Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Πρόσωπα “Ερωτευμένος Καίσαρ” το νέο μυθιστόρημα του Δημοσιογράφου - Συγγραφέα Παναγιώτης Σερ. Χανού

“Ερωτευμένος Καίσαρ” το νέο μυθιστόρημα του Δημοσιογράφου – Συγγραφέα Παναγιώτης Σερ. Χανού

Η αποκάλυψη, ενός επικίνδυνου μυστικού, που κυριολεκτικά αλλάζει την Ελληνική Ιστορία  καραδοκεί ανάμεσα στις σελίδες του βραβευμένου Ιστορικού μυθιστορήματος με τίτλο “Ερωτευμένος Καίσαρ”,  του δημοσιογράφου Παναγιώτη Χανού, που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στα βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις “24γράμματα”.

Την Παρασκευή 2 Ιουλίου στο 40ο Φεστιβάλ Βιβλίου στη Νέα παραλία Θεσσαλονίκης, από τις 19.00 το απόγευμα έως τις 23.00 το βράδυ ο συγγραφέας θα βρίσκεται εκεί με τον… “Ερωτευμένο Καίσαρα” για να υπογράψει βιβλία του και να συνομιλήσει με αναγνώστες στο περίπτερο των εκδόσεων 24γραμματα.

 

Εξακόσια χρόνια μετά από την άλωση της Βασιλεύουσας, το ανομολόγητο του έρωτα, μιας ανυπότακτης Λατίνας, που θρυμματίζει τα κοινωνικά στερεότυπα κι ενός βασιλέα που είναι παγιδευμένος ανάμεσα στην επιθυμία και το χρέος, έρχεται στην επιφάνεια… και μαζί του έρχεται το… τέλος της Ιστορίας!

Η ΥΠΟΘΕΣΗ του «Ερωτευμένου Καίσαρα» εκτυλίσσεται παράλληλα στο εγγύς μέλλον, στη σύγχρονη Ελλάδα, με φόντο το δράμα των προσφύγων στη Λέσβο και τον αόρατο πόλεμο των κατασκόπων στις δύο πλευρές του Αιγαίου, αλλά και στο παρελθόν, στα τέλη Φλεβάρη του 1453, πίσω από τα θαλάσσια τείχη της πολιορκημένης, από τους Οθωμανούς, Κωνσταντινούπολης.

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους, σχοινοβατούν η αρχαιολόγος Ντόροθι Γλαυκία και ο ιδιοφυής βυζαντινολόγος Έρασμος Βιεννέζης, αναζητώντας αρχαία σύμβολα και επιγραφές μέσα στον λαβύρινθο μιας υπόγειας πολιτείας, στο λημέρι της μυστικής Αδελφότητας των Ιπποτών του Δράκου. Αναζητώντας την απάντηση για το μεγαλύτερο απόκρυφο της ελληνικής Ιστορίας, για ένα επικίνδυνο μυστικό, που καραδοκεί επί έξι αιώνες αθόρυβα και καρτερικά, στη χοάνη του Θρύλου και της Λήθης.

Ένα μυθιστόρημα με ενδελεχή και εις βάθος έρευνα που εκτός από το μυστήριο και τη φαντασία, τις ιστορικές και αστυνομικές πτυχές του, τα φιλοσοφικά ή θεολογικά του διλήμματα, γράφτηκε κυρίως και ως ένα είδος ύμνου, μιας νοερής σπονδής, προς την πεισματώδη μάχη, την «ιερή» θυσία του Έρωτα για να νικήσει τον Θάνατο.

Γιατί τελικά… τα μικρά και ασήμαντα «αν» που ραδιουργούν αδιάλειπτα μέσα στο μεδούλι των καταστάσεων, των σχέσεων, των εξαρτήσεων και των συναισθημάτων… είναι αυτά που γράφουν την ιστορία.

