Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που προκύπτουν από εργασία των Α. Καρύδα, από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΤΕΙ-Θ για τις νέες τεχνολογίες, και Κ. Νικολάου, από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, την οποία παρουσίασαν στο 4ο Περιβαλλοντικό συνέδριο Μακεδονίας.
Στην εργασία επιχειρήθηκε μια κατηγοριοποίηση και χαρτογράφηση των κύριων οδικών αξόνων της Θεσσαλονίκης, με βάση κυκλοφοριακές παραμέτρους, επίπεδα εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων και θορύβου, σε 1.248 οδικά σημεία.
Όπως προκύπτει, ο θόρυβος είναι μεγάλο πρόβλημα στην πόλη, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στην οδό Διαγόρα, όπου η υπολογιζόμενη τιμή φτάνει τα 80 dB. Η κατάσταση γίνεται καλύτερη σε μικρότερους δρόμους, όπου η κίνηση των αυτοκινήτων δεν είναι συνεχόμενη και ασταμάτητη, όπως συμβαίνει στο κέντρο κυρίως της πόλης αλλά κα στην περιφερειακή οδό.
Όσον αφορά τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, από τα 1248 οδικά τμήματα, στα οποία υπολογίστηκαν οι εκπομπές του μονοξειδίου του άνθρακα (CO), των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), του διοξειδίου του θείου (SO2) και των οξειδίων του αζώτου (NOx), προκύπτει ότι στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης οι συγκεντρώσεις τους είναι σε χαμηλά επίπεδα.
Οι υψηλότερες τιμές εκπομπών παρατηρούνται επί των οδών Τσιμισκή και Εγνατίας και γενικότερα στο κέντρο της πόλης, όπως και στην περιφερειακή οδό.
με πληροφορίες ΑΠΕ – ΜΠΕ