Αρχική BUSINESS Επένδυση 273 εκατ. για mega – μαρίνα στη Νότια Κέρκυρα – Τι...

Επένδυση 273 εκατ. για mega – μαρίνα στη Νότια Κέρκυρα – Τι περιλαμβάνει το σχέδιο (pics)

Ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο, ύψους 273 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία μαρίνας δυναμικότητας 105 θέσεων ελλιμενισμού για mega yacht (έως και 80 μέτρα) στην νότια Κέρκυρα βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες.

n1-kerkyra
Πηγή: newmoney.gr

Το έργο «Νέα Πρωτότυπη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών Αναψυχής στον κόλπο Πετρίτη – Καλυβιώτη – Αλυκές της Νότιας Κέρκυρας» με προτεινόμενη θέση χωροθέτησης στην περιοχή της Καλυβιώτη στη νότια Κέρκυρα έχει λάβει το «πράσινο φως» από την αρμόδια Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουρισμού και τα έξι συναρμόδια υπουργεία. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχει γίνει αποδεκτή από το Υπ. Περιβάλλοντος βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση στην Κέρκυρα, προκειμένου να διατυπωθούν οι απόψεις τοπικής κοινωνίας και φορέων, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα 20/2 θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του project στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Νότιας Κέρκυρας.

Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, πρόκειται για ένα πρωτότυπο και καινοτόμο έργο που συνίσταται στη δημιουργία υψηλών προδιαγραφών μαρίνας υπό μορφή νησίδας σε πεταλοειδές σχήμα, με χωροθέτηση σε μεγάλα σχετικά φυσικά βάθη πυθμένα (από περίπου -6 έως -16 μ.). Η κατασκευή ενώνεται με την παραλία με ειδικά διαμορφωμένη γέφυρα που θα απέχει περίπου 300 μέτρα από την ακτή, καθώς στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις στη φυσική ακτή, διατηρώντας τις υφιστάμενες χρήσεις και δραστηριότητες στην παράκτια ζώνη και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της παραλίας. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών και του κοινού στη μαρίνα προβλέπεται να κατασκευαστούν καταστήματα, υπαίθριοι χώροι αναψυχής και εκδηλώσεων, οικίσκοι, χώροι συνεδρίων και συναυλιών κ.ά. Η συνολική έκταση της προτεινόμενης θαλάσσιας ζώνης ανέρχεται σε 370 τετραγωνικά χλμ.

Παράλληλα, προβλέπεται η πλήρης αναμόρφωση της παραλίας Καλυβιώτη καθ’ όλο το μήκος της μέχρι τις Αλυκές, με σειρά ανταποδοτικών βελτιωτικών παρεμβάσεων και έργα σε παρακείμενους λιμενίσκους για την υποστήριξη της τοπικής. Σημειώνεται ότι η θέση της μαρίνας δεν εμπίπτει εντός των ορίων προστατευόμενων περιοχών (Natura 2000, αρχαιολογικός χώρος, ιστορικός τόπος ή παραδοσιακός οικισμός).

Ποιοι βρίσκονται πίσω από το project

Σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται σε γνώση του project, πρόκειται για «έργο – πιλότο» με την έννοια ότι εάν πετύχει το μοντέλο θα εφαρμοστεί και σε άλλα σημεία της χώρας. Όπως αναφέρθηκε, η σχεδιαζόμενη επένδυση ανέρχεται στα επίπεδα των 273 εκατ. ευρώ, η δε χρηματοδότησή του προβλέπεται να πραγματοποιηθεί αποκλειστικά από ιδιωτικά κεφάλαια χωρίς τη συμμετοχή του Δημοσίου. Σημειώνεται πως το έργο έχει προϋποθέσεις για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης του ιδιωτικού τομέα. Φορέας του έργου είναι η εταιρεία «L. Marine Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Μαρίνων».

Το newmoney συνομίλησε με τον κ. Λιάτσο, επικεφαλής της L. Marine, ο οποίος ανέφερε πως παρότι υπήρχαν και άλλες υποψήφιες περιοχές για την υλοποίηση του πιλοτικού έργου, τελικώς επιλέχθηκε η Νότια Κέρκυρα. Ερωτηθείς για τους λόγους που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σημείο, υπογράμμισε πως «το ζήτημα για εμάς είναι εάν μπορεί αυτό το έργο να αλλάξει την τοπική οικονομία προς το καλύτερο και να αναβαθμίσει τον τουρισμό προσφέροντας παράλληλα έργα τα οποία θα βελτιώσουν την ευρύτερη περιοχή. Δεν πήγαμε σε μια περιοχή που είναι γνωστή και τουριστικά ανεπτυγμένη αλλά σε μια περιοχή που έχει ανάγκη να υποστηριχθεί για να αναπτυχθεί».

Όπως αναφέρεται στη μελέτη της L. Marine και της ομάδας των επτά μελετητικών εταιρειών με επικεφαλής τη γνωστή εταιρεία λιμενικών έργων «Τρίτων», κατά την κατασκευή των έργων αναμένονται έμμεσες θετικές επιπτώσεις στην οικονομία του νησιού από την αύξηση της απασχόλησης του εργατικού δυναμικού στην κατασκευή του έργου, καθώς και από την παροχή υπηρεσιών στο προσωπικό του κατασκευαστή, το εμπόριο κ.λπ.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του έργου από τις κατασκευαστικές δραστηριότητες εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί σημαντική απασχόληση κατά τη διάρκεια των φάσεων κατασκευής στο εργοτάξιο και σε επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την κατασκευή του έργου, όπως για παράδειγμα μονάδες παραγωγής σκυροδέματος, μεταφορικές εταιρείες, τεχνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες προμηθειών κλπ. Έτσι, η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει έναν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας μέρος των οποίων θα καλυφθεί από το εργατικό δυναμικό και τις επιχειρήσεις της περιοχής, γεγονός που θα τονώσει την απασχόληση του νησιού συνεισφέροντας θετικά στην τοπική οικονομία της νότιας Κέρκυρας. Με την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα δημιουργηθούν 400 νέες θέσεις μόνιμης εργασίας.

