Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Αισιοδοξία για τον τουρισμό 2021: Τι λέει στο ka-business ο Γρηγόρης...

Αισιοδοξία για τον τουρισμό 2021: Τι λέει στο ka-business ο Γρηγόρης Τάσιος

Oι τουριστικοί φορείς για πρώτη φορά βλέπουν σημάδια αισιοδοξίας για την ανάκαμψη του τουρισμού 2021  με την έναρξη του εμβολιαστικού προγράμματος.

Ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος μιλά στο Ka-business.gr και στη Ραλλιω Λεπίδου μεταξύ άλλων  για το πόσο θα επηρεάσει η εκκίνηση του εμβολιαστικού προγράμματος στην ανάκαμψη του τουρισμού και ποια είναι τα πρώτα σημάδια για την φετινή τουριστική χρονιά.

Διαβάστε τη Συνέντευξη

Η εκκίνηση του εμβολιαστικού προγράμματος εκτιμάτε ότι μπορεί να προσδώσει θετικά σημάδια ανάκαμψης στον τουρισμό το 2021;

Οπωσδήποτε ναι. Ο εμβολιασμός είναι το όπλο μας στην καταπολέμηση της πανδημίας προκειμένου να πάρουμε πίσω τις ζωές μας, τις δουλειές μας, τα ταξίδια μας, τις συναναστροφές μας . Το εμβόλιο δημιουργεί τη ρεαλιστική ελπίδα για ανάκαμψη όχι μόνο του τουρισμού αλλά συνολικά της οικονομίας. Γι αυτό και ευχή όλων μας είναι να πάνε καλά τα εμβολιαστικά προγράμματα  στην Ε.Ε, να ξεπεραστούν γρήγορα τα όποια προβλήματα υπάρχουν στην επάρκεια των  ποσοτήτων για την κάλυψη των αναγκών κάθε χώρας και να γίνει το 2021 αφετηρία της μετα-Covid εποχής

Ήδη σύμφωνα με τον υπουργό τουρισμού Χάρη Θεοχάρη πραγματοποιείται η συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το πώς τα πιστοποιητικά εμβολιασμό θα έχουν κοινή αναγνώριση μεταξύ χώρων αναχώρησης- προορισμού για τους τουρίστες τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Φτάνει μόνο αυτό για να ξεκινήσει η ανάκαμψη στον τουρισμό;

Σίγουρα αυτή είναι μια βασική προϋπόθεση. Από κει και πέρα έχει πολύ μεγάλη σημασία το τι θα αποφασιστεί σε σχέση με τις τρίτες χώρες. Η Ρωσία έχει δικό της εμβόλιο. Το ίδιο και η Κίνα. Θα πρέπει είτε με κοινή ευρωπαϊκή πολιτική είτε με διακρατικές συμφωνίες να ρυθμιστεί το θέμα της αμοιβαίας αναγνώρισης των πιστοποιητικών εμβολιασμού για να μπορέσουν να λειτουργήσει ως υγειονομικά διαβατήρια για ταξίδια. Είναι θετικό πως έχει ξεκινήσει η συζήτηση στην ΕΕ και θα πρέπει να δούμε,  σύντομα,  ολοκληρωμένες και όχι αποσπασματικές αποφάσεις,  ώστε να προσαρμόσει ανάλογα και τη στρατηγική της κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση. 

Ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητές του κλάδο για τον τουρισμό του 21;

Προτεραιότητα  για κάθε ξενοδοχείο αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση. Αυτή είναι η μάχη που καλούμαστε να δώσουμε και να κερδίσουμε το 2021 με δεδομένο πως το πρώτο εξάμηνο θα είναι χαμένο τουριστικά. Όλοι οι διεθνείς αναλυτές, συνεκτιμώντας και τους ρυθμούς του εμβολιασμού, συμφωνούν πως στην καλύτερη περίπτωση μόνο μετά τον Μάιο θα μπορούμε να δούμε μια ανάκαμψη στα ταξίδια. Μάλιστα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού είναι ακόμη πιο αυστηρός στην πρόβλεψή του, τοποθετώντας την ανάκαμψη του τουρισμού στο τρίτο τρίμηνο του 2021. Συνεπώς έχουμε μια δύσκολη μάχη, πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας, πρέπει να αντέξουμε ώστε να μπορούμε να μιλάμε για επιτυχίες από το 2022 και μετά.