 

ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ότι το κύριο μέρος του -συνολικά 574 σελίδων- μυθιστορήματος  γράφτηκε σε διάστημα περίπου τριών μηνών (Αύγουστος-Οκτώβριος 2019) για τις ανάγκες του Πανελλήνιου λογοτεχνικού διαγωνισμού με θέμα: «ΜΟΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ, 2.500 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» που προκηρύχθηκε από τον Πολιτιστικό Οργανισμό «Culture4All», σε συνεργασία με την «Εθνική Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών». Ωστόσο η σπερματική ιδέα και σε μεγάλο βαθμό η ιστορική έρευνα είχαν προηγηθεί αρκετούς μήνες πριν τη συγγραφή. Παρά τις ατέλειες που ήταν λογικό να υπάρξουν στο αρχικό κείμενο, εξαιτίας της προθεσμίας που περιόριζε δραματικά τον χρόνο για την παράδοσή του -οι οποίες στη συνέχεια διορθώθηκαν σχολαστικά, ενώ προστέθηκαν στο περιεχόμενο  80 έως 100 επιπλέον σελίδες-  ο “Ερωτευμένος Καίσαρ” διακρίθηκε ανάμεσα σε συνολικά περίπου πενήντα συμμετοχές και βραβεύτηκε ως ένα από τα τρία καλύτερα έργα που συμμετείχαν. (https://culture4all.gr/)

Σελίδες: 574, Σχ. 14χ21

Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία!

εκδόσεις 24γράμματα : https://24grammata.com/product/00813/  (τηλ  210 612 70 74)

 

ΔΙΑΒΆΣΤΕ τη  Συνέντευξη που παραχώρησε ο Δημοσιογράφος – Συγγραφέας Παναγιώτης . Χανός στο ka-business.gr

 

 Πώς προέκυψε η συγγραφική σας δράση;

