Αρχική BUSINESS Μεχρι το 2021 τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί σε Αθήνα και Θεσ/νίκη

Μεχρι το 2021 τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί σε Αθήνα και Θεσ/νίκη

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 περίπου 14.000-15.000 taxi που έχουν συμπληρώσει 15 ή 18 χρόνια κυκλοφορίας (ανάλογα με τον κυβισμό τους), αποσύρονται και δεν θα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Η απόσυρση φαντάζει ως μια καλή ευκαιρία οι οδηγοί taxi να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά τώρα που υπάρχουν ευνοϊκά κίνητρα και επιδότηση από την κυβέρνηση, ενώ στην αγορά υπάρχουν πολλά μοντέλα που προσφέρουν μεγάλους χώρους και μεγάλη αυτονομία που μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες ενός οδηγού taxi.

«Τον Μάρτιο του 2021 θα πρέπει να κοπούν 14.000-15.000 taxi σε όλη τη Ελλάδα λόγω παλαιότητας. Ένα μεγάλο μέρος των οχημάτων αυτών σίγουρα και καλό θα ήταν να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι από τις αρχές του επόμενου έτους θα δούμε πολλά ηλεκτρικά taxi να κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ελπίζω να ξεπεράσουμε το 50% ως ποσοστό αυτών των οδηγών που θα επιλέξουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Είναι σημαντικό εκτός των άλλων να έχουμε καθαρότερες και ήσυχες πόλεις», ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο fm 104,9 ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης.

«Θα δούμε ηλεκτρικά taxi στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα πολύ σύντομα. Υπάρχει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο από την πλευρά μας στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά. Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια από την ΔΕΘ. Ήταν τότε μια ιδέα να δημιουργήσουμε το taxi του μέλλοντος όπου στο σταντ είχαμε ένα παλιό taxi του 1938 με μανιβέλα και ένα σύγχρονο ταξί, όπου οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν την εξέλιξη του μέσου. Η τότε προσπάθειά μας εισακούστηκε από τον υπουργείο και τους κυβερνώντες και δημιουργήσαμε μια μελέτη που επισημαίνει την αναγκαιότητα και των πολλαπλών οφελών να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση. Λειτουργήσαμε την μελέτη μας και σήμερα βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο», ανέφερε ο κ. Σταυρίδης.

Σχολιάζοντας τα κίνητρα της κυβέρνησης για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Σταυρίδης επισήμανε πως: «σήμερα έχουμε πάρα πολύ καλή επιδότηση για τους επαγγελματίες οδηγούς. Πλέον ήρθε η ώρα να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Αν δεν υπήρχε η συγκυρία του κορονοϊού θα είχαμε δει ήδη ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους νωρίτερα. Αυτή η κατάσταση μας πήγε πάρα πολύ πίσω, καθώς έχει σημειωθεί μεγάλη μείωση του εισοδήματος των ταξιτζήδων. Όμως μέσα από τέτοιες καταστάσεις το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν οι οδηγοί ταξί είναι να αντικαταστήσουν το όχημά τους. Είμαστε επαγγελματίες που διανύουμε καθημερινά από 200 μέχρι 300 χιλιόμετρα την ημέρα και η ηλεκτροκίνηση θα μας δώσει πολλά οφέλη. Πρέπει να έχουμε καλούς ταχυφορτιστές που θα φορτίζουν το αυτοκίνητο σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα δούμε ταχυφορτιστές σε πολλά σημεία της πόλης μας».

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης αποκάλυψε ότι τους τελευταίους μήνες δοκιμάζουν καθημερινά ένα κινέζικο μοντέλο το οποίο σε μεγάλο βαθμό τους ικανοποιεί. «Κάποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά νομίζω ότι δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας ως προς τους χώρους καμπίνας αλλά την αυτονομία. Τους τελευταίους μήνες ως συνεταιρισμός δοκιμάζουμε ένα ηλεκτρικό όχημα από την Κίνα το οποίο είναι όχημα Ε90 το οποίο έχει μεγάλους χώρους, έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που αγγίζει τα 525 λίτρα, όσο και χώρο καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες και αυτονομία που αγγίζει τα 340 με 360 χιλιόμετρα. Όμως όταν κάνουμε ένα ταξίδι εκτός πόλης με υψηλότερη ταχύτητα, τότε τα πράγματα αλλάζουν και η αυτονομία αγγίζει τα 280 με 300 χιλιόμετρα.

Το συγκεκριμένο όχημα είναι αυτό που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός επαγγελματία. Μπορεί η τιμή του να μην είναι τόσο ικανοποιητική για τα βαλάντιά μας, αλλά αν κρίνουμε και το γεγονός ότι υπάρχει μια καλή επιδότηση από το κράτος, τότε η τιμή είναι εφικτή. Το δοκιμάζουμε εδώ και πολλούς μήνες στην πράξη. Το έχουμε οδηγήσει στα όριά του. Το δοκιμάζουν πολλοί οδηγοί ταξί και καθημερινά βγάζουν τα συμπεράσματά τους. Προσωπικά έχω μείνει ενθουσιασμένος και θα είμαι ένας από αυτούς που θα επιλέξουν να κινηθεί ηλεκτρικά».

Τέλος, αναλύοντας τα οφέλη της μετάβασης ενός επαγγελματία οδηγού στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Σταυρίδης τόνισε «ότι έχει χαμηλό κόστος συντήρησης. Δεν έχει φίλτρα, λάδια και άλλα συναφή, το κόστος χρήσης είναι πολύ μικρότερο από αυτό του πετρελαίου, με το σημαντικότερο προσόν ότι κινείται χωρίς να ρυπαίνει και να δημιουργεί θόρυβο. Παράλληλα δίνει οδηγική απόλαυση και άνεση, με την χρήση όλης της τεχνολογίας. Με αυτό τον τρόπο η απόσβεση θα γίνει αρκετά γρηγορότερα από άλλα μοντέλα που σήμερα κινούνται με υγρά καύσιμα.

Όταν είχαμε μεταβεί στο ‘Αμστερνταμ που είναι μια πόλη πρότυπο για την λειτουργία των ηλεκτρικών taxi, διαπιστώσαμε ότι από τα 1200 taxi τα 600 ήταν ηλεκτρικά. Τότε ρωτήσαμε αν θα πρέπει να έρθουν πρώτα τα σημεία φόρτισης και μετά τα οχήματα και μας είπαν ότι και τα δύο θα πρέπει να έρθουν ταυτόχρονα. Αυτό λοιπόν είπαμε να κάνουμε και εδώ και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ενέργειας. Έχουμε επισημάνει τα κατάλληλα σημεία για να τοποθετηθούν οι ταχυφορτιστές και τις κατάλληλες πιάτσες. Γενικά τα οφέλη που θα αποκομίσει ένας οδηγός ταxi είναι πολλά».

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...