Η ανάλυσή τους είναι:
Α/Α |
Κατηγορία |
|
Αριθμός |
Ποσοστό |
1 |
Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις |
|
1.092 |
25,09 |
2 |
Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος |
|
930 |
21,37 |
|
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών |
766 |
|
|
|
Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας |
70 |
|
|
|
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος |
42 |
|
|
|
Πάροχοι νερού |
26 |
|
|
|
Φυσικό Αέριο |
26 |
|
|
3 |
Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών |
|
394 |
9,05 |
4 |
Πωλήσεις από απόσταση |
|
278 |
6,39 |
5 |
Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες |
|
234 |
5,38 |
6 |
Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες |
|
198 |
4,55 |
7 |
Τουριστικές υπηρεσίες |
|
178 |
4,09 |
8 |
Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ |
|
136 |
3,13 |
9 |
Ακατάλληλα τρόφιμα |
|
126 |
2,90 |
10 |
Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών |
|
106 |
2,44 |
11 |
Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές |
|
98 |
2,25 |
12 |
Λοιπές καταγγελίες |
|
88 |
2,02 |
13 |
Ινστιτούτα – Γυμναστήρια |
|
74 |
1,70 |
14 |
Ενοίκια – Κοινόχρηστα |
|
68 |
1,56 |
15 |
Ασφαλιστικές υπηρεσίες |
|
52 |
1,19 |
16 |
Προκαταβολές |
|
52 |
1,19 |
17 |
Σουπερμάρκετ |
|
42 |
0,97 |
18 |
Φάρμακα- υγεία |
|
38 |
0,87 |
19 |
Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) |
|
36 |
0,83 |
20 |
Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος |
|
34 |
0,78 |
21 |
Αυξήσεις τιμών |
|
32 |
0,74 |
22 |
Εκπτώσεις |
|
28 |
0,64 |
23 |
Νοθεία – Κλοπή καυσίμων |
|
14 |
0,32 |
24 |
Εισπρακτικές εταιρίες |
|
14 |
0,32 |
25 |
Χαράτσι Χαλκιδικής |
|
6 |
0,14 |
26 |
Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής |
|
4 |
0,09 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
4.352 |
100,00 |
Μέσα στο 2015, το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε 448 καταγγελίες, 3.084 παράπονα, 820 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 4.352 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 18,75 % κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Το 91,52 % των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 38 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. 1 καταγγελία παραπέμφθηκε, στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Δήμου Καλαμαριάς, η οποία αποφάσισε υπέρ του καταναλωτή.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 157.719,88 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου:59.585,38ευρώ
- Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα:27.440,12ευρώ
- Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες:19.531,12ευρώ
- Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ:16.070,00ευρώ
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων:14.987,82ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών:11.761,22ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση:3.125,22ευρώ
- Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες:2.483,00ευρώ
- Επιστροφές προκαταβολών:1.106,00ευρώ
- Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες:1.000,00ευρώ
- Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική):630,00ευρώ
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.