Στην πραγματικότητα δεν προέκυψε… όσο θυμάμαι τον εαυτό μου υπήρχε μέσα μου από πάντα. Από μικρός μου άρεσε να σκαρφίζομαι ιστορίες, όπως και στους περισσότερους Έλληνες, εξάλλου. Από την αρχαιότητα είμαστε ένας λαός “παραμυθάδων”. Ως δράση κοινοποιήθηκε άλλες δύο φορές στο παρελθόν. Πρώτη φορά το 1990 όταν εξέδωσα  μια συλλογή ποιητικών και σημειωτικών κειμένων με τίτλο “Οι ρομαντικοί βλέπουν καλά μέσα στη νύχτα” και δεύτερη το 1998, δημοσιογράφος, όντας στην εφημερίδα “Απογευματινή” όταν εκδόθηκε από τις εκδόσεις “Όμηρος” συλλογή μου με τρεις νουβέλες και τρία διηγήματα  με τίτλο “Η ουρά της Τίγρης”. Για να είμαι ειλικρινής και στις δύο περιπτώσεις δεν κολύμπησα, έβαλα μόνο το δάχτυλο στο νερό, δεν υποστήριξα τα  βιβλία μου!  Στη συνέχεια επί τουλάχιστον δύο δεκαετίες της ζωής μου προσπάθησα να ξεχάσω τα δαιμόνια της συγγραφής συνέχισα να ασχολούμαι επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία, περιπλανήθηκα, έκανα… άλλα πράγματα. Οι κόκκοι της άμμου στην κλεψύδρα του χρόνου γλιστρούσαν μεθοδικά, όταν πριν δύο καλοκαίρια -με την ευεργετική μεσολάβηση και της καραντίνας- όλα αυτά τα προσωπικά «δαιμόνια» που στοίχειωναν μέσα στο μυαλό μου και με την πάροδο του χρόνου είχαν μετατραπεί σε… καλικάντζαρους, με εκδικήθηκαν. Εξύφαναν γύρω μου μια αόρατη πλεκτάνη και κατέληξα να γίνω θύμα τους. Απέδρασαν από το υποσυνείδητο και κατέκτησαν, εγκαταστάθηκαν για πάντα -νομίζω- στο συνειδητό. Νυχθημερόν αυτοί οι χρήσιμοι δαίμονες ραδιουργούσαν κι όταν  αιφνιδίως, διέρρηξαν την πύλη της φαντασίας μου, ήταν πλέον αργά για να αντισταθώ… Έτσι απλά… μέσα σε τρεις μήνες έγραψα αυτό το μυθιστόρημα, τον “Ερωτευμένο Καίσαρα” που αποτελεί τη λεπτομέρεια μιας ευρύτερης, ογκώδους μυθιστορίας. Βεβαίως είχε προηγηθεί μια έρευνα ετών, είχα διαβάσει βιβλία χωρίς να ξέρω τότε, γιατί τα διάβασα, είχα συγκεντρώσει ιστορικά στοιχεία, χάρτες, έγγραφα, ντοκουμέντα, χωρίς να ξέρω τότε, για ποιο λόγο τα συγκέντρωνα. Το έγραψα  έχοντας στο μυαλό μου αυτό που σημειώνει ο Γκυστάβ Φλομπέρ στον πρόλογο του έπους της “Σαλαμπώ” ότι η πένα του είχε στομώσει από όσα έβλεπε γύρω του, που του προξενούσαν φρίκη και συχνά αηδία… δεν ένοιωθα ακριβώς έτσι, αλλά ήθελα κι εγώ να αποδράσω από το σήμερα. Όχι για να επιστρέψω… στον προπατορικό παράδεισο, αλλά για να ταξιδέψω στο αγαπημένο μου Βυζάντιο. Αυτό θα ζήσει σε ένα βαθμό διαβάζοντας τον “Ερωτευμένο Καίσαρα” και ο αναγνώστης. Τη γεύση μιας άλλης εποχής, του ελληνικού μεσαίωνα, όπου οι πολίτες, οι άρχοντες, οι παρίες και οι εκλεκτοί μιας συρρικνωμένης και πολιορκημένης πανταχόθεν, άλλοτε λαμπρής, αυτοκρατορίας, βιώνουν τη φτώχεια, την έκπτωση των αξιών, την παρακμή, την απομόνωση και τον τρόμο ενόψει της έλευσης των “βαρβάρων” και της επικείμενης καταστροφής. Κοινωνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο, που προκαλούν συναισθήματα τα οποία δεν μας είναι εντελώς άγνωστα σήμερα, καθώς την παρούσα περίοδο βιώσαμε σε μια διαφορετική κλίμακα την απομόνωση και τον τρόμο, πολιορκημένοι κι εμείς από την οικονομική κρίση, την εξωτερική απειλή και τον εσωτερικό εφιάλτη, φανταστικό ή πραγματικό δεν έχει σημασία, της επελαύνουσας πανδημίας.

 

 

“Ερωτευμένος Καίσαρ”, ο τίτλος του βιβλίου σας και μάλιστα βραβευμένου Ιστορικού μυθιστορήματος από την Εθνική Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών και τον Πολιτιστικό Οργανισμό “Culture4all” . Τί πραγματεύεται?

