαίτερα ξεχωριστή σημασία για τον επισκέπτη και μπορεί να δημιουργήσει νέα πεδία ευκαιριών και δυνατοτήτων τόσο για τις εξαγωγές των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων μας όσο και για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.

Ο τουρισμός και ο διατροφικός πολιτισμός συνδέονται όλο και πιο στενά στις επιλογές των επισκεπτών της παγκόσμιας αγοράς.  Αυτές οι διεθνείς τάσεις είναι κίνητρο για μας προκειμένου να εμπιστευτούμε και να επενδύσουμε στα  πλεονεκτήματά μας.

Η Χαλκιδική από την άποψη αυτή μπορεί να αναδειχθεί σε πρότυπο. Πρέπει να σκεφτούμε παγκόσμια και να δράσουμε τοπικά.  Η Χαλκιδική έχει κάθε λόγο να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες  και να γίνει η μεγάλη πρωταγωνίστρια σε αυτή την αναπτυξιακή ώθηση με βάση τα πραγματικά πλεονεκτήματά μας. Οι καλές πρακτικές υπάρχουν, αναδεικνύουν την πληθώρα ποιοτικών και εύγευστων προϊόντων μας και κερδίζουν τον θαυμασμό των  επισκεπτών μας. Από τη βρώσιμη ελιά μέχρι φρούτα όπως τα βερίκοκα και τα σταφύλια. Μαζί με τα κρασιά ασφαλώς που δημιουργούν και ευκαιρίες οινολογικού τουρισμού.

Γι’ αυτό είναι όσο ποτέ αναγκαίο να στηρίξουμε την πρωτογενή παραγωγή του  νομού μας  με νέες υποδομές ( από την άρδευση των καλλιεργειών μέχρι τις οδικές μεταφορές), με απλοποίηση διαδικασιών και  δικαιότερη κατανομή των άμεσων  πληρωμών, με  παροχή κινήτρων για τη στήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας και με άνοιγμα νέων αγορών για προϊόντα της Χαλκιδικής,  μέσα από οργανωμένες δράσεις εξωστρέφειας.

Η Χαλκιδική  είναι ένας προορισμός με παγκόσμια ακτινοβολία, είναι γενέτειρα του διασημότερου σήμερα στον κόσμο  αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου, του Αριστοτέλη, έχει έναν ξεχωριστό πολιτισμό και επίσης μια γη που δίνει μοναδικά προϊόντα.

 

Διασυνδέοντας τον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα, την τοπική  κουζίνα, τον πολιτισμό της καθημερινότητας,  εμπλουτίζουμε  θεματικά  το τουριστικό προϊόν μας  και μπορούμε να καταπολεμήσουμε την εποχικότητα, να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας, να  δουλέψουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε σχετιζόμενους,  άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό,  κλάδους. Υπάρχει λοιπόν χώρος  και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε αποφασιστικά.

Με υψηλή ποιότητα για προϊόντα και υπηρεσίες, με  συνεργασία  των φορέων και όλων των δημιουργικών δυνάμεων της τοπικής οικονομίας, με εξωστρέφεια στις δράσεις μας,  η Χαλκιδική  μπορεί να αναδείξει  ένα νέο φωτεινό, χαμογελαστό, γεμάτο αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία πρόσωπο. Ενώνοντας χέρια, ιδέες και δυνάμεις,  η Χαλκιδική μπορεί να  παράγει νέο πλούτο προς όφελος της τοπικής οικονομίας, της κοινωνικής συνοχής του νομού μας και των ευκαιριών ζωής για τα παιδιά του τόπου μας.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι σάλτσες μαγειρικής COOK at HOME αναδείχθηκαν «Προϊόν της Χρονιάς 2024»
Το COOK at HOME, δημιούργημα της βιομηχανίας τροφίμων Provil, εμπνέεται από τη σημασία του καλού φαγητού για τη ζωή των Ελλήνων και έχει σαν...
Μαρουσάκη: Πλησιάζει κακοκαιρία με επικίνδυνα φαινόμενα – Καλλιάνος: Σε αυτές τις 10 περιοχές θα πέσει το περισσότερο νερό και με μεγάλη ένταση 
Αλλάζει ο καιρός ήδη από σήμερα σύμφωνα με το μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, ο οποίος έκανε λόγο για τα προεόρτια μιας οργανωμένης κακοκαιρίας,...
Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...