Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μαχαίρι στο κόκκαλο Περισσότερες από 4.000 καταγγελίες δέχτηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2015

Περισσότερες από 4.000 καταγγελίες δέχτηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2015

 

Η ανάλυσή τους είναι:

 

Α/Α

Κατηγορία

 

Αριθμός

Ποσοστό

1

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

1.092

25,09

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

930

21,37

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

766

 

 

 

Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

70

 

 

 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

42

 

 

 

Πάροχοι νερού

26

 

 

 

Φυσικό Αέριο

26

 

 

3

Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών

 

394

9,05

4

Πωλήσεις από απόσταση

 

278

6,39

5

Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

 

234

5,38

6

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

198

4,55

7

Τουριστικές υπηρεσίες

 

178

4,09

8

Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ

 

136

3,13

9

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

126

2,90

10

Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών

 

106

2,44

11

Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

 

98

2,25

12

Λοιπές καταγγελίες

 

88

2,02

13

Ινστιτούτα – Γυμναστήρια

 

74

1,70

14

Ενοίκια – Κοινόχρηστα

 

68

1,56

15

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

52

1,19

16

Προκαταβολές

 

52

1,19

17

Σουπερμάρκετ

 

42

0,97

18

Φάρμακα- υγεία

 

38

0,87

19

Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)

 

36

0,83

20

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

34

0,78

21

Αυξήσεις τιμών

 

32

0,74

22

Εκπτώσεις

 

28

0,64

23

Νοθεία – Κλοπή καυσίμων

 

14

0,32

24

Εισπρακτικές εταιρίες

 

14

0,32

25

Χαράτσι Χαλκιδικής

 

6

0,14

26

Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής

 

4

0,09

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

4.352

100,00

 

Μέσα στο 2015, το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε  448 καταγγελίες, 3.084 παράπονα, 820 ερωτήματα καταναλωτών.

 

 

Πρέπει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 4.352 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 18,75 % κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

 

Το 91,52 % των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 38 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. 1 καταγγελία παραπέμφθηκε, στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Δήμου Καλαμαριάς, η οποία αποφάσισε υπέρ του καταναλωτή.

 

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 157.719,88 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου:59.585,38ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα:27.440,12ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες:19.531,12ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ:16.070,00ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων:14.987,82ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών:11.761,22ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση:3.125,22ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες:2.483,00ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών:1.106,00ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες:1.000,00ευρώ
  • Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική):630,00ευρώ

 

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Party Νεολαίας – Ραλλιώ Λεπίδου – Γιώργος Αξάς – Cosmoradio 95,1 – Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης
Εσείς ΝΕΟΙ.... Ήρθε η ώρα να πάρετε τη σκυτάλη στα χέρια σας και να γίνετε οι πρωταγωνιστές στην Περιφέρεια που ζήτε. Να έχετε τον πρώτο...
Κωνσταντίνος Ζέρβας: Κατάμεστο το «Ιωάννης Βελλίδης» για την κεντρική προεκλογική του ομιλία
Καθαρή εντολή για μια νίκη της πόλης και των πολιτών της ζήτησε απόψε (28/09) ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΝΑΙ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ», Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος...
Παγκόσμια ημέρα καρδιάς: Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων
Ένας στους τρεις θανάτους από καρδιαγγειακά νοσήματα συμβαίνουν πρόωρα σε άτομα ηλικίας κάτω των 70 ετών. Περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα παγκοσμίως παρά από...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Party Νεολαίας – Ραλλιώ Λεπίδου – Γιώργος Αξάς – Cosmoradio 95,1 – Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης
Εσείς ΝΕΟΙ.... Ήρθε η ώρα να πάρετε τη σκυτάλη στα χέρια σας και να γίνετε οι πρωταγωνιστές στην Περιφέρεια που ζήτε. Να έχετε τον πρώτο...
SCOPE: Communications υπογράφει σύμβαση επικοινωνίας με τον Frontex
Η SCOPE Communications, το in-house agency της Netcompany-Intrasoft, υπέγραψε νέα τετραετή σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής της ΕΕ (Frontex), για υπηρεσίες...
Κωνσταντίνος Ζέρβας: Κατάμεστο το «Ιωάννης Βελλίδης» για την κεντρική προεκλογική του ομιλία
Καθαρή εντολή για μια νίκη της πόλης και των πολιτών της ζήτησε απόψε (28/09) ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΝΑΙ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ», Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος...