Έτσι, μέσα σε δύο μόλις μήνες (και πιο συγκεκριμένα από τις 16 Μαρτίου) από τα 1,524 ευρώ ανά λίτρο, η βενζίνη έχει αυξηθεί κατά 6,5%, ενώ το ντίζελ κατά 7%, από τα 1,306 ευρώ ανά λίτρο.
Όσον αφορά τις επιμέρους τιμές ανά νομό, όπως είναι φυσικό τις πρώτες θέσεις σε υψηλότερη τιμή των καυσίμων καταλαμβάνουν τα νησιά, αφού π.χ. στις Κυκλάδες η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται στα 1,84 ευρώ ανά λίτρο, στα Δωδεκάνησα στα 1,77 ευρώ το λίτρο και στη Σάμο στα 1,74 ευρώ.
«Τσιμπημένες» είναι όμως οι τιμές και σε αρκετές ηπειρωτικές περιοχές, όπως για παράδειγμα στην Ευρυτανία, όπου η αμόλυβδη πωλείται στα 1,72 ευρώ ανά λίτρο.
Η υπερφορολγηση βλάπτει σοβαρά την τιμή!
Πάντως, ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας, οι ανοδικές τάσεις της παγκόσμιας αγοράς λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στη λιανική, λόγω της υπερφορολόγησης των καυσίμων.
Απόδειξη το γεγονός ότι, από τα 1,624 ευρώ ανά λίτρο που κόστιζε η αμόλυβδη την περασμένη Παρασκευή, το 63,21% (δηλαδή περίπου το 1 ευρώ) οφειλόταν σε φόρους και επιβαρύνσεις και μόλις το 36,79% στο κόστους του διυλιστηρίου και το κέρδος των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων.
Το αποτέλεσμα είναι η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές υγρών καυσίμων στην Ευρώπη.
Έτσι, για παράδειγμα, ο Έλληνας οδηγός πληρώνει την 4η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη, τη στιγμή που αν συγκριθούν οι τιμές χωρίς τους φόρους, το εγχώριο κόστος του καυσίμου κατατάσσει την Ελλάδα στην 11η θέση της Ε.Ε.