Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΙΕΛΚΑ: 2 στους 3 αγοραστές e-supermarket υιοθέτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο...

ΙΕΛΚΑ: 2 στους 3 αγοραστές e-supermarket υιοθέτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές την περίοδο του lockdown

Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό, η ευκολία και ταχύτητα αγορών ήταν οι βασικοί λόγοι για την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο των τροφίμων καθώς επίσης και την διατήρηση της δυναμικής και το επόμενο διάστημα σύμφωνα με κοινή έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και της εταιρείας Convert Group με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή Μάιος 2021).

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την Convert Group, έχουν ξεπεράσει το 2020, τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν ληφθούν υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κλπ. Παράλληλα, ή έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ συστηματικά online έχει φτάσει πλέον στο 12% το 2021 έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.

Η πλειοψηφία των αγοραστών από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές, 33%, είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου.

Η σύνδεση μεγάλης πλειοψηφίας των νέων αγοραστών με τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σούπερ μάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα.

Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021. Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%. Ποσοστό 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών.

 

Η εικόνα είναι πιο σύνθετη όσον αφορά τους λόγους διατήρησης των ηλεκτρονικών αγορών όπως προκύπτει από την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών. Τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι η ευκολία μεταφοράς (ποσοστό 59%) και η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%.

Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών. Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο. Συγκεκριμένα, 1 στους 2 αγοραστές ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, το 46% αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Βέβαια το 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο και αποτελούν ένα κοινό το οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου να προσεγγίσουν, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη

Παρά αυτή την σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή. Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket η αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα. Σημειώνεται ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο.

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος: Ποιες χρεώσεις φέρνει ο Απρίλιος 2024
Χωρίς σημαντικές αλλαγές αναμένονται τα τιμολόγια ρεύματος του Απριλίου 2024. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν προκύπτουν μεγάλες διακυμάνσεις, καθώς η Τιμή Εκκαθάρισης Αγοράς...
Μητσοτάκης: Στα 830 ευρώ ο κατώτατος μισθός
Στη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει μία ημέρα μετά την πρόταση δυσπιστίας κατά της...
Κολωνός: Ένοχος για βιασμό και μαστροπεία ο Μίχος – Αθώα η μητέρα της 12χρονης
Την ενοχή του Ηλία Μίχου, βασικού κατηγορούμενου για την υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης της 12χρονης στον Κολωνό, αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας. Το δικαστήριο...