Αρχική BUSINESS Νέα Νέα εμπορική έκθεση «Mediterranean Food 2014» 21 έως 23 Σεπτεμβρίου στο...

Νέα εμπορική έκθεση «Mediterranean Food 2014» 21 έως 23 Σεπτεμβρίου στο Ντίσελντορφ

Τον Σεπτέμβριο του 2014 εγκαινιάζεται για πρώτη φορά η νέα εμπορική έκθεση Mediterranean Food στο Ντίσελντορφ. Η Mediterranean Food φέρνει στο προσκήνιο τον «κήπο της Ευρώπης» και είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στα μεσογειακά προϊόντα διατροφής από χώρες της Μεσογείου – από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία και την Τουρκία μέχρι το Ισραήλ, την Τυνησία, την Αίγυπτο και άλλες.

 

Στόχος της Mediterranean Food είναι να αποτελέσει μια ξεχωριστή  πλατφόρμα για να καλύψει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα μεσογειακά προϊόντα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Μέσω αυτής οι προμηθευτές θα μπορούν να διαφοροποιηθούν από την ευρύτερη γκάμα προϊόντων διατροφής και να προωθούν τη δική τους κατηγορία προϊόντων.

 

Η έκθετες θα παρουσιάσουν μόνο αυθεντικά μεσογειακά τρόφιμα και όχι τύπους μεσογειακών τροφίμων (π.χ. «με ιταλική συνταγή»). Τα προϊόντα που εκτίθενται θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν προέλευση από μια χώρα της Μεσογείου. 

 

«Αυτό το concept της έκθεσης, με τον συγκεκριμένο κεντρικό άξονα, είναι μοναδικό στον κόσμο», επισημαίνει ο Χανς Βέρνερ Ράινχαρντ, αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του υπεύθυνου για τη λειτουργία της έκθεσης οργανισμού Messe Düsseldorf.

 

Η αγορά των μεσογειακών προϊόντων διατροφής, παρά την τεράστια ποικιλομορφία των προϊόντων της ή ίσως εξαιτίας αυτής, δεν έχει προβληθεί επαρκώς στην Κεντρική Ευρώπη μέχρι σήμερα. Συχνά αυτό οφείλεται σε άγνοια ή ελλιπή ενημέρωση σχετικά με την τυποποίηση των μεσογειακών προϊόντων διατροφής, τον συνδυασμό τους με άλλα τρόφιμα ή την ιδιαιτερότητά τους εν γένει. Εντούτοις, η μεσογειακή κουζίνα γνωρίζει μοναδική άνθηση στους καταναλωτές, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη γαστρονομική κατηγορία. Αντιπροσωπεύει τον ήλιο και την αίσθηση διακοπών, την απόλαυση και τη φρεσκάδα, την υγεία και την ευεξία. 

 

Εδώ λοιπόν παρουσιάζονται τεράστιες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες για το λιανικό εμπόριο τροφίμων. Ενώ υπάρχει, για παράδειγμα, ένα ράφι για τα ασιατικά προϊόντα, τα μεσογειακά τρόφιμα θα τα βρει κανείς στην καλύτερη περίπτωση διάσπαρτα στα καταστήματα λιανικής, χωρίς να αποτελούν ένα ξεχωριστό σύνολο. Ένα ράφι μεσογειακών προϊόντων που θα παρέχει μια συνολική εικόνα της μεγάλης ποικιλίας και της υψηλής ποιότητας των συχνά άγνωστων προϊόντων από 20 και πλέον χώρες της Μεσογείου δεν υπάρχει ακόμη. Επιπλέον, δεν υπάρχουν στο εμπόριο κατάλληλοι τρόποι παρουσίασης και υποδείξεις ως προς τη χρήση και τυποποίηση των προϊόντων αυτών που θα προσελκύσουν  τον καταναλωτή. Συνεπώς, η ένταξη ορισμένων μεσογειακών τροφίμων στην γκάμα ενός καταστήματος λιανικής μπορεί να αποτελέσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 

 

Σε αυτό αποβλέπει να βοηθήσει η έκθεση Mediterranean Food ως μια πλατφόρμα συνάντησης των διαφόρων φορέων και συντελεστών, καθώς οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για το λιανικό εμπόριο τροφίμων της Κεντρικής Ευρώπης, τον κλάδο εστίασης και τη βιομηχανία θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν στα περίπτερα της έκθεσης μεμονωμένες επιχειρήσεις από τις χώρες της Μεσογείου, αλλά και ολόκληρες περιοχές (π.χ. την Πελοπόννησο ή την Καταλονία), συνδέσμους, εξαγωγείς και επιμελητήρια από τις χώρες αυτές. 

 

Ειδικά για τους μικρούς παραγωγούς από τις χώρες της Μεσογείου, η νέα έκθεση μπορεί να βοηθήσει ως εφαλτήριο για την είσοδο στις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Παράλληλα θα λειτουργήσει ένα ανοικτό φόρουμ που θα καλύψει στρατηγικά και οργανωτικά ζητήματα που αφορούν νομικές πτυχές ή την αλυσίδα διανομής, αλλά θα παρέχει και συμβουλές για την είσοδο των παραγωγών από τις μεσογειακές χώρες στην αγορά της Ευρώπης.  Οι ομιλίες θα διεξαχθούν σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Agri).

