Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Αυτοδιοίκηση "Επιθετική" πολιτική της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό

“Επιθετική” πολιτική της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό

Τα τέσσερα βασικά συστατικά της «επιθετικής» πολιτικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό, ανέλυσε στο χαιρετισμό του στο 2ο Συνέδριο Τουρισμού, που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη τα πέντε διμερή Επιμελητήρια, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας είπε πως η «επιθετική» πολιτική της Περιφέρειας για τον τουρισμό, ενσωματώνει γρήγορα τις νέες τάσεις, απαντά άμεσα στις νέες προκλήσεις και κυρίως φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Χαρακτηριστικές είναι οι αισιόδοξες προβλέψεις για το μέλλον του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία, που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και δείχνουν ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα είναι η δεύτερη τουριστικά πιο ισχυρή Περιφέρεια της Ελλάδας την ερχόμενη πενταετία, με 21% αύξηση αφίξεων και 15% αύξηση εσόδων. Ο οδικός τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σταθερά, όπως επίσης ιδιαίτερη δυναμική θα έχουν ο «city – break» τουρισμός και ο yachting τουρισμός, δηλαδή ο τουρισμός υψηλής προστιθέμενης αξίας. Επιπλέον μέχρι το 2021 οι επισκέπτες για τον πολιτιστικό τουρισμό, αναμένεται να ξεπεράσουν τους επισκέπτες του κλασικού τουρισμού (ήλιος και θάλασσα).

«Ο τουρισμός φέρνει κυριολεκτικά ‘νέο χρήμα’ στον τόπο μας. Τα έσοδα του τουρισμού, από τους επισκέπτες του εξωτερικού, δεν είναι χρήματα που απλώς αλλάζουν χέρια, πηγαίνοντας από τη μία τσέπη στην άλλη. Είναι χρήματα που μεγαλώνουν το σακούλι της οικονομίας μας. Είναι ‘νέο χρήμα’, που μπαίνει απευθείας τόσο στην εθνική, όσο και στην πραγματική μας οικονομία. Με τα έσοδα αυτά έχουμε νέες επενδύσεις, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, παράγεται νέο εισόδημα. Η πολιτική της διαφοροποίησης και της εξειδίκευσης στο τουριστικό προϊόν είναι μια πολιτική που λειτουργεί, που παράγει αποτελέσματα. Και είναι μια πολιτική που βασίζεται ακριβώς, σ’ αυτά που θα συζητηθούν στη συνέχεια, στις ενότητες του συνεδρίου. Θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές, τα πέντε Επιμελητήρια, γι’ αυτήν την πολύ σπουδαία διοργάνωση. Το τουριστικό προϊόν είναι ένα δυναμικό προϊόν, που διαρκώς αλλάζει, εξελίσσεται, εξειδικεύεται. Χρειάζεται λοιπόν, μια επιθετική πολιτική που ενσωματώνει γρήγορα τις νέες τάσεις και απαντά άμεσα στις νέες προκλήσεις», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας τα τέσσερα βασικά συστατικά της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι:

1.Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος: Με την ανάπτυξη και ανάδειξη των ειδικών μορφών τουρισμού, όπως αρχαιολογικός και ιστορικός, εκθεσιακός και συνεδριακός, ιατρικός και ιαματικός, περιηγητικός, θρησκευτικός, γαστρονομικός και «city – break» τουρισμός. Με αυτό τον τρόπο, αφενός προσεγγίζουμε νέα κοινά και αφετέρου πετυχαίνουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

2.Το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές – στόχους: Όπως μεταξύ άλλων, η Ρωσία, η Τουρκία, το Ισραήλ και οι αραβικές χώρες.

3.Η αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ, καθώς και η ανάπτυξη συνεργειών και κοινών δράσεων με φορείς κυρίως του ιδιωτικού τομέα, που διαθέτουν άριστη τεχνογνωσία.

4.Η ανάπτυξη των υποδομών: Για να μπορέσουν να υποστηρίξουν πιο αποτελεσματικά το σύγχρονο, πολύμορφο τουριστικό προϊόν.

«Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής, που ακολουθούμε με απόλυτη συνέπεια, είναι ενδεικτικά. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για δύο συνεχόμενα χρόνια, είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας σε αφίξεις τουριστών στην καρδιά της θερινής τουριστικής περιόδου. Το 2016 καταφέραμε μάλιστα να πετύχουμε και την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Συγκεκριμένα, τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, στην Κεντρική Μακεδονία, πετύχαμε αύξηση κατά 30% του τουριστικού ρεύματος. Επίσης, τα τελευταία δύο χρόνια το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, είχε τη μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων σε σύγκριση με όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια, με ποσοστό 33%. Αύξηση 5%, είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια και στα λιμάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Αύξηση κατά 65%, είχαμε στην περιοχή μας, στο σύνολο της πενταετίας, στις διανυκτερεύσεις επισκεπτών από το εξωτερικό. Όπως και αύξηση κατά 300% στις επισκέψεις μουσείων και αρχαιολογικών χώρων στην Περιφέρειά μας, στο σύνολο και πάλι, αυτής της πενταετίας. Τέλος, κατά το θερινό τρίμηνο, έχουμε σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, περισσότερες από 5 εκατομμύρια οδικές αφίξεις», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...