Tο… τέλος της Ιστορίας, όπως τουλάχιστον την ξέρουμε! Και αυτό συμβαίνει όταν
εξακόσια χρόνια μετά από την άλωση της Βασιλεύουσας, έρχεται στην επιφάνεια το ανομολόγητο του έρωτα, μιας ανυπότακτης Λατίνας, που θρυμματίζει τα κοινωνικά στερεότυπα κι ενός γενναίου άντρα, ενός βασιλέα που είναι παγιδευμένος ανάμεσα στην επιθυμία και το χρέος! Η υπόθεση του «Ερωτευμένου Καίσαρα» εκτυλίσσεται παράλληλα στο σκοτεινό παρελθόν, στα τέλη Φλεβάρη του 1453, πίσω από τα θαλάσσια τείχη της πολιορκημένης, από τους Οθωμανούς, Κωνσταντινούπολης, αλλά και στο εγγύς μέλλον, στη σύγχρονη Ελλάδα, με φόντο το δράμα των προσφύγων στη Λέσβο και τον αόρατο πόλεμο των κατασκόπων στις δύο πλευρές του Αιγαίου. Είναι δύο ιστορίες που κινούνται καμπυλόγραμμα μέσα στις σελίδες και κάποια στιγμή τέμνονται, συναντώνται. Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους, τους τόσο διαφορετικούς, τους τόσο παρόμοιους, όπως στο τέλος προκύπτει, σχοινοβατούν η αρχαιολόγος Ντόροθι Γλαυκία και ο ιδιοφυής βυζαντινολόγος Έρασμος Βιεννέζης, αναζητώντας αρχαία σύμβολα, κώδικες, επιγραφές και κρυφά μηνύματα μέσα στον λαβύρινθο μιας υπόγειας πολιτείας, στο λημέρι της μυστικής Αδελφότητας των Ιπποτών του Δράκου. Αναζητώντας την απάντηση για το μεγαλύτερο απόκρυφο της ελληνικής Ιστορίας, για ένα επικίνδυνο μυστικό, που καραδοκεί επί έξι αιώνες αθόρυβα και καρτερικά, στη χοάνη του Θρύλου και της Λήθης. Ένα κινηματογραφικό μυθιστόρημα, ένα μυθιστόρημα – και το αναφέρω χωρίς την παραμικρή υποψία έπαρσης- που εκτός από το μυστήριο και τη φαντασία, τις ιστορικές και αστυνομικές πτυχές του, τα φιλοσοφικά ή θεολογικά του διλήμματα, γράφτηκε κυρίως και ως ένα είδος ύμνου, μιας νοερής σπονδής, προς την πεισματώδη μάχη, την «ιερή» θυσία του Έρωτα για να νικήσει τον Θάνατο. Γιατί τελικά… τα μικρά και ασήμαντα «αν» που ραδιουργούν αδιάλειπτα μέσα στο μεδούλι των καταστάσεων, των σχέσεων, των εξαρτήσεων και των συναισθημάτων… είναι αυτά που γράφουν την ιστορία. Ξέρετε, με τιμάει ιδιαίτερα ο χαρακτηρισμός που έδωσε ο εκδοτικός μου οίκος, τα 24γράμματα, στο βιβλίο μου, ότι είναι “ίσως το πιο συναρπαστικό μυθιστόρημα της πενταετίας”. Στην πραγματικότητα το μυστικό που κρύβει στις σελίδες του ο “ερωτευμένος Καίσαρ”, είναι μεγάλο και επικίνδυνο και για να είμαι ειλικρινής όταν τον ολοκλήρωσα δεν ήμουν καθόλου βέβαιος ότι ήθελα να μπω στην περιπέτεια της έκδοσης, ότι ήμουν, αν θέλετε, επαρκώς ριψοκίνδυνος τουλάχιστον όσο οι ήρωες μου, ωστόσο… ωστόσο μετά τη βράβευση του, ήμουν υποχρεωμένος ηθικά να το υποστηρίξω και αυτό έκανα.