 

Για το λιανεμπόριο τροφίμων, η έκθεση Mediterranean Food παρέχει τη δυνατότητα να εντάξουν νέα προϊόντα στην γκάμα τους, αξιοποιώντας τα για την εξασφάλιση πιστών πελατών. Επιπλέον θα έχουν την ευκαιρία να δουν τη «Retail Zone», μια ειδική περιοχή στο μέσο της έκθεσης που θα αποτελεί πρότυπο για ένα μεσογειακό ράφι σε καταστήματα λιανικής. Στη ζώνη αυτή θα παρουσιάζονται συνολικές λύσεις για όλους τους κλάδους, από την κατασκευή του καταστήματος μέχρι την ιδανική προβολή των προϊόντων.

Στα προϊόντα που προβάλλονται στη Mediterranean Food συγκαταλέγονται κρεατικά, γαλακτοκομικά, ψάρια (φρέσκα και τυποποιημένα), λάδι, προϊόντα delicatessen, ξύδι, βότανα και μυρωδικά, μέλι, οπωροκηπευτικά, όσπρια, καρυκεύματα, προϊόντα ονομασίας προέλευσης, βιολογικά προϊόντα κ.α.  Για τους επισκέπτες η πρόκληση θα είναι μεγάλη, καθώς π.χ. στην κατηγορία των βοτάνων και των μυρωδικών υπάρχουν 6.000 ποικιλίες στην Ελλάδα, από τις οποίες περίπου 1.000 είναι ενδημικές και βρίσκονται μόνο σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Αυτές είναι που συμβάλλουν στην ιδιαίτερη γεύση και στα συστατικά μεγάλου αριθμού γνήσιων προϊόντων όπως το μέλι ή το τυρί, καθιστώντας τα γευστικά και ποιοτικά μοναδικά. Σε πολλούς, άγνωστο είναι επίσης το γεγονός ότι 75% των προϊόντων με ονομασία προέλευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση προέρχονται από μεσογειακές χώρες.

 

Η Mediterranean Food στην αίθουσα 11 της έκθεσης καθώς και οι InterMopro, InterCool και InterMeat στις αίθουσες 9 και 10 των εγκαταστάσεων της έκθεσης του Ντίσελντορφ θα είναι ανοικτές για επαγγελματίες από τις 21 έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2014 καθημερινά από τις 10 πμ ως τις 6 μμ. Ισχύει ένα εισιτήριο και για τις τέσσερις εκθέσεις. Περισσότερες πληροφορίες για τη Mediterranean Food θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.m-food.eu. 

Save the Date: Το ka-business.gr διοργανώνει Σάββατο 17 Δεκεμβρίου Μαραθώνια Εκπομπή για την κοινωνική ευθύνη
Καινοτομία και Ανάπτυξη δίχως κοινωνικό πρόσωπο δεν υπάρχει. Στο πλαίσιο αυτό πριν τρία  χρόνια η ομάδα του  δημιούργησε ένα νέο θεσμό θέλοντας να αναδείξει το...

Το ka-business.gr προτείνει

Save the Date: Το ka-business.gr διοργανώνει Σάββατο 17 Δεκεμβρίου Μαραθώνια Εκπομπή για την κοινωνική ευθύνη
Καινοτομία και Ανάπτυξη δίχως κοινωνικό πρόσωπο δεν υπάρχει. Στο πλαίσιο αυτό πριν τρία  χρόνια η ομάδα του  δημιούργησε ένα νέο θεσμό θέλοντας να αναδείξει το...
Χειμερινός Τουρισμός: Ποιους προορισμούς επιλέγουν οι Έλληνες για τις γιορτές
Mε υψηλή πληρότητα θα τρέξει για τα ξενοδοχεία η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς να...
Θεσσαλονίκη: Αρχίζουν τα γυρίσματα της ταινίας “Dirty Angels”
Αρχίζουν τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη τα γυρίσματα της ταινίας “Dirty Angels”, της κινηματογραφικής παραγωγής της Millennium Media σε συνεργασία με τα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Save the Date: Το ka-business.gr διοργανώνει Σάββατο 17 Δεκεμβρίου Μαραθώνια Εκπομπή για την κοινωνική ευθύνη
Καινοτομία και Ανάπτυξη δίχως κοινωνικό πρόσωπο δεν υπάρχει. Στο πλαίσιο αυτό πριν τρία  χρόνια η ομάδα του  δημιούργησε ένα νέο θεσμό θέλοντας να αναδείξει το...
Βούλα Πατουλίδου: Προσβασιμότητα για όλους στην αγορά της Θεσσαλονίκης
Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Βούλα Πατουλίδου, ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών Παράρτημα Μακεδονίας – Θράκης κ....
Χειμερινός Τουρισμός: Ποιους προορισμούς επιλέγουν οι Έλληνες για τις γιορτές
Mε υψηλή πληρότητα θα τρέξει για τα ξενοδοχεία η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς να...