Σημειώνεται πως η Κέρκυρα και γενικά τα Ιόνια Νησιά αποτελούν πολύ δημοφιλή προορισμό για τουρισμό με σκάφη αναψυχής, με τον αριθμό των super και mega yachts να αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο η απουσία κατάλληλων υποδομών (σ.σ. η Ελλάδα παρουσιάζει μικρή πυκνότητα θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής, μόλις 0,5 θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής) στερεί από την τοπική και συνολικά την εγχώρια οικονομία σημαντικά έσοδα. Τα mega-yachts ως αγορά, αποτελούν στόχο αρκετών χωρών και των τουριστικών λιμενικών τους εγκαταστάσεων. Η συγκεκριμένη κατηγορία σκαφών απευθύνεται σε άτομα υψηλού εισοδήματος και η παραμονή τους σε έναν προορισμό συνδέεται με σημαντικά οικονομικά οφέλη για την περιοχή, εξαιτίας των απαιτήσεων του σκάφους σε προμήθειες και των δαπανών των επιβατών των mega-yacht.

Άξιο λόγου είναι πως στη μαρίνα προβλέπεται ειδική θέση ελλιμενισμού για να φιλοξενείται η γνωστή θαλαμηγός “Christina O”, μήκους 99 μέτρων, που ανήκε στον Αρ. Ωνάση και σήμερα κατά πληροφορίες είναι ιδιοκτησίας Ιρλανδού επιχειρηματία. Όπως εξηγεί ο κ. Λιάτσος, η θαλαμηγός πραγματοποιεί πάρα πολλές ναυλώσεις στην περιοχή του Ιονίου και δεν έχει χώρο για να ελλιμενίζεται. Πράγματι, τονίζει, στη μαρίνα προβλέπεται μία θέση ελλιμενισμού για την ιστορική θαλαμηγό “Christina O’” γεγονός που αυτομάτως καθιστά την προς χωροθέτηση εγκατάσταση τοπόσημο, καθώς και μέσο διεθνούς προβολής της νότιας Κέρκυρας λόγω του ισχυρού brand name στην αγορά των mega-yacht.

Τα στάδια

Στο έργο εμπλέκονται σε επίπεδο αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων έξι συναρμόδια υπουργεία και όπως αναφέρθηκε η δημόσια διαβούλευση επί της ΜΠΕ βρίσκεται σε εξέλιξη. Θα ακολουθήσει η συνήθης διαδικασία για επενδύσεις αυτού του μεγέθους, η οποία περιλαμβάνει την έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη χωροθέτηση, ενώ θα απαιτηθεί και Προεδρικό Διάταγμα αλλά για τα παράλληλα έργα και όχι το κύριο που αφορά στη μαρίνα.

Εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι αδειοδοτικές διαδικασίες, θα προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου και σε δεύτερη φάση για τη διαχείριση των υποδομών της μαρίνας κ.λπ.

Πηγή: newmoney.gr

Το ka-business.gr προτείνει

Σχολεία: Αλλάζουν τα πάντα από τον Σεπτέμβριο
Το Ψηφιακό Σχολείο  προβλέπει τα μαθήματα να γίνονται διαδικτυακά για τους μαθητές που ζουν σε ακριτικές περιοχές και νησιά, εκεί δηλαδή που δεν μπορούν να...
Βιώσιμη Ανάπτυξη: Έρχονται κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα στον Δήμο Πολυγύρου
Ο σεβασμός στο περιβάλλον και η μείωση των ρύπων αποτελούν μέρος της πολιτικής της Διοίκησης του Δήμου Πολυγύρου. Για τον λόγο αυτό ο Δήμαρχος, Γιώργος...
Σοκ στη Γαλλία με τον ομαδικό βιασμό 12χρονης από εφήβους
Αγόρια ηλικίας 13 ετών σε προάστιο του Παρισιού κατηγορήθηκαν για βιασμό ενός 12χρονου κοριτσιού και επίθεση με θρησκευτικά κίνητρα σε βάρος της, όπως ανακοίνωσαν οι γαλλικές...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σχολεία: Αλλάζουν τα πάντα από τον Σεπτέμβριο
Το Ψηφιακό Σχολείο  προβλέπει τα μαθήματα να γίνονται διαδικτυακά για τους μαθητές που ζουν σε ακριτικές περιοχές και νησιά, εκεί δηλαδή που δεν μπορούν να...
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ξεκίνησε η κατάθεση ελληνικών ταινιών
Ξεκίνησε η κατάθεση ελληνικών ταινιών για το 65o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθεί από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου 2024. Το ελληνικό...
ΕΕΘ: Επιδότηση επιχειρήσεων – μελών για συμμετοχή στην 88η ΔΕΘ
Το  Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιεί για στήριξη των επιχειρήσεων - μελών του, αναλαμβάνει και φέτος πρωτοβουλία και επιδοτεί τη...