Πόσο συνέβαλε η δημοσιογραφική σας ιδιότητα στην συγγραφή του βιβλίου σας

Νομίζω σε πολύ μεγάλο βαθμό καθώς πρόκειται για ιστορικό μυθιστόρημα και η έρευνα που έγινε ήταν με πάσα λεπτομέρεια, ενδελεχής, σχολαστική, μεγάλη σε βάθος και σε εύρος. Αυτό που προέκυψε δεν είναι ακριβώς μυθοπλασία. Είναι μια αιρετική αντίληψη της ιστορίας, μια εκδοχή που είναι ή θα μπορούσε να είναι αληθινή. Αν με ρωτήσετε, για μένα είναι απολύτως πραγματική, ακριβώς διότι την έζησα. Εκεί με οδήγησαν τα γνωστά και άγνωστα στοιχεία που ανακάλυψα και μελέτησα, οι ιστορικές μαρτυρίες, οι πηγές, τα όσα γράφτηκαν, αλλά και τα όσα δεν… γράφτηκαν, οι πρωταγωνιστές της αφήγησης και τα μύχια αισθήματα, τα ορμέμφυτα τους.  Το συναρπαστικό είναι ότι συμπληρώνοντας τα κενά, συνθέτοντας το παζλ φαινομενικά ασύνδετων μεταξύ τους στοιχείων, ανάμεσα στις σελίδες του “Ερωτευμένου Καίσαρα” καραδοκεί η αποκάλυψη, ενός επικίνδυνου μυστικού, ενός ανομολόγητου, που κυριολεκτικά αλλάζει ή καλύτερα τελειώνει την Ελληνική Ιστορία. Ένα μυστικό το οποίο φυσικά δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι σε όλες τις περιπτώσεις, για την άντληση πληροφοριών διασταυρώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως πηγές εκατοντάδες ιστορικά βιβλία, βιογραφίες, μαρτυρίες, στρατιωτικά, ναυτικά, τουριστικά, λαογραφικά και αρχαιολογικά εγχειρίδια, διαδικτυακές αναρτήσεις, αναλυτική ηλεκτρονική χαρτογραφία,  παλαιότεροι και σύγχρονοι έντυποι χάρτες. Πρόθεσή μου ήταν αφενός να αποτυπωθούν με πιστότητα στο κείμενο το ιστορικό υπόβαθρο και οι πραγματικοί ιστορικοί χαρακτήρες και αφετέρου να αποδοθούν κατά την αφήγηση με όσο γίνεται μεγαλύτερη ακρίβεια οι αποστάσεις, οι δρόμοι, τα μνημεία, το αστικό περιβάλλον, η φύση και η γεωγραφία των περιοχών που αναφέρονται. Ως προς τη βιβλιογραφία, τις μαρτυρίες, τις συγγραφικές και ιστορικές πηγές που χρησιμοποιήθηκαν, εκτίμησα ότι λόγω του λογοτεχνικού -και όχι επιστημονικού- είδους του κειμένου θα ήταν μάλλον υπερβολή η προσθήκη ειδικού παραρτήματος, ωστόσο προσπάθησα κατά το δυνατόν να τις αναφέρω, πιστεύω, χωρίς να προκαλέσω εμπλοκή και ιδιαίτερα προβλήματα στη ροή της αφήγησης. Αντιθέτως επειδή υπήρχαν άλλα ζητήματα που απαιτούσαν οπτικές απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που θα απασχολήσουν τον αναγνώστη, θεώρησα σκόπιμο να υπάρχει ένα μικρό εικονογραφημένο ένθετο που θα αποτυπώνει με σχετική ακρίβεια τη γεωγραφία του χώρου, τα μυστικά σύμβολα, τους θυρεούς, τα επιγράμματα, τα κάστρα, τους λαβύρινθους, τους πύργους, τις αρχαιότητες και τις πολεμικές συγκρούσεις που περιγράφονται στο βιβλίο.

 

Ποιοί είναι οι επόμενοι στόχοι σας? ετοιμάζετε νέο βιβλίο?

