Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Έρευνα Διαδίκτυο: Ισάξιο της τηλεόρασης για ενημέρωση

Διαδίκτυο: Ισάξιο της τηλεόρασης για ενημέρωση

Παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες, αξιοποιούν το διαδίκτυο, στο σπίτι ή στον εργασιακό τους χώρο.

 

Ενδιαφέρον είναι το αποτέλεσμα της σύγκρισης ίντερνετ και τηλεόρασης, καθώς προκύπτει ότι όσοι παρακολουθούν λίγες ώρες τηλεόραση, κάνουν αυξημένη χρήση του ίντερνετη, ενώ όσοι περνούν περισσότερες ώρες μπροστά στο δέκτη τους τείνουν να μην χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.

Αναφορικά με την εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης, το ίντερνετ και η τηλεόραση καταλαμβάνουν την πρώτη θέση και ακολουθούν οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο.

 

Αυτό αφορά κυρίως τις νεαρότερες ηλικίες που χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο, ενώ οι μεγαλύτερες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην τηλεόραση.

Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών μέχρι 44 ετών προτιμούν το ίντερνετ για ενημέρωση.

 

Ελάχιστοι ενημερώνονται αποκλειστικά από ένα βραδινό δελτίο ειδήσεων. Η πλειοψηφία επιλέγει δύο δελτία ειδήσεων για την ενημέρωσή της, αλλά και ένα σημαντικό ποσοστό ερωτώμενων δεν διστάζει να δηλώσει ότι δεν παρακολουθεί κανένα. Σε συνδυασμό με την πολιτική τοποθέτηση, προκύπτει ότι όσοι απάντησαν «από κανένα» δεν είναι ψηφοφόροι των δύο μεγάλων κομμάτων.

 

Την  έρευνα για το «Ποντίκι» επιβεβαιώνει πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, η οποία καταδεικνύει την αύξηση της διείσδυσης του ίντερνετ, με τους άνδρες να είναι οι πιο δυναμικοί χρήστες.

Σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου, το διαδίκτυο μπαίνει σε ολοένα και περισσότερα σπίτια χρόνο με το χρόνο, έχοντας πλέον καλύψει σχεδόν το ήμισυ του ελληνικού πληθυσμού. Έτσι, το 46% των ελληνικών νοικοκυριών διέθετε το 2010 σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ στις ευρυζωνικές συνδέσεις ειδικά, το ποσοστό διαμορφώνεται στο 41%.

Το 2010, ένας στους δύο Έλληνες δήλωσε ότι χρησιμοποίησε ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) και το 44% ότι έκανε χρήση του διαδικτύου. Επίσης, ένας στους τέσσερις (25%) χρησιμοποίησαν υπηρεσίες 3ης γενιάς (3G) μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Τέσσερις στους δέκα Έλληνες συνδέονται σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε σχέση με το 2009 και 24% σε σχέση με το 2008. Ωστόσο, η απόσταση από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο παραμένει σταθερή και είναι της τάξης των 20-25 ποσοστιαίων μονάδων.

Τέσσερις στους δέκα χρήστες επιλέγουν το διαδίκτυο για να δουν τηλεοπτικές εκπομπές ή να ακούσουν ραδιόφωνο, αλλά και για να «κατεβάσουν μουσική», ταινίες και παιχνίδια. Τρεις στους δέκα χρήστες κάνουν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δύο στους δέκα ηλεκτρονικές αγορές, ενώ σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα βρίσκεται η χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής και πώλησης προϊόντων/ υπηρεσιών μέσω διαδικτύου (13% και 1% αντίστοιχα).

Αξιοσημείωτη είναι η απήχηση των κοινωνικών δικτύων (social media), όπως YouTube, Facebook, Twitter, Hi5, MySpace κλπ. Το ποσοστό των Ελλήνων που τα χρησιμοποιεί, διαμορφώθηκε στο 36% το τέταρτο τρίμηνο του 2010, έναντι μόλις 14% το πρώτο τρίμηνο του 2009 (αύξηση 157%) και 2% το πρώτο τρίμηνο του 2008.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...
Νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit: πράσινο φως για την επιτάχυνση της ανάπτυξης
Η «νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit» αποσκοπεί στη μείωση του κόστους ανάπτυξης υπερταχέων δικτύων. Η νομοθεσία, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί με το Συμβούλιο και...
Δικαίωμα στην επισκευή: νέοι κανόνες για πιο εύκολες και οικονομικές επισκευές
Οι νέοι κανόνες ενισχύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, ελαττώνουν τα σκουπίδια και ενισχύουν τον κλάδο των επισκευών, κάνοντάς τες ευκολότερες και πιο συμφέρουσες. Την Τρίτη...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΜΕΒΓΑΛ: Αγάπης Έργα για την κοινωνία
Για περισσότερα από 74 χρόνια η ΜΕΒΓΑΛ φροντίζει να φέρει στο τραπέζι μας προϊόντα που είναι απαραίτητα για μία ισορροπημένη διατροφή και ενισχύουν την...
Coffee Island: Προχωρά σε σημαντική δωρεά για την εκπαίδευση των νέων νευροχειρουργών
Η ομάδα της Coffee Island, συνεχίζει, με αφοσίωση, να νοιάζεται για όλα αυτά που κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ως αρωγός διαφόρων πρωτοβουλιών που ενισχύουν την...
Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...