Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Έρευνα Πως χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για αγορές οι Ευρωπαίοι και οι Έλληνες online...

Πως χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για αγορές οι Ευρωπαίοι και οι Έλληνες online καταναλωτές;

 

Με την ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου να αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 45% από το 2015 έως το 2018, η έρευνα της Mastercard σε καταναλωτές περισσότερων από 20 χώρες της EEA (European Economic Area) καταδεικνύει ότι ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους με πρόσβαση στο διαδίκτυο, αγόραζε προϊόντα και υπηρεσίες online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, το 2016.

Ενώ η δημοφιλία του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι υψηλή σε όλη την Ευρώπη, η έρευνα αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες διαφορές από χώρα σε χώρα, κυρίως, με βάση τη συχνότητα κατά την οποία οι καταναλωτές ψωνίζουν online, τον τύπο των προϊόντων που αγοράζουν και τις μεθόδους πληρωμής που επιλέγουν. Σε μία περίοδο, όπου οι Ευρωπαίοι νομοθέτες αναζητούν τρόπους να μειώσουν τα εμπόδια στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, ο δείκτης Masterindex αναδεικνύει διαφορετικές συνήθειες ανά χώρα, όταν πρόκειται για αγορές από e-shops άλλων χωρών.

Πόσο συχνά ψωνίζουν online οι καταναλωτές;
Στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφονται οι πιο συχνοί χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα ποσοστά των Πολωνών (9%), των Λιθουανών (9%) και των Ιταλών (8%) που ψωνίζουν online κάθε μέρα, είναι αντίστοιχα με εκείνο στο Ηνωμένο Βασίλειο (8%). Ωστόσο, οι Βρετανοί ξεχωρίζουν σε ό, τι αφορά στην εβδομαδιαία δραστηριότητα (41%), με τους Ιρλανδούς (32%) και τους Γερμανούς (30%) να ακολουθούν. Στον αντίποδα, οι Φινλανδοί (17%), οι Εσθονοί (16%) και οι Δανοί (16%), είναι αρκετά απίθανο να αγοράσουν κάτι στο διαδίκτυο σε αυτήν τη συχνότητα, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. 

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο παρατηρείται, επίσης, σημαντική αύξηση στη δραστηριότητα, όταν συγκρίνεται η ημερήσια με την εβδομαδιαία συχνότητα αγορών. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι οι κατηγορίες των αγαθών που οι καταναλωτές αγοράζουν online, είναι λιγότερο πιθανό να είναι “καθημερινά αντικείμενα”. Ενδεικτικά, τα ρούχα και τα υποδήματα είναι μακράν η πιο δημοφιλής κατηγορία προϊόντων (48% Μ.Ο. στην EEA), με τα εισιτήρια (34%), τα ηλεκτρονικά (33%) και τα βιβλία (31%) να ακολουθούν. 

Ωστόσο, οι αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών διαφέρουν από χώρα σε χώρα, με τα αποτελέσματα να εκπλήσσουν κατά περίπτωση:

  • Οι Βρετανοί online καταναλωτές (33%) είναι σε διπλάσιο βαθμό πιο πιθανό να αγοράσουν τα τρόφιμα τους (είδη παντοπωλείου) από το διαδίκτυο, σε σύγκριση με τους Ολλανδούς (16%), Γάλλους (15%) και Βέλγους (13%) γείτονες τους.
  • Οι Έλληνες online καταναλωτές είναι τέσσερις φορές πιο ανοιχτοί στο να κλείσουν ταξίδια μακρινού προορισμού στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με τους Κροάτες.
  • Παρατηρείται μία γεωγραφική τάση όπου Φινλανδία (31%), Σουηδία (22%) και Νορβηγία (22%) είναι οι μόνες χώρες με έναν στους πέντε online καταναλωτές να συμμετέχουν σε online τυχερά παιχνίδια. 

Οι συμπεριφορές φαίνεται ότι ποικίλουν επίσης και στις μεθόδους πληρωμής, που επιλέγονται για τις online αγορές. Σε Τσεχία, Γερμανία, Ολλανδία και Πολωνία, οι πληρωμές μέσω online banking υπερτερούν σε διπλάσιο βαθμό, σε σύγκριση με αυτές μέσω καρτών. Αντίθετα, σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Ιταλία, οι κάρτες παραμένουν μακράν η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής. Η έρευνα εστίασε επίσης και σε νέες μεθόδους πληρωμών, όπως  τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια (e-wallets), οι τραπεζικές εφαρμογές (banking apps) και το QR code scanning,  με τα ευρήματα να καταδεικνύουν σημαντική δυνατότητα ανάπτυξης σε αυτούς τους κλάδους. Ενώ υπάρχει μία σαφής πρόθεση ανά την Ευρώπη στη δοκιμή νέων τεχνολογιών, το ενδιαφέρον αυτό δεν αντανακλάται στην πραγματική χρήση. Ενδεικτικά, ενώ οι Ισπανοί online καταναλωτές είναι δυνητικά οι πιο ενθουσιώδεις στη χρήση των e-wallets, είναι αρκετά πίσω από τους Νορβηγούς (20%), τους Έλληνες (20%) και τους Φινλανδούς (19%) στη mobile χρήση  της συγκεκριμένης τεχνολογίας. 

