Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μαχαίρι στο κόκκαλο Περισσότερες από 4.000 καταγγελίες δέχτηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2015

Περισσότερες από 4.000 καταγγελίες δέχτηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2015

 

Η ανάλυσή τους είναι:

 

Α/Α

Κατηγορία

 

Αριθμός

Ποσοστό

1

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

1.092

25,09

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

930

21,37

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

766

 

 

 

Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

70

 

 

 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

42

 

 

 

Πάροχοι νερού

26

 

 

 

Φυσικό Αέριο

26

 

 

3

Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών

 

394

9,05

4

Πωλήσεις από απόσταση

 

278

6,39

5

Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

 

234

5,38

6

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

198

4,55

7

Τουριστικές υπηρεσίες

 

178

4,09

8

Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ

 

136

3,13

9

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

126

2,90

10

Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών

 

106

2,44

11

Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

 

98

2,25

12

Λοιπές καταγγελίες

 

88

2,02

13

Ινστιτούτα – Γυμναστήρια

 

74

1,70

14

Ενοίκια – Κοινόχρηστα

 

68

1,56

15

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

52

1,19

16

Προκαταβολές

 

52

1,19

17

Σουπερμάρκετ

 

42

0,97

18

Φάρμακα- υγεία

 

38

0,87

19

Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)

 

36

0,83

20

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

34

0,78

21

Αυξήσεις τιμών

 

32

0,74

22

Εκπτώσεις

 

28

0,64

23

Νοθεία – Κλοπή καυσίμων

 

14

0,32

24

Εισπρακτικές εταιρίες

 

14

0,32

25

Χαράτσι Χαλκιδικής

 

6

0,14

26

Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής

 

4

0,09

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

4.352

100,00

 

Μέσα στο 2015, το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε  448 καταγγελίες, 3.084 παράπονα, 820 ερωτήματα καταναλωτών.

 

 

Πρέπει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 4.352 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 18,75 % κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

 

Το 91,52 % των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 38 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. 1 καταγγελία παραπέμφθηκε, στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Δήμου Καλαμαριάς, η οποία αποφάσισε υπέρ του καταναλωτή.

 

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 157.719,88 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου:59.585,38ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα:27.440,12ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες:19.531,12ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ:16.070,00ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων:14.987,82ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών:11.761,22ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση:3.125,22ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες:2.483,00ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών:1.106,00ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες:1.000,00ευρώ
  • Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική):630,00ευρώ

 

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...
Νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit: πράσινο φως για την επιτάχυνση της ανάπτυξης
Η «νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit» αποσκοπεί στη μείωση του κόστους ανάπτυξης υπερταχέων δικτύων. Η νομοθεσία, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί με το Συμβούλιο και...
Δικαίωμα στην επισκευή: νέοι κανόνες για πιο εύκολες και οικονομικές επισκευές
Οι νέοι κανόνες ενισχύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, ελαττώνουν τα σκουπίδια και ενισχύουν τον κλάδο των επισκευών, κάνοντάς τες ευκολότερες και πιο συμφέρουσες. Την Τρίτη...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Φωτογραφία : “Πάσχα στο Άγιον Όρος”
Η Αγιορειτική Εστία συμμετέχει στις εκδηλώσεις της «Λατρευτικής Εβδομάδας» του Δήμου Θεσσαλονίκης, με την διοργάνωση της ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας και ιερών κειμηλίων με τίτλο:...
ΜΕΒΓΑΛ: Αγάπης Έργα για την κοινωνία
Για περισσότερα από 74 χρόνια η ΜΕΒΓΑΛ φροντίζει να φέρει στο τραπέζι μας προϊόντα που είναι απαραίτητα για μία ισορροπημένη διατροφή και ενισχύουν την...
Coffee Island: Προχωρά σε σημαντική δωρεά για την εκπαίδευση των νέων νευροχειρουργών
Η ομάδα της Coffee Island, συνεχίζει, με αφοσίωση, να νοιάζεται για όλα αυτά που κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ως αρωγός διαφόρων πρωτοβουλιών που ενισχύουν την...