Στόχος μου είναι εφεξής να παραδίνομαι άνευ όρων, έρμαιο των ηρώων μου και της ιστορίας, του τόπου και του χρόνου που οι πρωταγωνιστές κινούνται και δρουν, ώστε να γράφω τουλάχιστον ένα βιβλίο κάθε χρόνο. Σε αυτή τη φάση με έχει σαγηνεύσει το Βυζάντιο και τούτο διότι τριάντα χρόνια πριν, στη διάρκεια της προδιδακτορικής διατριβής μου για την “κοινωνική εξέλιξη και το ιστορικό μυθιστόρημα” διαπίστωσα με παράπονο ότι στη διεθνή βιβλιογραφία, ενώ υπήρχαν εκτενείς αναφορές στη δυτική λογοτεχνία του μεσαίωνα, υπήρχαν ελάχιστες ή ασήμαντες αναφορές στη βυζαντινή μυθιστορία. Αυτό κέντρισε το ενδιαφέρον και την περιέργεια μου. Λόγω καταγωγής, αλλά και εσωτερικής, πνευματικής παρόρμησης αν το θέλετε, νιώθω περισσότερο Ρωμιός, βυζαντινός, παρά νεο-Έλληνας. Έτσι άρχισα να μελετάω οτιδήποτε είχε σχέση με το Βυζάντιο, παλαιότερες και νεότερες πηγές, αναρίθμητα βιβλία που είχαν σχέση   ιδιαίτερα με την ύστερη περίοδο της αυτοκρατορίας, την περίοδο της παρακμής της. Όταν αποφάσισα να συγγράψω ήταν ήδη για μένα ένας κόσμος οικείος. Στην πραγματικότητα  ο “Ερωτευμένος Καίσαρ” αποτελεί τη συνέχεια (sequel) ή καλύτερα τη λεπτομέρεια μιας πολύ μεγαλύτερης σε όγκο και περιεχόμενο μυθιστορίας -την υπολογίζω σε τρία ή τέσσερα ακόμη πολυσέλιδα βιβλία- που η συγγραφή της βρίσκεται σε εξέλιξη και το πρώτο μέρος της, το πρώτο βιβλίο που θα ακολουθήσει ως προ-ιστορία (prequel) τον Ερωτευμένο Καίσαρα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Η πλοκή της μυθιστορίας που θα ακολουθήσει διαδραματίζεται στο γεωγραφικό, ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό “θέατρο” της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης μερικά χρόνια πριν και μερικά χρόνια μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, με πρωταγωνιστές, εκτός από τους φανταστικούς ήρωες και τις ηρωίδες που ζωντανεύουν στις σελίδες της, όλα  τα κεντρικά ιστορικά πρόσωπα της εποχής. Πρόκειται για την πιο θολή περίοδο της ελληνικής ιστορίας στο λυκαυγές του δυτικού μεσαίωνα και την ολοκληρωτική υποδούλωση του ελληνισμού στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Έχει πολύ μεγάλο ερευνητικό ενδιαφέρον, διότι εκείνη την περίοδο ξεφλουδίζεται όλη η δομή της βυζαντινής κυριαρχίας και έρχονται στην επιφάνεια πάρα πολλά σημαντικά στοιχεία, πάρα πολλά σπουδαία, ασύλληπτα μυστικά. Μυστικά που μας περιμένουν όλους, εμένα, εσένα αγαπητή μου Ραλλιώ, να τα βρούμε και να τα αποκαλύψουμε γιατί μέσα από αυτά, μέσα από το προγονικό μας παρελθόν μπορούμε να μάθουμε το σήμερα, να μάθουμε για μας, για τα ταλέντα, τα πάθη και τα λάθη μας, να τα αποκαλύψουμε και γιατί όχι να τα “θεραπεύσουμε”, να περιορίσουμε όσα μας τυραννούν, μας βλάπτουν και μας πονάνε….

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ  

Ο Παναγιώτης, Σεραφείμ, Χανός κατάγεται από πρόσφυγες γονείς από την Καλλίπολη και τη Μάδυτο του Ελλησπόντου, παιδιά των διωγμών, των χαμένων πατρίδων και του πολέμου που κατέληξαν στη Βόρεια Ελλάδα. Σπούδασε δημοσιογραφία στη Θεσσαλονίκη και Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Μεταπτυχιακά αναζήτησε τη γνώση ως “Σύμβουλος Επικοινωνίας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης” και ως υποψήφιος Δρ του Παντείου στην Κοινωνιολογία της Λογοτεχνίας. Ασκεί τη δημοσιογραφία πάνω από τρεις δεκαετίες, είναι τακτικό μέλος της Ε.Σ.Η.Ε.Μ-Θ, ενώ διετέλεσε αιρετό μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, του Μορφωτικού της Ιδρύματος και του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού της Συμβουλίου. Το λογοτεχνικό του έργο έχει διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και βραβεύτηκε από συλλόγους Πολιτισμού, Τέχνης και Λόγου. Το 1998 εκδόθηκε συλλογή διηγημάτων του με τίτλο «Η ουρά της τίγρης» από τις Εκδόσεις «Όμηρος».

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...