Παρά τις διαφορετικές τάσεις, όμως, από χώρα σε χώρα, οι καταναλωτές ανά την Ευρώπη φαίνεται να μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με τις online αγορές. Ο φόβος της απάτης είναι ο “νούμερο ένα” ανασταλτικός παράγοντας στις online αγορές, σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, αποτελεί μεγαλύτερο αντικίνητρο σε χώρες, όπως η Ελλάδα (71%) και η Ισπανία (64%), απ’ ότι σε άλλες, όπως η Δανία (46%). 

Σχετικά με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο (cross-border e-commerce) η εμπιστοσύνη καταγράφει μεγαλύτερη βαρύτητα για κάποιες εθνικότητες. Οι Γάλλοι online καταναλωτές που δεν αγοράζουν από άλλη χώρα, είναι σε διπλάσιο βαθμό πιο πιθανό να επικαλεστούν έλλειψη εμπιστοσύνης σε ξένα e-shops απ’ ότι οι Ισπανοί και οι Ιταλοί και τέσσερις φορές πιο πιθανό απ’ ότι οι Πολωνοί και οι Τσέχοι.

Σε γενικές γραμμές, όμως, ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας στις διασυνοριακές online αγορές δεν είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης ή ασφαλείας, αλλά η διαθεσιμότητα αξιόλογων εγχώριων επιλογών. Η έρευνα δείχνει ότι το 40% των online καταναλωτών στη Φινλανδία και την Πολωνία, που δεν αγοράζουν από τρίτη χώρα, αισθάνονται ότι τα διαδικτυακά καταστήματα στη χώρα τους ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ζητούμενά τους, με αντίστοιχη εμπιστοσύνη να παρατηρείται και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Αντίστοιχα, όταν οι καταναλωτές αποφασίσουν να αναζητήσουν κάτι έξω από τη χώρα τους, είναι αποτέλεσμα κάποιας ελκυστικής προσφοράς (40%) και όχι απλά θέμα διαθεσιμότητας (32%). Τα πιο δημοφιλή προϊόντα που αγοράζονται διασυνοριακά, είναι τα ρούχα και τα αξεσουάρ και υποδήματα (37%), με τα βιβλία, τη μουσική, τα DVDs και τα video games να ακολουθούν (21%).

Το πόσο πιθανό είναι, βέβαια, οι αγοραστές να επωφεληθούν από τις παραπάνω προσφορές, διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα – ανεξαρτήτως μεγέθους. Από τη μία πλευρά, περισσότεροι από δύο στους πέντε online καταναλωτές στη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Ολλανδία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία δήλωσαν ότι δεν έχουν αγοράσει ποτέ κάτι από e-shop άλλης χώρας. Στον αντίποδα, σχεδόν το 90% των καταναλωτών που ψωνίζουν online στην Αυστρία και την Ιρλανδία δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει προϊόντα online από ξένη χώρα, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Το ίδιο ισχύει και για δύο στους τρεις online καταναλωτές από την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η συνολική εικόνα της έρευνας και των αποτελεσμάτων καταδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς, κατά μέσο όρο 40% των Ευρωπαίων online καταναλωτών πραγματοποιούν διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Πηγή: sepe.gr

 

ka-business: Ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την πολύ μεγάλη σας ανταπόκριση στην Μαραθώνια Εκπομπή για την Κοινωνική Εταιρική Ευθύνη
Περισσότεροι από αναγνώστες μας από όλο τον κόσμο, παρακολούθησαν μέσω live streaming την Μαραθώνια Εκπομπή, που διοργάνωσε το το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου...

Το ka-business.gr προτείνει

COMPELLIO: H εταιρία πληροφορικής που προσφέρει καινοτόμα ηλεκτρονικά εργαλεία
Η διασφάλιση της εγκυρότητας των πιστοποιήσεων που αφορούν στην ποιότητα και προέλευση των προϊόντων είναι κρίσιμης σημασίας καθώς σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια των...
ΟΑΣΘ: Σε ετοιμότητα για την επερχόμενη κακοκαιρία
Με την ανακοίνωση για «ψυχρή εισβολή» στην Ελλάδα, ο ΟΑΣΘ επικαιροποίησε το Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, προκειμένου να συνεχιστούν τα...
Συνταγογράφηση: Περισσότεροι από 3.000.000 πολίτες αξιοποιούν την άυλη συνταγογράφηση
Ξεπέρασαν τα τρία εκατομμύρια οι εγγραφές στην άυλη συνταγογράφηση, σύμφωνα με στοιχεία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ). Συγκεκριμένα, από τον Μάρτιο του...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ocean Winds: Η 50/50 κοινοπραξία της EDPR και της ENGIE αποκτά αποκλειστικά δικαιώματα για την ανάπτυξη υπεράκτιου αιολικού έργου περίπου 1 GW στη Σκωτία
Η EDP Renewables, η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στον κόσμο, ανακοινώνει ότι η Ocean Winds, η υπεράκτια κοινοπραξία που ανήκει στην EDPR (50%)...
Τράπεζα Πειραιώς: Αποκτά πλειοψηφική συμμετοχή στην Trastor Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας
Η Πειραιώς Financial Holdings ανακοινώνει ότι η θυγατρική της, Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε. («Τράπεζα Πειραιώς» ή «Τράπεζα»), κατέληξε σε συμφωνία με την WRED LLC («WRED»),...
COMPELLIO: H εταιρία πληροφορικής που προσφέρει καινοτόμα ηλεκτρονικά εργαλεία
Η διασφάλιση της εγκυρότητας των πιστοποιήσεων που αφορούν στην ποιότητα και προέλευση των προϊόντων είναι κρίσιμης σημασίας καθώς σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια των...