Αρχική BUSINESS Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις 300 εκατ. και νέα γραμμή άμυνας

Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις 300 εκατ. και νέα γραμμή άμυνας

Σημαντικές επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτές να υπολογίζονται τα κεφάλαια που θα πέσουν στην αγορά για εξαγορές, έχουν προϋπολογίσει για τη φετινή χρονιά οι μεγάλοι παίκτες του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων και των σούπερ μάρκετ.

Μπορεί η φετινή χρονιά να μην ξεκίνησε με το δεξί, -το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου σημειώθηκε πτώση κοντά στο 4% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων- ωστόσο ο πόλεμος στην Ουκρανία, αν και πιέζει τον κλάδο και τους καταναλωτές δημιουργεί το έδαφος για υψηλές επιδόσεις στον κλάδο και το 2022.

Όπως μας λέει στέλεχος της αγοράς «ο βασικός στόχος είναι να αυξηθούν οι όγκοι και να διατηρηθεί η πιστότητα των καταναλωτών». Στο πλαίσιο αυτό όλοι οι παίκτες που δραστηριοποιούνται στη χώρα αλλά και αυτοί που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην αγορά εστιάζουν στην ανάπτυξη του φυσικού τους δικτύου και στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού τους καναλιού.

Σκλαβενίτης

Το πλάνο του νούμερο ένα παίκτη του κλάδου προβλέπει την ανακαίνιση 40 καταστημάτων και την ενδυνάμωση της ψηφιακής του δραστηριότητας, μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας για τη φετινή χρονιά αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ. Στο επίκεντρο των επενδύσεων βρίσκονται τα  νέα καταστήματα στη Γλυφάδα και το υπερμάρκετ στο ιστορικό κτήριο της Renault – MAVA, που βρίσκεται στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της. Ο σχεδιασμός  για το 2022 αναμένεται να απορροφήσει κεφάλαια ύψους 60 εκατ. ευρώ, με το μοντέλο των καταστημάτων της γειτονιάς να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της αναπτυξιακής στρατηγικής δικτύου της αλυσίδας. Ιδιαίτερη σημασία δίνει η αλυσίδα στην ενίσχυση των υποδομών της και τα logistics, στην κατεύθυνση της βέλτιστης αξιοποίησης των αποθεμάτων και της βελτιστοποίησης του συστήματος παραγγελιοδοσίας.

Μασούτης

Η αλυσίδα που ξεκίνησε από τη Βόρειο Ελλάδα εμφανίζει τη μεγαλύτερη κινητικότητα. Πριν από λίγες εβδομάδες ήρθε σε συμφωνία με τους μετόχους της Κρητικής αλυσίδας ΣΥΝΚΑ για τη δημιουργία μιας νέας κοινής εταιρείας. Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%. Ο συνεταιρισμός θα έχει την πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο του νέου εταιρικού σχήματος και το management, ενώ οι μέτοχοι του συνεταιρισμού θα εξακολουθούν να διατηρούν τα δικαιώματά τους και θα έχουν ενεργή συμμετοχή σε στρατηγικές αποφάσεις του ΣΥΝ.ΚΑ.

Εκτός από τη συμφωνία με τον ΣΥΝΚΑ ο Μασούτης έχει προγραμματίσει για τη φετινή χρονιά επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία τουλάχιστον πέντε νέων καταστημάτων σε Καβάλα, Ναύπακτο, Ιωάννινα και Λαμία, ενώ στο στόχαστρο της εταιρείας βρίσκεται η Πελοπόννησος, η Αττική αλλά και τα νησιά. Επίσης σχεδιάζει τη δημιουργία dark store στην Αττική.

METRO AEBE

Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ δρομολογεί η αλυσίδα της οικογένειας Παντελιάδη. Οι νέες επενδύσεις εκτός από τη δημιουργία νέων καταστημάτων αφορούν και στην ολοκλήρωση της επέκτασης του Κέντρου Διανομής στη Β. Ελλάδα κατά 20.000 τ.μ. Η αλυσίδα δίνει βαρύτητα και στο πεδίο της εξοικονόμησης ενέργειας ξεκινώντας φέτος ένα μεγάλο πρόγραμμα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των κτηρίων. Στις στέγες 35-40 ιδιόκτητων καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 20202, η πρώτη φάση της ανάπτυξης δικτύου φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την περαιτέρω αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Carrefour

Από την Κρήτη θα επανέλθει στην ελληνική αγορά η γαλλική αλυσίδα  Carrefour με νέο συνεργάτη, την εταιρεία Retail & Μore S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, που αποτελεί μέλος του Ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Η Retail & More – ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι – δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος.

Lidl

Πιστή στο επενδυτικό της πρόγραμμα παραμένει και η αλυσίδα Lidl. Για τη διετία 2022-2023 έχει προγραμματίσει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με όσα έχει γνωστοποιήσει πρόσφατα η αλυσίδα το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία πέντε νέων καταστημάτων. Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει και καινούριο εφοδιαστικό κέντρο στην Αττική.

ΠΗΓΗ: www.powergame.gr

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...