Αρχική BUSINESS 5 στους 10 χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά εξ αποστάσεως τον τελευταίο...

5 στους 10 χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά εξ αποστάσεως τον τελευταίο μήνα

O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε την 4η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο,  με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 857 καταναλωτές χρήστες του Διαδικτύου.

Η σημασία επίδρασης της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στην διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας (σχήμα 1), το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.

Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% στο σχήμα 1 δείχνει ότι σε ένα βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 3 η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.

 

Η σημασία της αλλαγής που έχει φέρει η περίοδος της πανδημίας 2020-2021 στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με τα ευρήματα του σχήματος 4. Το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης. Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος. Άλλωστε όπως φαίνεται στο σχήμα 5, ο καταναλωτής έχει «εκπαιδευτεί» πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 56% δηλώνει ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό την τελευταία χρονιά και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

;Έρευνα: Σε θετικό έδαφος οι εκτιμήσεις των επιχειρήσεων, εντούτοις ακρίβεια βλέπουν στην αγορά οι καταναλωτές
Μειωμένη απαισιοδοξία εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας του κορωνοϊού, διατήρηση του κακού κλίματος μεταξύ των καταναλωτών, ακρίβεια στην αγορά, αλλά και θετικότερες εκτιμήσεις από...
28η Οκτωβρίου: Μόνο στρατιωτική η παρέλαση στη Θεσσαλονίκη και θα διαρκέσει 60 λεπτά
Μόνο στρατιωτική θα είναι η παρέλαση στη Θεσσαλονίκη την 28η Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στην επερχόμενη παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη...
Παρελθόν τα χάρτινα βιβλία εσόδων-εξόδων από την 1η Νοεμβρίου
Ξεκινά υποχρεωτικά η έκδοση και διαβίβαση τιμολογίων μέσω της πλατφόρμας MyData στα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ από την 1η Νοεμβρίου . Τα ηλεκτρονικά βιβλία μπαίνουν στη ζωή των επιχειρήσεων και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

;Έρευνα: Σε θετικό έδαφος οι εκτιμήσεις των επιχειρήσεων, εντούτοις ακρίβεια βλέπουν στην αγορά οι καταναλωτές
Μειωμένη απαισιοδοξία εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας του κορωνοϊού, διατήρηση του κακού κλίματος μεταξύ των καταναλωτών, ακρίβεια στην αγορά, αλλά και θετικότερες εκτιμήσεις από...
28η Οκτωβρίου: Μόνο στρατιωτική η παρέλαση στη Θεσσαλονίκη και θα διαρκέσει 60 λεπτά
Μόνο στρατιωτική θα είναι η παρέλαση στη Θεσσαλονίκη την 28η Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στην επερχόμενη παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη...
Το Άσυλο Ανιάτων συνεργάζεται με την εταιρεία Puratos
Το Άσυλο Ανιάτων ανακοινώνει την έναρξη της συνεργασίας του με την εταιρεία πρώτων υλών αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας Puratos Ελλάς ΑΕΒΕ, με στόχο την...