 Θα εστιαστείτε σε κάποιους συγκεκριμένους προορισμούς;

Η πανδημία έφερε όλους τους προορισμούς στο σημείο “μηδέν”.  Άρα ξεκινάμε για όλους σχεδόν από το ίδιο σημείο. Βεβαίως το μαζικό μοντέλο, δηλαδή αεροπορική θέση και  ξενοδοχειακή κλίνη μαζί, είναι αυτό που θα βγει πρώτο μπροστά αλλά οπωσδήποτε θα υπάρξει και σημαντικός όγκος τουριστών που θα θελήσουν το πιο απομονωμένο, το πιο διαφορετικό και δόξα τω θεώ η πατρίδα μας το έχει και μπορεί να το δώσει είτε στον ορεινό όγκο, είτε στις πόλεις, είτε οπουδήποτε.

Πάντως πληροφορίες μας λένε πως τόσο οι αεροπορικές όσο και οι tour operators του εξωτερικού βλέπουν με καλό μάτι την Ελλάδα για τη θερινή σεζόν του 2021. . Είναι έτσι?

Η καλή διαχείριση το καλοκαίρι του 2020 που δουλέψαμε μόνο τρεις μήνες, μας έχει κατατάξει στους ασφαλείς προορισμούς. Αυτό σε συνδυασμό με τα voucher της επαναφοράς κρατήσεων που ακυρώθηκαν πέρυσι και με τις πολλές συμφωνίες που είναι ενεργές με τους tour operators καθιστά την Ελλάδα μια από τις πιο ελκυστικές επιλογές.

Ποια είναι η δική σας εκτίμηση, η νέα χρονιά τι θα φέρει για τον τουρισμό;

Όπως σας είπα είναι χρονιά επιβίωσης και ελπίζουμε με το Ταμείο Ανάκαμψης και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας για τις υποδομές της χώρας που σχετίζονται με τον τουρισμό και την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών μας,  να γίνει το εναρκτήριο λάκτισμα μιας ουσιαστικής ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό. Ανάκαμψη σε σχέση με τη συνεισφορά του στο εθνικό ΑΕΠ αλλά και σε σχέση με το μοντέλο του τουρισμού που θέλουμε για το μέλλον.

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Γιώργος Κωνσταντόπουλος: Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδας στο ka-business.gr
Απόλυτη ικανοποίηση επικρατεί στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Ελλάδας από την κατοχύρωση του συλλογικού σήματος «M MACEDONIA THE GREAT» για τα μακεδονικά προϊόντα στο γραφείο Διανοητικής...
Θεοτόκης Κλεόβουλος : Πώς το ΕΕΘ θα γίνει smart, ο ΓΓ του επιμελητηρίου μιλά στο ka-businnes.gr
Ο ΓΓ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Θεοτόκης Κλεόβουλος, μιλάει στην Ραλλιώ Λεπίδου και στην Εκπομπή "ΠΡΟΣΩΠΑ" του Web TV του για ένα σύγχρονο...
Ευστάθιος Λιακόπουλος: Ο CEO της Εταιρίας Συμβούλων BBS στο WEB TV ka-business
Τα ενεργά προγράμματα στηρίξεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας σήμερα αγγίζουν τα 11 ενώ έρχονται σύντομα και άλλα 20. Το στοίχημα είναι πώς μία επιχείρηση μπορεί...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Γιώργος Κωνσταντόπουλος: Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδας στο ka-business.gr
Απόλυτη ικανοποίηση επικρατεί στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Ελλάδας από την κατοχύρωση του συλλογικού σήματος «M MACEDONIA THE GREAT» για τα μακεδονικά προϊόντα στο γραφείο Διανοητικής...
Θεοτόκης Κλεόβουλος : Πώς το ΕΕΘ θα γίνει smart, ο ΓΓ του επιμελητηρίου μιλά στο ka-businnes.gr
Ο ΓΓ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Θεοτόκης Κλεόβουλος, μιλάει στην Ραλλιώ Λεπίδου και στην Εκπομπή "ΠΡΟΣΩΠΑ" του Web TV του για ένα σύγχρονο...
Συνεργασία της Microsoft με τη Marathon VC για τη στήριξη ελληνικών startups
Με οδηγό προηγούμενες επιτυχημένες κοινές ενέργειες, η Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας ξεκινά νέα συνεργασία με τη Marathon Venture Capital, με στόχο την περαιτέρω...