Την ίδια ώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζεται να επαναφέρει την Intercity, που θα μειώσει κατά 120 λεπτά, στις 4 ώρες, τη σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.
Η συγκεκριμένη επιβατική αγορά είναι μία από τις πιο σημαντικές στη χώρα μας. Σχεδόν η μισή Ελλάδα μετακινείται σε αυτήν, αφού ετησίως πραγματοποιούνται περίπου 5 εκατ. μετακινήσεις. Οι μετακινήσεις αυτές αντιστοιχούν σε 15.000 μετακινήσεις ημερησίως και με δεδομένο ότι η μέση αξία κάθε μετακίνησης ανέρχεται σε περίπου 40 ευρώ, προκύπτει ένας ημερήσιος τζίρος 600.000 ευρώ ή περίπου 200 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Η μεγαλύτερη αγορά τόσο σε αριθμό επιβατών όσο και αξία είναι εκείνη των αεροπορικών μετακινήσεων. Σχεδόν 1,5 εκατομμύριο μετακινήσεις διεξάγονται μέσω αεροπλάνων (μερίδιο 30%) και ακολουθούν εκείνες μέσω λεωφορείων, τρένων και, τέλος, Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Προς το παρόν, η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης μονοπωλείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι υποβαθμισμένη.
Τα τρένα, κυρίως λόγω της κακής κατάστασης της υποδομής, παρουσιάζουν πολλά προβλήματα και απαιτούν πολλές ώρες για να μεταβούν στον προορισμό τους. Επιπλέον οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν συνάδουν με τον σύγχρονο καταναλωτή, αφού δεν διαθέτουν καν υπηρεσίες Wi-Fi. Ετσι η ζήτηση παραμένει υποτονική. Αξίζει να σημειωθεί ότι αναλογικά η κίνηση επιβατών μέσω σιδηροδρόμου στη χώρα μας ανέρχεται στο 1/8 του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Το μερίδιο του σιδηροδρόμου στην αγορά της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι μικρότερο του 25% και καλύπτει λιγότερο από 4.000 μετακινήσεις ημερησίως.